O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Novorossijsk – najveća komercijalna luka u Rusiji

Foto: Slava Stepanov/Gelio

Luka Novorossijsk osnovana je 1845. godine. Danas predstavlja najveću luku u Rusiji i petu u Europi, s gledišta količine pretovarenog tereta. Nalazi se u Cemeskom zaljevu, sjeveroistočnom dijelu Crnog mora, koji se zimi ne zamrzava, piše RBTH.

Luka zauzima površinu od 238 hektara.

U Novorossijsku se godišnje pretovari oko 140 milijuna tona raznog tereta.

Ovdje obično pristaju tankeri. Brodovi plove pod različitim zastavama Togoa, Tanzanije, Sierra Leonea i Tuvalua, dok su najčešći posjetitelji pod zastavama Malte i Turske.

Brodova koji prevoze kontejnere je manje, međutim, posljednjih se godina bilježi porast njihovog broja.

Veliki prekooceanski kontejnerski brodovi pristaju u luci. Primjerice, luka s vremena na vrijeme primi kontejnerski brod dug 286 metara danske kompanije “Maersk” sa skoro 60 000 tona tereta.

Luka nikada ne staje s radom. Čak i kada su vremenske prilike nepovoljne, uz provođenje posebnih sigurnosnih procedura, vrše se utovar, istovar i druge lučke operacije.

Nafta iz nalazišta u zapadnom Sibiru, oblasti Volge, Kazahstana i Azerbajdžana prevozi se kupcima u Italiji, Rumunjskoj, Grčkoj, Hrvatskoj, Španjolskoj i Bugarskoj preko terminala Šesharis.

Samo na tom terminalu napunjeno je 25 300 tankera, što predstavlja preko 1,2 milijarde tona nafte.

Naftni dokovi su duboki 14,5 metara. U prosjeku se u Novorossijsku upumpava oko 10 000 tona na sat, što znači da će najveći naftni tanker s oko 150 000 tona nosivosti biti napunjen za nekih 15-ak sati.

Na lučkim terminalima se, pored nafte, pune mazut, dizel gorivo i druge različite vrste tereta.

U luci Novorossijsk radi preko 6000 ljudi.

Na slici gore vidite usidrene brodove koji čekaju da uđu u luku. Čeka se od nekoliko sati pa do nekoliko dana. Vrijeme čekanja ovisi o zauzetosti lučkih potencijala i vremenskoj prognozi, primjerice, očekuje li se oluja.

Preko 4500 raznih brodova svake godine uplovi u Novorossijsk.

Foto: Slava Stepanov/Gelio

Luka Novorossijsk osnovana je 1845. godine. Danas predstavlja najveću luku u Rusiji i petu u Europi, s gledišta količine pretovarenog tereta. Nalazi se u Cemeskom zaljevu, sjeveroistočnom dijelu Crnog mora, koji se zimi ne zamrzava, piše RBTH.

Luka zauzima površinu od 238 hektara.

U Novorossijsku se godišnje pretovari oko 140 milijuna tona raznog tereta.

Ovdje obično pristaju tankeri. Brodovi plove pod različitim zastavama Togoa, Tanzanije, Sierra Leonea i Tuvalua, dok su najčešći posjetitelji pod zastavama Malte i Turske.

Brodova koji prevoze kontejnere je manje, međutim, posljednjih se godina bilježi porast njihovog broja.

Veliki prekooceanski kontejnerski brodovi pristaju u luci. Primjerice, luka s vremena na vrijeme primi kontejnerski brod dug 286 metara danske kompanije “Maersk” sa skoro 60 000 tona tereta.

Luka nikada ne staje s radom. Čak i kada su vremenske prilike nepovoljne, uz provođenje posebnih sigurnosnih procedura, vrše se utovar, istovar i druge lučke operacije.

Nafta iz nalazišta u zapadnom Sibiru, oblasti Volge, Kazahstana i Azerbajdžana prevozi se kupcima u Italiji, Rumunjskoj, Grčkoj, Hrvatskoj, Španjolskoj i Bugarskoj preko terminala Šesharis.

Samo na tom terminalu napunjeno je 25 300 tankera, što predstavlja preko 1,2 milijarde tona nafte.

Naftni dokovi su duboki 14,5 metara. U prosjeku se u Novorossijsku upumpava oko 10 000 tona na sat, što znači da će najveći naftni tanker s oko 150 000 tona nosivosti biti napunjen za nekih 15-ak sati.

Na lučkim terminalima se, pored nafte, pune mazut, dizel gorivo i druge različite vrste tereta.

U luci Novorossijsk radi preko 6000 ljudi.

Na slici gore vidite usidrene brodove koji čekaju da uđu u luku. Čeka se od nekoliko sati pa do nekoliko dana. Vrijeme čekanja ovisi o zauzetosti lučkih potencijala i vremenskoj prognozi, primjerice, očekuje li se oluja.

Preko 4500 raznih brodova svake godine uplovi u Novorossijsk.

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here