O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Na more dovodi one koji nikad nisu plovili, produljuje sezonu, a čarterašima donosi bolju zaradu

Tko bi rekao da biznis iznajmljivanja plovila, u globalnim okvirima vrijedan oko 33 milijarde eura, najvećim dijelom još uvijek počiva na staromodnom, offline modelu poslovanja koji je spor, netransparentan i nepoticajan za poduzetnike, zbog čega ne postiže svoj potencijal. Više od 90 posto svjetskog čarter tržišta još uvijek je offline, čarteraši se drže uvijek istog potrošačkog segmenta od 35 do 55 godine, a njihovi se gosti oslanjaju na uvijek istu agenciju ili čarter kompaniju da bi unajmili plovilo, piše Poslovni dnevnik.

I tu je pred tri godine uletio Zizoo, ekipa mladih poduzetnika s različitim adresama, od Beča do Zagreba i Španjolske, kombinacija programera, financijaša i inženjera koja je osmislila i razvila startup Zizoo, prvu i još uvijek najsnažniju online platformu za iznajmljivanje plovila koja danas radi na čak 30 tržišta. Ideja je bila spojiti ponudu s potražnjom, učiniti “boat holiday” pristupačnijim širokim skupinama gostiju, uz istodobno povećavanje prihoda čarterašima. O projektu i budućim planovima Zizoo-a koji je nedavno najavio otvaranje zagrebačkog ureda razgovarali smo sa Sinanom Mašovićem, suosnivačem tvrtke koji je u Zizoo prenio znanja i iskustva u financijama koja je prikupio radeći u Raiffeisen banci i Agrokoru a potom u jednom fondu u Beču.

Čini se da ste otkrili toplu vodu, ideja zvuči vrlo banalno a ispada kao revolucionarna?
Shvatili smo da, dok nautički biznis nije dogurao dalje od osamdesetih kad je u pitanju tehnologija, ostali smještajni kapaciteti i druge turističke usluge se rezerviraju i kupuju preko online platformi poput Expedije, TripAdvisora, Booking.coma, gdje gosti vide raspoloživost u realnom vremenu, fotografije, komentare i ocjene drugih gostiju. Moderni gosti žele imati mogućnost jednim klikom dobiti ideju što bukirati za svoj godišnji na moru, što u ovoj industriji nije postojalo sve dok nismo pokrenuli Zizoo. Uvidjeli smo da postoji velika potreba da spojimo ogromnu ponudu s potražnjom koja je konstantno u porastu i učinimo odmor na brodu pristupačnijim. Vjerujemo da će naša inicijativa donijeti veliku promjenu na tržište, kao što se dogodilo svjetskom kruzingu koji je narastao tri puta zbog toga što su se pokrenule različite stranice za prodaju kruzing paketa. Samo tržište Njemačke s digitalizacijom kruzinga poraslo je s milijun na 2,5 milijuna korisnika u posljednjih deset godina.

Trenutno ste u Berlinu gdje ste nakon Zagreba i Beča otvorili ured. Zašto baš tamo?
Nakon višemjesečnog života između Zagreba i Beča, što je postalo nepodnošljivo, odlučili smo preseliti u Berlin kako bismo prikupili dodatni kapital za razvijanje projekta. Primljeni smo u akcelerator Axel Srpinger Plug and Play, program/fond koji odabire desetak startup-a godišnje te u njih investira, daje im potporu, urede i mrežu. Do sad smo uspjeli prikupiti ukupno četiri milijuna eura kapitala od niza europskih i američkih investitora, među kojima su i Axel Springer Digital Ventures, Mairdumont Ventures, Russmedia te Sam Shank, osnivač i izvršni direktor uspješnog američkog putničkog start upa Hoteltonight. Investicijski ciklus se nastavlja, a fokus nam je trenutno daljnje unaprjeđenje proizvoda i ubrzanje stope rasta. Trenutno zapošljavamo 35 ljudi iz 17 zemalja, od čega je većina angažirana na poslovima marketinga koji je izuzetno kompleksan, jer radimo u 30 zemalja na 500 lokacija, i trenutno se preko nas može iznajmiti oko 11 tisuća brodova. Kako smo nedavno najavili, s vremenom planiramo ponovno otvoriti puno veći ured u Zagrebu, djelomično zato što Hrvatska ima odličan potencijal što se tiče developera, a oni nam trebaju.

