O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

LNG Hrvatska oglasio potragu za partnerima

LNG Hrvatska objavila je javne natječaje kojim počinje potragu za partnerima u gradnji pristrana i plinovoda, te za nabavu “plutajuće jedinice za prihvat, skladištenje i uplinjavanje”, tzv. FSRU broda, piše Poslovni dnevnik.

Zahtjeve za sudjelovanjem prikupljat će do 29. rujna, a potom će uslijediti poziv za drugi krug, podnošenja obvezujućih ponuda. Plan je, prema informacijama koje stižu iz ove državne tvrtke koja upravlja projektom, do kraja godine odabrati i sklopiti ugovore s odabranim kompanijama u ova dva odvojena postupka. Obje nabave, dio su užurbanih aktivnosti na kojima se paralelno radi kako bi se postiglo predviđeni rok za dovršetak terminala krajem 2019., a koji je određen kao uvjet sufinanciranja od strane EU.

Raniji kopneni terminal stručnjaci LNG-a dali su preprojektirati u plutajući, a nedavno su započeta i dodatna istraživanja podmorskog tla kako bi se pristran pravilno projektirao. Započet je i postupak procjene utjecaja na okoliš, za koji bi uskoro trebala biti otvorena javna rasprava, a koji bi prema hodogramu koji je predstavljen Vladi trebao donijeti rješenje o prihvatljivosti zahvata na okoliš u siječnju, dok bi se u veljači zatražilo lokacijsku, te potom građevinsku dozvolu.

Što se gradnje FSRU broda tiče, nema izgleda da bi taj posao dobila hrvatska brodogradilišta. Takvu informaciju dao je u intervjuu za portal Energetika-net direktor LNG Hrvatska Goran Frančić, koji ističe kako je njegov tim obišao brodogradilišta koja su proizvela 20-ak takvih brodova koja se trenutno u svijetu koriste, a to su tri korejska i jedno u Singapuru. Bilo je, kaže, interesa i iz hrvatskih brodogradilišta, ali zbog kratkih rokova nema vremena za tako zahtjevan razvojni projekt dizajniranja i izgradnje FSRU-a. Odbačena je i mogućnost uzimanja broda u leasing, te je pronađen model kupnje broda i ugovaranje upravljanja i održavanja kakav nije korišten kod postojećih FSRU brodova.

Do kraja prvog tromjesečja iduće godine Frančić se nada da će uspjeti provesti obvezujući zakup kapaciteta terminala, te ugovoriti financiranje cijelog projekta, te da će, unatoč kratkim rokovima, isporuka plina s krčkog terminala krenuti s 2020., kako je predviđeno.

LNG Hrvatska objavila je javne natječaje kojim počinje potragu za partnerima u gradnji pristrana i plinovoda, te za nabavu “plutajuće jedinice za prihvat, skladištenje i uplinjavanje”, tzv. FSRU broda, piše Poslovni dnevnik.

Zahtjeve za sudjelovanjem prikupljat će do 29. rujna, a potom će uslijediti poziv za drugi krug, podnošenja obvezujućih ponuda. Plan je, prema informacijama koje stižu iz ove državne tvrtke koja upravlja projektom, do kraja godine odabrati i sklopiti ugovore s odabranim kompanijama u ova dva odvojena postupka. Obje nabave, dio su užurbanih aktivnosti na kojima se paralelno radi kako bi se postiglo predviđeni rok za dovršetak terminala krajem 2019., a koji je određen kao uvjet sufinanciranja od strane EU.

Raniji kopneni terminal stručnjaci LNG-a dali su preprojektirati u plutajući, a nedavno su započeta i dodatna istraživanja podmorskog tla kako bi se pristran pravilno projektirao. Započet je i postupak procjene utjecaja na okoliš, za koji bi uskoro trebala biti otvorena javna rasprava, a koji bi prema hodogramu koji je predstavljen Vladi trebao donijeti rješenje o prihvatljivosti zahvata na okoliš u siječnju, dok bi se u veljači zatražilo lokacijsku, te potom građevinsku dozvolu.

Što se gradnje FSRU broda tiče, nema izgleda da bi taj posao dobila hrvatska brodogradilišta. Takvu informaciju dao je u intervjuu za portal Energetika-net direktor LNG Hrvatska Goran Frančić, koji ističe kako je njegov tim obišao brodogradilišta koja su proizvela 20-ak takvih brodova koja se trenutno u svijetu koriste, a to su tri korejska i jedno u Singapuru. Bilo je, kaže, interesa i iz hrvatskih brodogradilišta, ali zbog kratkih rokova nema vremena za tako zahtjevan razvojni projekt dizajniranja i izgradnje FSRU-a. Odbačena je i mogućnost uzimanja broda u leasing, te je pronađen model kupnje broda i ugovaranje upravljanja i održavanja kakav nije korišten kod postojećih FSRU brodova.

Do kraja prvog tromjesečja iduće godine Frančić se nada da će uspjeti provesti obvezujući zakup kapaciteta terminala, te ugovoriti financiranje cijelog projekta, te da će, unatoč kratkim rokovima, isporuka plina s krčkog terminala krenuti s 2020., kako je predviđeno.