O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Crnogorska Vlada ne razmišlja o ukidanju olakšica jahtašima

Foto: Siniša Luković

Vlada ne namjerava mijenjati ultraliberalni fiskalni okvir u kojem već 10 godina funkcionira „elitna jahting industrija“.

Aktualna porezna i druga rješenja su iz zakona o jahtama donesenog 2007. kao jedan od uvjeta da se zaključi transakcija između Vlade i kanadskog biznismena Petera Munka o kupovini vojnog brodogradilišta Arsenal u Tivtu za 3,26 milijuna eura.

Ona jahting industriji, između ostalog, omogućavaju sniženu stopu PDV-a koji iznosi 0 ili sedam posto, kupovinu goriva i snabdijevanje jahti hranom, pićem i duhanom oslobođenim carine, trošarina i poreza, liberalne propise vezane za uvoz robe i izmjenu broja putnika na jahti koji faktički pospješuju takozvani crni čarter, kao i nepostojanje PDV-a na usluge čartera jahte koji započinje u nekoj od naših luka.

Takva rješenja nezamisliva su za države EU, zbog čega su posebno nezadovoljni u susjednoj Hrvatskoj gdje i odlazi većina jahti što u Crnoj Gori započinju čartere, praveći nelojalnu konkurenciju tamošnjim legalnim izdavateljima plovila za sport i rekreaciju.

„To je dio osmišljene razvojne politike i strategije. Porto Montenegro je donio mnoge beneficije, počevši od toga da je minimalna ugovorena investicija od 106 milijuna, ovdje višestruko premašena i sada već iznosi preko 450 milijuna eura. Ovaj kompleks u sezoni zapošljava blizu 1.000 radnika od čega je 80 posto domaća radna snaga. Da bi bili uspješni morate biti konkurentni, a konkurentni ne možete biti sami ako država ne unapređuje poslovni ambijent i čini ga konkurentnim. Vlada će nastojati da tu konkurentnost održi jer su sada mnogi u okruženju ljubomorni na nas i pokušavaju tu našu konkurentnost ugroziti,” kazao je prošlog tjedna prilikom posjete Porto Montenegru premijer Duško Marković.

Odgovarajući na pitanje „Vijesti“ da li je nakon 10 godina od osnivanja Porto Montenegra i početka razvoja „elitnog jahtinga“ u Crnoj Gori, došlo vrijeme da država razmisli o postepenom povećanju fiskalnih nameta na tu industriju čiji su klijenti uglavnom vrlo imućni, premijer je rekao da financijske povlastice koje uživa elitni jahting u Crnoj Gori „ne ugrožavaju financijsku održivost, neko doprinose budžetskim prihodima i rastu ekonomije”.

„Nemam dilemu da Vlada treba ostati na takvom opredjeljenju i to će biti od koristi i za građane i za državu“, zaključio je Marković.

Britanski portal Superyachts.com je u tekstu „Razlozi za uspon u moći Porto Montenegra“, objavio da je za “kapetane, vlasnike jahti, posadu i goste, Porto Montenegro postao atraktivna destinacija koja privlači superjahte što krstare svjetskim morima“.

Oni navode da je Porto Montenegro postavljen uz podršku Vlade da pomogne ekspanziju aktivnost i čarteriranja jahti tijekom čitave godine. “S gorivom za jahte oslobođenim carine i poreza što ga čini oko 45 posto jeftinijim nego u susjednim državama, činjenica da Crna Gora nije članica EU, daje čarterašima čitav jedan svijet novih poslovnih mogućnosti i povoljnosti“, navodi portal.

Foto: Siniša Luković

Vlada ne namjerava mijenjati ultraliberalni fiskalni okvir u kojem već 10 godina funkcionira „elitna jahting industrija“.

Aktualna porezna i druga rješenja su iz zakona o jahtama donesenog 2007. kao jedan od uvjeta da se zaključi transakcija između Vlade i kanadskog biznismena Petera Munka o kupovini vojnog brodogradilišta Arsenal u Tivtu za 3,26 milijuna eura.

Ona jahting industriji, između ostalog, omogućavaju sniženu stopu PDV-a koji iznosi 0 ili sedam posto, kupovinu goriva i snabdijevanje jahti hranom, pićem i duhanom oslobođenim carine, trošarina i poreza, liberalne propise vezane za uvoz robe i izmjenu broja putnika na jahti koji faktički pospješuju takozvani crni čarter, kao i nepostojanje PDV-a na usluge čartera jahte koji započinje u nekoj od naših luka.

Takva rješenja nezamisliva su za države EU, zbog čega su posebno nezadovoljni u susjednoj Hrvatskoj gdje i odlazi većina jahti što u Crnoj Gori započinju čartere, praveći nelojalnu konkurenciju tamošnjim legalnim izdavateljima plovila za sport i rekreaciju.

„To je dio osmišljene razvojne politike i strategije. Porto Montenegro je donio mnoge beneficije, počevši od toga da je minimalna ugovorena investicija od 106 milijuna, ovdje višestruko premašena i sada već iznosi preko 450 milijuna eura. Ovaj kompleks u sezoni zapošljava blizu 1.000 radnika od čega je 80 posto domaća radna snaga. Da bi bili uspješni morate biti konkurentni, a konkurentni ne možete biti sami ako država ne unapređuje poslovni ambijent i čini ga konkurentnim. Vlada će nastojati da tu konkurentnost održi jer su sada mnogi u okruženju ljubomorni na nas i pokušavaju tu našu konkurentnost ugroziti,” kazao je prošlog tjedna prilikom posjete Porto Montenegru premijer Duško Marković.

Odgovarajući na pitanje „Vijesti“ da li je nakon 10 godina od osnivanja Porto Montenegra i početka razvoja „elitnog jahtinga“ u Crnoj Gori, došlo vrijeme da država razmisli o postepenom povećanju fiskalnih nameta na tu industriju čiji su klijenti uglavnom vrlo imućni, premijer je rekao da financijske povlastice koje uživa elitni jahting u Crnoj Gori „ne ugrožavaju financijsku održivost, neko doprinose budžetskim prihodima i rastu ekonomije”.

„Nemam dilemu da Vlada treba ostati na takvom opredjeljenju i to će biti od koristi i za građane i za državu“, zaključio je Marković.

Britanski portal Superyachts.com je u tekstu „Razlozi za uspon u moći Porto Montenegra“, objavio da je za “kapetane, vlasnike jahti, posadu i goste, Porto Montenegro postao atraktivna destinacija koja privlači superjahte što krstare svjetskim morima“.

Oni navode da je Porto Montenegro postavljen uz podršku Vlade da pomogne ekspanziju aktivnost i čarteriranja jahti tijekom čitave godine. “S gorivom za jahte oslobođenim carine i poreza što ga čini oko 45 posto jeftinijim nego u susjednim državama, činjenica da Crna Gora nije članica EU, daje čarterašima čitav jedan svijet novih poslovnih mogućnosti i povoljnosti“, navodi portal.

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here