Foto: Slava Stepanov/Gelio
Luka Novorossijsk osnovana je 1845. godine. Danas predstavlja najveću luku u Rusiji i petu u Europi, s gledišta količine pretovarenog tereta. Nalazi se u Cemeskom zaljevu, sjeveroistočnom dijelu Crnog mora, koji se zimi ne zamrzava, piše RBTH.
Luka zauzima površinu od 238 hektara.
U Novorossijsku se godišnje pretovari oko 140 milijuna tona raznog tereta.
Ovdje obično pristaju tankeri. Brodovi plove pod različitim zastavama Togoa, Tanzanije, Sierra Leonea i Tuvalua, dok su najčešći posjetitelji pod zastavama Malte i Turske.
Brodova koji prevoze kontejnere je manje, međutim, posljednjih se godina bilježi porast njihovog broja.
Veliki prekooceanski kontejnerski brodovi pristaju u luci. Primjerice, luka s vremena na vrijeme primi kontejnerski brod dug 286 metara danske kompanije “Maersk” sa skoro 60 000 tona tereta.
Luka nikada ne staje s radom. Čak i kada su vremenske prilike nepovoljne, uz provođenje posebnih sigurnosnih procedura, vrše se utovar, istovar i druge lučke operacije.
Nafta iz nalazišta u zapadnom Sibiru, oblasti Volge, Kazahstana i Azerbajdžana prevozi se kupcima u Italiji, Rumunjskoj, Grčkoj, Hrvatskoj, Španjolskoj i Bugarskoj preko terminala Šesharis.
Samo na tom terminalu napunjeno je 25 300 tankera, što predstavlja preko 1,2 milijarde tona nafte.
Naftni dokovi su duboki 14,5 metara. U prosjeku se u Novorossijsku upumpava oko 10 000 tona na sat, što znači da će najveći naftni tanker s oko 150 000 tona nosivosti biti napunjen za nekih 15-ak sati.
Na lučkim terminalima se, pored nafte, pune mazut, dizel gorivo i druge različite vrste tereta.
U luci Novorossijsk radi preko 6000 ljudi.
Na slici gore vidite usidrene brodove koji čekaju da uđu u luku. Čeka se od nekoliko sati pa do nekoliko dana. Vrijeme čekanja ovisi o zauzetosti lučkih potencijala i vremenskoj prognozi, primjerice, očekuje li se oluja.
Preko 4500 raznih brodova svake godine uplovi u Novorossijsk.