Novi kontejnerski terminal na Zagrebačkoj obali izašao je iz mora, jer je na svoju poziciju postavljeno svih 49 armiranobetonskih kesona, te je nedavno započelo i betoniranje površine budućeg terminala.
Svaki keson predstavlja impresivnu graditeljsku konstrukciju težine oko 4.000 tona, čija je dužina 20,8 metara, širina 11, a visina 22,9 metara. Zbog proizvodnje kesona Udruga talijanskih građevinara dopremila je posebno postrojenje za proizvodnju, koje je nedavno obnovljeno u Brodogradilištu »Viktor Lenac« te će uskoro biti vraćeno u Italiju, jer je posao u Rijeci završen.
Kako ističe Rajko Račeta, voditelj projekta Zagrebačke obale iz Lučke uprave Rijeka, već je uvelike započela i faza betoniranja ploče, koja će povezati sve kesone, a ukupno će zauzimati površinu od 4,7 hektara.
– Jedna važna faza projekta je završena i trenutno izgradnja teče u skladu sa zacrtanim rokovima. Graditelji su dobro organizirani i ekipirani, suradnja je vrlo dobra i vjerujemo kako će posao biti završen u očekivanom roku. Važno je napomenuti i kako polako izlazimo iz svojevrsne kritične faze slijeganja tla i nasipa u podmorju obale, kao i da se taj proces odvija u skladu s projektiranim parametrima. Iznimka je samo manji dio terminala u blizini Bratislavskog pristaništa, gdje još uvijek mjerenja nisu pokazala kako su kesoni dovoljno stabilni da se može započeti s poslom ugradnje mlaznog betona ispod kesona. Početkom srpnja 2016. godine započeli su radovi na izradi zaštitnih ploča morskog dna ispred kesona, a njihovo postavljanje dovršeno je početkom prošlog mjeseca, ističe Račeta.
Osim navedenog u završnoj fazi je prva etapa pripreme novog natječaja za izbor koncesionara na Zagrebačkoj obali, te se uskoro očekuje zaključenje natječaja i odluka o izboru ovlaštenog konzultanta, koji će pripremiti novi natječaj za koncesionara.
Rok za izgradnju Zagrebačke obale produljen je prošle godine u dogovoru s talijanskim graditeljima, te je utvrđen rok dovršetka izgradnje do 15. prosinca 2018. godine.