O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Jadrolinija kreće u izgradnju broda od 50 milijuna eura

Koncept novog Jadrolinijinog broda za povezivanje vanjskih otoka s kopnom, čija je vrijednost procijenjena na čak 50 milijuna eura, dovršen je ovih dana, potvrđeno je iz Jadrolinije. Izrađene su i prve 3D kompjutorske vizualizacije broda, suvremenog plovila koje će moći ploviti u zahtjevnim uvjetima otvorenog mora na Jadranu. Riječ je o brodu od 10 tisuća bruto tona, duljine 120 metara, približnih dimenzija sadašnjeg Marka Pola, s kapacitetom prijevoza do 220 vozila i tisuću i pol putnika, kojima će na raspolaganju biti dva velika salona s ugostiteljskim i ostalim pratećim sadržajima, piše Novi list.

Vanjski izgled broda karakteriziraju moderne linije i tradicionalne boje Jadrolinije. Ovaj koncept broda predstavlja zadnja dostignuća tehnike i modernog putničkog komfora. Osnovna ideja je da novi brod bude u mogućnosti ploviti u težim uvjetima plovidbe na otvorenom moru odnosno povezivati odredišta gdje bi plovidba trajala pet do šest sati uz nekoliko ukrcaja i iskrcaja. Kad govorimo o vanjskim otocima, treba reći da u njih ne spadaju samo Lastovo i Vis, već i Korčula i Hvar. Ovim brodom Jadrolinija namjerava zamijeniti brod »Lastovo«, građen 1970. godine i kapaciteta prijevoza svega 60 vozila, kaže Alan Klanac, predsjednik uprave Jadrolinije.

Ispitivanja u bazenu

U nacionalnom putičkom brodaru očekuju da bi ugovorna dokumentacija za novo plovilo mogla biti isporučena i odobrena od Hrvatskog registra brodova tijekom idućeg mjeseca. Trenutno su u tijeku modelska ispitivanja u bazenu, a izrađena ugovorna dokumentacija služit će kao osnova za ugovaranje gradnje i kalkulaciju cijene broda, odnosno raspisivanje javnog natječaja za njegovu gradnju. Projekt izrade ugovorne dokumentacije na međunarodnom je natječaju dobila tvrtka »Remontowa Marine Design & Consulting« iz Poljske.

Po izradi ugovorne dokumentacije, odluku o raspisivanju natječaja za gradnju donose uprava i Nadzorni odbor Jadrolinije, a predviđeno vrijeme izgradnje ovakvog broda je 24 mjeseca, što znači da bi, u idealnom slučaju, mogao biti isporučen do kraja 2019. godine. No kako se postupci javnih natječaja često otegnu zbog žalbi i prigovora, možda je realnije očekivati da novi ponos Jadrolinijine flote zaplovi početkom 2020. godine.

Širenje van Jadrana

Brod će biti građen na temelju »Strateških smjernica i mogućnosti razvoja Jadrolinije 2015.-2027« kojima nacionalni brodar intenzivira proces obnove i razvoja flote, a predstavljat će i vjerojatno najveću pojedinačnu investiciju u programu obnove flote teškom čak tri milijarde kuna.

Glavni je cilj, navode iz Jadrolinije, osigurati povezanost hrvatskih otoka i obale, na korist otočnog stanovništva, gospodarstva i turizma Republike Hrvatske. Program daljnjeg razvoja flote, ukupne vrijednosti veće od dvije milijarde kuna, odnosno 281 milijun eura, predstavlja osnovu daljnjeg rasta i razvoja poslovanja nacionalnog putničkog brodara.

Ukupno je Strateškim smjernicama, objavljenima prije dvije godine, planirana nabavka 26 brodova, od kojih bi 23 bile novogradnje, uz istovremeno rashodovanje 32 broda, čime bi se smanjio broj plovila nacionalne bijele flote, ali i povećao kapacitet prijevoza putnika i vozila. Tako bi Jadrolinija od danas aktualnog kapaciteta sa ukupno 28 tisuća putnika i nešto manje od četiri tisuće vozila na 50 brodova, kroz idućih deset godina trebala stvoriti flotu od 44 broda, s kapacitetom prijevoza više od 31 tisuće putnika i 4.710 vozila. Osim toga, planirano je i širenje na tržišta izvan Jadrana, a glavni cilj Strategije je zadržati sve sadašnje linije u nacionalnim vodama pod okriljem Jadrolinije.