Koja tržišta pokrivate, koja su prioritetna?
Hrvatska nam je vodeća destinacija, i Hrvatska i Grčka trenutno čine oko 60 posto biznisa i flote. Najbolje surađujemo s hrvatskim partnerima jer je hrvatski čarter razinom organizacije i kvalitete nešto iznad Grčke. Slijede Italija, Španjolska. Glavna tržišta na kojima prodajemo su Njemačka, Austrija, Skandinavija, Engleska, SAD.

Koliko partnera imate u Hrvatskoj i kakvi su rezultati? Koliki prihod očekujete u ovoj godini?
U ovoj godini prosječni mjesečni rast rezervacija nam je između 15 i 20 posto, a lani je Zizoo ostvario prosječni mjesečni rast rezervacija od 35 posto. Zbog investitora ne mogu otkrivati konkretne planove o prihodima u ovoj godini, no do 2022. plan Zizoo-a je ostvariti godišnji prihod od 500 milijuna eura na svim tržištima. U Hrvatskoj radimo s 280 čarter tvrtki koje u svom portfelju imaju od 5 do 200 brodova, uključujući i neke vodeće s kojima imamo posebna partnerstva poput tvrtke Navaboats. Cilj je povećanje volumena i pružiti našim gostima sve više kvalitetnih sadržaja, fotografija i informacija o uslugama koje mogu dobiti na brodovima. Partnerima nudimo bazu od 100 tisuća korisnika i bolji ranking, veći prihod i pristup globalnom tržištu te posve novim kupcima.

Kako možete omogućiti povećanje prihoda čarter tvrtkama? Znači kad kažete da želite učiniti boat holiday pristupačnijim, ne mislite rušiti cijene?
Nije nam namjera rušiti cijene jer smo svjesni da naši partneri ni sad nemaju previsoke marže, a održavanje broda je skupo i zahtjevno. Naprotiv, ako se usvoje nove navike putovanja cijene se mogu i povećati, a s njima i prihodi. Jedna je stvar produljenje sezone, znači povećanje broja dana plovidbe, kad uvjerimo naše goste da je plovidba jednako kvalitetna i znatno jeftinija u svibnju i lipnju. Povećanje cijena može se dobiti skraćivanjem dana odmora ili fleksibilnijim terminima najma, što je sve popularnije među gostima. Naime, običaj je da je smjena čartera za vikend, što se radi da se izbjegnu rupe u sezoni. Međutim kroz našu platformu, koja pokazuje dostupnost brodova u realnim vremenu, čarteraši imaju mogućnost popuniti rupe i učiniti termine fleksibilnijima, a tu fleksibilnost onda i naplatiti.

Tko koristi vaše usluge, jeste li već uspjeli vidjeti nove trendove u čarteru?
Kako digitalizacija biznisa utječe na tržište može dočarati podatak da u tri godine koliko poslujemo na hrvatskom tržištu čak trećinu gostiju čine oni koji nikad ranije nisu bili na brodu. Čak i u Njemačkoj, koja je najjače emitivno tržište za Hrvatsku, ljudi nemaju ideju da u Hrvatskoj postoji “boat holiday”, a Amerikanci su iznenađeni kad shvate što sve mogu raditi na takvom odmoru. Na našoj platformi razvijamo i online magazin u kojem im pokušavamo dočarati širinu ponude koja im je na raspolaganju.

Tko su onda novi Zizoo-ovi nautičari?
To su obični ljudi, sve više mladih između 20 i 35 godina, ljudi koje na putovanje vodi destinacija koju žele posjetiti. Želimo razbiti predrasudu da je odmor na brodu elitni turizam, što gosti kroz našu platformu mogu jasno vidjeti kroz cijene usluga. Brod za šest ljudi se u niskoj sezoni može unajmiti za 1500-2000 eura na tjedan, u visokoj sezoni to može iznositi od 2000 do 4000 eura, što se ne razlikuje mnogo od drugih oblika smještaja. Naime, prije naše platforme, koja pokazuje raspoloživost i cijene po datumu bukiranja, postojala je transparentnost same cijene primjerice na stranicama charter kompanija, no ne i sveobuhvatna transparentnost cijena, komentara, reviewsa, negeneričkih slika. Djelomice i zbog toga vjerovalo se da na brod mogu samo bogati, što nije istina.

