Foto: Sergej Drechsler
Danas se u brodogradilištu Dalmont d.o.o. Kraljevica, očekuje porinuće »Četiri zvonika« najvećeg i najmodernijeg trajekta Rapske plovidbe d.d. Novi će trajekt zasigurno pridonijeti boljem i sigurnijem povezivanju otoka, a skratit će i čekanja u ljetnim mjesecima. Rapski brodar ovim činom dao je do znanja da ulaže u budućnost, konkurentnost i sigurnost pomorskog putničkog prijevoza što se odrazilo i na nova koncesijska odobrenja, piše Novi list.
Veliki pothvat
Ugovor o gradnji novogradnje DA 06 potpisan je u brodogradilištu »Dalmont« u srpnju 2016. godine, a prema projektu također domaće tvrtke »Navis Consult« iz Rijeke, kaže Andrić. Cijena izgradnje novog trajekta iznosi 7.897.000 eura, a financira se dijelom iz vlastitih sredstava te kreditom HBOR-a i Erste banke Rijeka i naše poslovne banke BKS Rijeka. Novi trajekt dug je 79, širok 17,5 metara, kapacitet mu je sto osobnih automobila i 600 putnika, a imat će osam članova posade. Pokreću ga četiri Cumminsova glavna brodska motora, svaki snage 447 kilovata.
– Porinuće novogradnje DA 06 i skoro uključivanje u plovidbu najveći je pothvat lokalnog brodara u povezivanju svog otoka s kopnom na što generacije djelatnika i pomoraca kao i svi otočani mogu biti ponosni, tim više što u dioničkom društvu Rapske plovidbe rade otočani, a isto tako društvo je u vlasništvu otočana, što je gotovo jedinstveni primjer u hrvatskom pomorstvu, istaknuo je Andrić.
Kuma broda bit će Sanja Grozdanić, trenerica u Kajak klubu »Rab 83« i ravnateljica dječjeg vrtića »Pahuljica« kojem je Rapska plovidba dugogodišnji sponzor, ističe Andrić rekavši da je sve to u cilju da se netko od mladih Rabljana, koje kuma broda trenira i odgaja, odluči na svom životnom putu odabrati plovidbu i pomoračko zvanje.
Koncesija
Izgradnja ovog trajekta odigrala je i važnu ulogu u koncesioniranju linije Stinica-Mišnjak. U završenom natječaju za državnu trajektnu liniju 337 Stinica-Mišnjak, Agencija za obalni linijski pomorski promet i Rapska plovidba potpisali su ugovor u kolovozu ove godine po kojem će domaći brodar nastaviti održavati dosadašnju liniju i to za iduće desetgodišnje razdoblje – od 1. siječnja 2018. do 31. prosinca 2027. godine. Upravo je novogradnja DA 06 kao novi brod pridonijela da se koncesija dobije na deset godina, jer inače bi koncesija bila na šest, tvrdi direktor Andrić, jer novi brod sukladno pravilima »nosi« četiri godine.
To je velika čast i priznanje, naglasio je direktor Rapske plovidbe Dragan Andrić, ali jednako tako i velika obaveza da se nastavi bogata povijest rapskog pomorstva, kao i realizacija budućih razvojnih planova na čemu su se Rabljani i dokazali.
Andrić naglašava nezamjenjivu ulogu lučkih uprava, odnosno trajektnih pristaništa kojima upravljaju u povezivanju svih otoka pa tako i otoka Raba s kopnom, ističući da je Rab izrazito turistička destinacija te da na turizmu počiva gospodarstvo otočana i otoka.
Nove rampe
Nadamo se da bi iduće 2018. godine nova rampa u trajektnom pristaništu Stinica mogla biti, ako ne završena, barem blizu završetka. Rampa je posebno važna za sigurnost plovidbe i koristila bi upravo u otežanima maritimno-vremenskim uvjetima, napominje Andrić. U tijeku izrada prostorno planske dokumentacije vezano uz izgradnju nove rampe u trajektnom pristaništu Mišnjak, koja bi trebala biti prilagođena dolasku novog trajekta i novim mogućnostima prometovanja odnosno plovidbe u ograničenim uvjetima tog pristaništa.
U oba trajektna pristaništa, kaže Andrić, lučka nadgradnja s pratećim i potrebitim sadržajima nije primjerena turističkoj destinaciji kakva je otok Rab pa se i u tom segmentu očekuje poboljšanje, a u tim zahvatima vezanim za budućnost i novu kvalitetu sigurno se mogu koristiti EU sredstva.
Hvala svima, ama baš svima, koji su do sada stvarali Rapsku plovidbu i plovili milje i milje povezujući Rab s kopnom uključujući ova dva, tako da kažemo povezana posla, gradnju broda i koncesioniranje linije, zaključio je direktor Rapske plovidbe Dragan Andrić.