Koncept novog Jadrolinijinog broda za povezivanje vanjskih otoka s kopnom, čija je vrijednost procijenjena na čak 50 milijuna eura, dovršen je ovih dana, potvrđeno je iz Jadrolinije. Izrađene su i prve 3D kompjutorske vizualizacije broda, suvremenog plovila koje će moći ploviti u zahtjevnim uvjetima otvorenog mora na Jadranu. Riječ je o brodu od 10 tisuća bruto tona, duljine 120 metara, približnih dimenzija sadašnjeg Marka Pola, s kapacitetom prijevoza do 220 vozila i tisuću i pol putnika, kojima će na raspolaganju biti dva velika salona s ugostiteljskim i ostalim pratećim sadržajima, piše Novi list.

Vanjski izgled broda karakteriziraju moderne linije i tradicionalne boje Jadrolinije. Ovaj koncept broda predstavlja zadnja dostignuća tehnike i modernog putničkog komfora. Osnovna ideja je da novi brod bude u mogućnosti ploviti u težim uvjetima plovidbe na otvorenom moru odnosno povezivati odredišta gdje bi plovidba trajala pet do šest sati uz nekoliko ukrcaja i iskrcaja. Kad govorimo o vanjskim otocima, treba reći da u njih ne spadaju samo Lastovo i Vis, već i Korčula i Hvar. Ovim brodom Jadrolinija namjerava zamijeniti brod »Lastovo«, građen 1970. godine i kapaciteta prijevoza svega 60 vozila, kaže Alan Klanac, predsjednik uprave Jadrolinije.

Ispitivanja u bazenu

U nacionalnom putičkom brodaru očekuju da bi ugovorna dokumentacija za novo plovilo mogla biti isporučena i odobrena od Hrvatskog registra brodova tijekom idućeg mjeseca. Trenutno su u tijeku modelska ispitivanja u bazenu, a izrađena ugovorna dokumentacija služit će kao osnova za ugovaranje gradnje i kalkulaciju cijene broda, odnosno raspisivanje javnog natječaja za njegovu gradnju. Projekt izrade ugovorne dokumentacije na međunarodnom je natječaju dobila tvrtka »Remontowa Marine Design & Consulting« iz Poljske.

Po izradi ugovorne dokumentacije, odluku o raspisivanju natječaja za gradnju donose uprava i Nadzorni odbor Jadrolinije, a predviđeno vrijeme izgradnje ovakvog broda je 24 mjeseca, što znači da bi, u idealnom slučaju, mogao biti isporučen do kraja 2019. godine. No kako se postupci javnih natječaja često otegnu zbog žalbi i prigovora, možda je realnije očekivati da novi ponos Jadrolinijine flote zaplovi početkom 2020. godine.

Širenje van Jadrana

Brod će biti građen na temelju »Strateških smjernica i mogućnosti razvoja Jadrolinije 2015.-2027« kojima nacionalni brodar intenzivira proces obnove i razvoja flote, a predstavljat će i vjerojatno najveću pojedinačnu investiciju u programu obnove flote teškom čak tri milijarde kuna.

Glavni je cilj, navode iz Jadrolinije, osigurati povezanost hrvatskih otoka i obale, na korist otočnog stanovništva, gospodarstva i turizma Republike Hrvatske. Program daljnjeg razvoja flote, ukupne vrijednosti veće od dvije milijarde kuna, odnosno 281 milijun eura, predstavlja osnovu daljnjeg rasta i razvoja poslovanja nacionalnog putničkog brodara.

Ukupno je Strateškim smjernicama, objavljenima prije dvije godine, planirana nabavka 26 brodova, od kojih bi 23 bile novogradnje, uz istovremeno rashodovanje 32 broda, čime bi se smanjio broj plovila nacionalne bijele flote, ali i povećao kapacitet prijevoza putnika i vozila. Tako bi Jadrolinija od danas aktualnog kapaciteta sa ukupno 28 tisuća putnika i nešto manje od četiri tisuće vozila na 50 brodova, kroz idućih deset godina trebala stvoriti flotu od 44 broda, s kapacitetom prijevoza više od 31 tisuće putnika i 4.710 vozila. Osim toga, planirano je i širenje na tržišta izvan Jadrana, a glavni cilj Strategije je zadržati sve sadašnje linije u nacionalnim vodama pod okriljem Jadrolinije.