Stoljetni biznis

Čarter tržište teško je 23 mlrd. eura
Svjetsko tržište najma plovila teško je 23 milijarde eura, a od ukupno oko 28 milijuna plovila za rekreaciju globalno se u čarteru iznajmljuje oko 750 tisuća plovila. Radi se o industriji staroj gotovo stotinu godina. Čarter je znatno razvijeniji u Europi, koja uz razvedenu obalu ima razvijen sustav marina, restorana i popratnih usluga, dok SAD uz iznimku Karipskog otočja ima razvijenije tržište rekreacijskog i sportskog jedrenja.

Prosječna cijene dnevnog najma

Po osobi 55 eura
Na stranici www.zizoo.com korisnici mogu birati između jedrilica, katamarana, motornih čamaca, glisera i guleta. Neka od omiljenih plovila uključuju Lagoon 450 katamaran, koji se može u Šibeniku unajmiti na tjedan dana za 630 eura. Većina brodova iznajmljuje se na razdoblje od jednog do dva tjedna, ponekad dulje. Cijenu određuju lokacija, dužina trajanja odmora, veličina i godina izgradnje broda. Cijene za Zizoo općenito počinju od 25 eura dnevno pa sve do nekoliko tisuća za luksuzne motorne brodove i katamarane.

Najskuplje 70.000 eura
Turisti također mogu rezervirati jahtu s punom posadom, uključujući skipera, hostesu, kuhara, dadilju. Najskuplji brodovi na Zizoo mogu se unajmiti za 70.000 eura tjedno, iako još uvijek ne djeluju u segmentu visokog luksuza. Prosječna grupa korisnika Zizoo platforme iznajmljuje jedrilicu od 12 do 15 metara po cijeni od 3000 eura za sedan dana u sezoni, što je 55 eura po osobi dnevno.

Tko bi rekao da biznis iznajmljivanja plovila, u globalnim okvirima vrijedan oko 33 milijarde eura, najvećim dijelom još uvijek počiva na staromodnom, offline modelu poslovanja koji je spor, netransparentan i nepoticajan za poduzetnike, zbog čega ne postiže svoj potencijal. Više od 90 posto svjetskog čarter tržišta još uvijek je offline, čarteraši se drže uvijek istog potrošačkog segmenta od 35 do 55 godine, a njihovi se gosti oslanjaju na uvijek istu agenciju ili čarter kompaniju da bi unajmili plovilo, piše Poslovni dnevnik.

I tu je pred tri godine uletio Zizoo, ekipa mladih poduzetnika s različitim adresama, od Beča do Zagreba i Španjolske, kombinacija programera, financijaša i inženjera koja je osmislila i razvila startup Zizoo, prvu i još uvijek najsnažniju online platformu za iznajmljivanje plovila koja danas radi na čak 30 tržišta. Ideja je bila spojiti ponudu s potražnjom, učiniti “boat holiday” pristupačnijim širokim skupinama gostiju, uz istodobno povećavanje prihoda čarterašima. O projektu i budućim planovima Zizoo-a koji je nedavno najavio otvaranje zagrebačkog ureda razgovarali smo sa Sinanom Mašovićem, suosnivačem tvrtke koji je u Zizoo prenio znanja i iskustva u financijama koja je prikupio radeći u Raiffeisen banci i Agrokoru a potom u jednom fondu u Beču.

