Tivatski nautički centar Porto Montenegro u partnerstvu s renomiranim nizozemskim brodograđevnim koncernom Damen, krajem godine preuzet će brodogradilište Bijela i tamo napraviti novi centar za remont mega i super jahti – objavio je jučer premijer Duško Marković.
On je s ministrima održivog razvoja i turizma Pavlom Radulovićem i pomorstva i prometa Osmanom Nurkovićem jučer boravio u radnom posjetu Porto Montenegru gdje je razgovarao s novim izvršnim direktorom kompanije Adriatic Marinas Davidom Margasanom i obišao objekte luksuznog nautičkog centra i marine. Domaćini su ga upoznali s postignutim u prvih 10 godina djelovanja Porto Montenegra i planovima za njegov daljnji razvoj.
„Ovih dana završava procedura u Privrednom sudu u kojoj je konzorcij Damen-Porto Montenegro otkupio dio infrastrukture Jadranskog brodogradilišta Bijela. U tijeku su završni pregovori oko natječaja za dobivanje koncesije koja treba osigurati početak rada nove kompanije koja će se baviti remontom i izgradnjom jahti. To je investicija koja će u iduće tri godine donijeti oko 20 milijuna eura i osigura nova zapošljavanja za ljude iz ovog kraja“- kazao je premijer Marković. On međutim, nije precizno odgovorio na pitanje novinara da li će novi servisni centar za jahte u Bijeloj i u kojem roku nadoknaditi oko 400 izgubljenih radnih mjesta u tamošnjem brodogradilištu kojeg je Vlada poslala u stečaj.
„Znate što Damen znači u svojoj branši u svijetu i imati ga u Crnoj gori nije samo šansa, već i privilegija, U ove tri godine razvijat će se nova kompanija s ozbiljnim potencijalom, sa zapošljavanjem velikog broja ljudi i vjerujem da će ta investicija biti šansa za više desetaka novozaposlenih koji sebe vide u jahting industriji. Ta kompanija donijet će ozbiljne benefite“- istaknuo je Marković dodajući da će Vlada ubrzati administrativnu proceduru kako bi nova kompanija što prije započela s radom, a to podrazumijeva i izmiještanje otpadnog grita iz Bijele.
David Margasan je kazao da će novi centar u Bijeloj moći da generalno remontira jahte dužine do 120 metra i imat će veliki sinkro-lift, par travel liftova većeg kapaciteta i četiri moderne remontne radionice među kojima je i potpuno zatvorena radionica za bojanje jahti.
„Sada nam je u fokusu završetak pregovora oko Bijele i to smatramo prirodnim nastavkom onoga što je postignuto u Porto Montenegru, ali i oživljavanjem tradicionalnih ovdašnjih brodograđevnih aktivnosti koje će dopuniti luksuznu ugostiteljsku i nautičku industriju koju razvijamo“- istaknuo je Margasan.
Premijer je ocijenio da je Porto Montenegro „promijenio sliku Crne Gore, a razvojni planovi i vizija kompanije Adriatic Marinas govore da će ovo biti još kvalitetnija i prestižnija destinacija, namijenjena najrenomiranijim kompanijama i posjetiteljima iz cijelog svijeta i koja će značajno doprinositi razvoju naše ekonomije.“
On je čestitao na postignutom menadžmentu Adriatic Marinasa, obećavajući daljnju podršku Vlade toj kompaniji i drugim značajnim stranim investitorima. Na naše pitanje da li je nakon 10 godina razvoja tog projekta došlo vrijeme da Vlada razmisli o povećavanju fiskalnih opterećenja za tu djelatnost jer jahting industrija uživa niz povlastica od PDV-a koji iznosi 0 ili 7%, preko goriva i snabdijevanja jahti hranom, pićem i duhanom oslobođenim carine, trošarina i poreza, jer je Vlada već povećala PDV za stanovnike Crne Gore, Marković je uzvratio: „Vi bi samo povećavali, a ako povećavate onda ne bi imali ono što danas imamo ovdje u Porto Montenegru“.
„To je dio osmišljene razvojne politike i strategije i vjerujem da i vi razumijete. Porto Montenegro je donio mnoge benefite, počevši od toga da je minimalna ugovorena investicija od 106 milijuna, ovdje višestruko premašena i sada već iznosi preko 450 milijuna eura. Ovaj kompleks u sezoni zapošljava blizu 1.000 radnika od čega je 80 posto domaća radna snaga. Da bi bili uspješni morate biti konkurentni, a konkurentni ne možete biti sami ako država ne unapređuje poslovni ambijent i čini ga konkurentnim. Vlada će nastojati da tu konkurentnost održi jer su sada mnogi u okruženju ljubomorni na nas i pokušavaju da tu našu konkurentnost ugroze“- kazao je Marković dodajući da financijske povlastice koje uživa elitni jahting u Crnoj Gori „ne ugrožavaju našu financijsku održivost, nego nasuprot – doprinose budžetskim prihodima. makroekonomskoj stabilnosti i rastu naše ekonomije“.
„Nemam dilemu da Vlada treba ostati na takvom svom opredjeljenju i to će biti od koristi i za građane i za državu“- zaključio je premijer.
Margasan: Novi vlasnik Porto Montenegra podržava ubrzan razvoj
Naglašavajući zadovoljstvo posjetom premijera i dva „ključna ministra“ s kojima će ubuduće surađivati na projektu u Bijeloj, izvršni direktor Adriatic Marinasa David Margasan je naglasio da se Porto Montenegri raste na čvrstim temeljima uspostavljenim u proteklih 10 godina.
„Ovo je izvanredan primjer što se može postići u privatno-javnom partnerstvu i investiranjem u Crnoj Gori. Danas smo razgovarali što sve možemo napraviti u narednih 10 godina i nadam se da će to biti dostojno onoga što su osnivači ovoj projekta u proteklom desetljeću obavili, radeći teži dio posla i kreirajući ovaj sjajan kompleks. Imamo odličnu podršku naših novih investitora iz ICD-a i mislim da smo ovdje stigli u vrlo uzbudljivom i značajnom trenutku za daljnji razvoj Crne Gore“- istakao je Margasan dodajući da će nastaviti suradnju s Vladom i lokalnom zajednicom.