Čini se da ste otkrili toplu vodu, ideja zvuči vrlo banalno a ispada kao revolucionarna?
Shvatili smo da, dok nautički biznis nije dogurao dalje od osamdesetih kad je u pitanju tehnologija, ostali smještajni kapaciteti i druge turističke usluge se rezerviraju i kupuju preko online platformi poput Expedije, TripAdvisora, Booking.coma, gdje gosti vide raspoloživost u realnom vremenu, fotografije, komentare i ocjene drugih gostiju. Moderni gosti žele imati mogućnost jednim klikom dobiti ideju što bukirati za svoj godišnji na moru, što u ovoj industriji nije postojalo sve dok nismo pokrenuli Zizoo. Uvidjeli smo da postoji velika potreba da spojimo ogromnu ponudu s potražnjom koja je konstantno u porastu i učinimo odmor na brodu pristupačnijim. Vjerujemo da će naša inicijativa donijeti veliku promjenu na tržište, kao što se dogodilo svjetskom kruzingu koji je narastao tri puta zbog toga što su se pokrenule različite stranice za prodaju kruzing paketa. Samo tržište Njemačke s digitalizacijom kruzinga poraslo je s milijun na 2,5 milijuna korisnika u posljednjih deset godina.

Trenutno ste u Berlinu gdje ste nakon Zagreba i Beča otvorili ured. Zašto baš tamo?
Nakon višemjesečnog života između Zagreba i Beča, što je postalo nepodnošljivo, odlučili smo preseliti u Berlin kako bismo prikupili dodatni kapital za razvijanje projekta. Primljeni smo u akcelerator Axel Srpinger Plug and Play, program/fond koji odabire desetak startup-a godišnje te u njih investira, daje im potporu, urede i mrežu. Do sad smo uspjeli prikupiti ukupno četiri milijuna eura kapitala od niza europskih i američkih investitora, među kojima su i Axel Springer Digital Ventures, Mairdumont Ventures, Russmedia te Sam Shank, osnivač i izvršni direktor uspješnog američkog putničkog start upa Hoteltonight. Investicijski ciklus se nastavlja, a fokus nam je trenutno daljnje unaprjeđenje proizvoda i ubrzanje stope rasta. Trenutno zapošljavamo 35 ljudi iz 17 zemalja, od čega je većina angažirana na poslovima marketinga koji je izuzetno kompleksan, jer radimo u 30 zemalja na 500 lokacija, i trenutno se preko nas može iznajmiti oko 11 tisuća brodova. Kako smo nedavno najavili, s vremenom planiramo ponovno otvoriti puno veći ured u Zagrebu, djelomično zato što Hrvatska ima odličan potencijal što se tiče developera, a oni nam trebaju.

Koja tržišta pokrivate, koja su prioritetna?
Hrvatska nam je vodeća destinacija, i Hrvatska i Grčka trenutno čine oko 60 posto biznisa i flote. Najbolje surađujemo s hrvatskim partnerima jer je hrvatski čarter razinom organizacije i kvalitete nešto iznad Grčke. Slijede Italija, Španjolska. Glavna tržišta na kojima prodajemo su Njemačka, Austrija, Skandinavija, Engleska, SAD.

Koliko partnera imate u Hrvatskoj i kakvi su rezultati? Koliki prihod očekujete u ovoj godini?
U ovoj godini prosječni mjesečni rast rezervacija nam je između 15 i 20 posto, a lani je Zizoo ostvario prosječni mjesečni rast rezervacija od 35 posto. Zbog investitora ne mogu otkrivati konkretne planove o prihodima u ovoj godini, no do 2022. plan Zizoo-a je ostvariti godišnji prihod od 500 milijuna eura na svim tržištima. U Hrvatskoj radimo s 280 čarter tvrtki koje u svom portfelju imaju od 5 do 200 brodova, uključujući i neke vodeće s kojima imamo posebna partnerstva poput tvrtke Navaboats. Cilj je povećanje volumena i pružiti našim gostima sve više kvalitetnih sadržaja, fotografija i informacija o uslugama koje mogu dobiti na brodovima. Partnerima nudimo bazu od 100 tisuća korisnika i bolji ranking, veći prihod i pristup globalnom tržištu te posve novim kupcima.

Kako možete omogućiti povećanje prihoda čarter tvrtkama? Znači kad kažete da želite učiniti boat holiday pristupačnijim, ne mislite rušiti cijene?
Nije nam namjera rušiti cijene jer smo svjesni da naši partneri ni sad nemaju previsoke marže, a održavanje broda je skupo i zahtjevno. Naprotiv, ako se usvoje nove navike putovanja cijene se mogu i povećati, a s njima i prihodi. Jedna je stvar produljenje sezone, znači povećanje broja dana plovidbe, kad uvjerimo naše goste da je plovidba jednako kvalitetna i znatno jeftinija u svibnju i lipnju. Povećanje cijena može se dobiti skraćivanjem dana odmora ili fleksibilnijim terminima najma, što je sve popularnije među gostima. Naime, običaj je da je smjena čartera za vikend, što se radi da se izbjegnu rupe u sezoni. Međutim kroz našu platformu, koja pokazuje dostupnost brodova u realnim vremenu, čarteraši imaju mogućnost popuniti rupe i učiniti termine fleksibilnijima, a tu fleksibilnost onda i naplatiti.

Tko koristi vaše usluge, jeste li već uspjeli vidjeti nove trendove u čarteru?
Kako digitalizacija biznisa utječe na tržište može dočarati podatak da u tri godine koliko poslujemo na hrvatskom tržištu čak trećinu gostiju čine oni koji nikad ranije nisu bili na brodu. Čak i u Njemačkoj, koja je najjače emitivno tržište za Hrvatsku, ljudi nemaju ideju da u Hrvatskoj postoji “boat holiday”, a Amerikanci su iznenađeni kad shvate što sve mogu raditi na takvom odmoru. Na našoj platformi razvijamo i online magazin u kojem im pokušavamo dočarati širinu ponude koja im je na raspolaganju.

Tko su onda novi Zizoo-ovi nautičari?
To su obični ljudi, sve više mladih između 20 i 35 godina, ljudi koje na putovanje vodi destinacija koju žele posjetiti. Želimo razbiti predrasudu da je odmor na brodu elitni turizam, što gosti kroz našu platformu mogu jasno vidjeti kroz cijene usluga. Brod za šest ljudi se u niskoj sezoni može unajmiti za 1500-2000 eura na tjedan, u visokoj sezoni to može iznositi od 2000 do 4000 eura, što se ne razlikuje mnogo od drugih oblika smještaja. Naime, prije naše platforme, koja pokazuje raspoloživost i cijene po datumu bukiranja, postojala je transparentnost same cijene primjerice na stranicama charter kompanija, no ne i sveobuhvatna transparentnost cijena, komentara, reviewsa, negeneričkih slika. Djelomice i zbog toga vjerovalo se da na brod mogu samo bogati, što nije istina.

Stoljetni biznis

Čarter tržište teško je 23 mlrd. eura
Svjetsko tržište najma plovila teško je 23 milijarde eura, a od ukupno oko 28 milijuna plovila za rekreaciju globalno se u čarteru iznajmljuje oko 750 tisuća plovila. Radi se o industriji staroj gotovo stotinu godina. Čarter je znatno razvijeniji u Europi, koja uz razvedenu obalu ima razvijen sustav marina, restorana i popratnih usluga, dok SAD uz iznimku Karipskog otočja ima razvijenije tržište rekreacijskog i sportskog jedrenja.

Prosječna cijene dnevnog najma

Po osobi 55 eura
Na stranici www.zizoo.com korisnici mogu birati između jedrilica, katamarana, motornih čamaca, glisera i guleta. Neka od omiljenih plovila uključuju Lagoon 450 katamaran, koji se može u Šibeniku unajmiti na tjedan dana za 630 eura. Većina brodova iznajmljuje se na razdoblje od jednog do dva tjedna, ponekad dulje. Cijenu određuju lokacija, dužina trajanja odmora, veličina i godina izgradnje broda. Cijene za Zizoo općenito počinju od 25 eura dnevno pa sve do nekoliko tisuća za luksuzne motorne brodove i katamarane.

Najskuplje 70.000 eura
Turisti također mogu rezervirati jahtu s punom posadom, uključujući skipera, hostesu, kuhara, dadilju. Najskuplji brodovi na Zizoo mogu se unajmiti za 70.000 eura tjedno, iako još uvijek ne djeluju u segmentu visokog luksuza. Prosječna grupa korisnika Zizoo platforme iznajmljuje jedrilicu od 12 do 15 metara po cijeni od 3000 eura za sedan dana u sezoni, što je 55 eura po osobi dnevno.