O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Hauptfeld: Da se bolje upravljalo, manje bi naših brodova bilo u Splitu

Foto: Damir Škomrlj

Javni istup opatijskog ugostitelja i vlasnika restorana Molo Ronija Voskiona kojim je digao glas protiv kaosa i nereda u opatijskoj luci, potaknuo je pravu malu lavinu. Javljaju se i ostali revoltirani stanjem u gradskoj luci. Svoja iskustva s prijetnjama, netransparentnom naplatom vezova, proizvoljnim zabranama pristupa lukobranu, podijelili su s nama i obrtnici Marin Žepina i Miro Kolmanić, a sada to čini, kao i u više navrata u proteklih 20 godina, jedna od najpoznatijih i najuspješnijih hrvatskih poduzetnica u turizmu, Katica Hauptfeld, vlasnica turističke agencije Katarina Line. Ona tvrdi da Roni Voskion ima iste probleme kao nekoć Katarina Line, piše Novi list.

– S problemom pristupa lukobranu mi smo se također dugo suočavali. To je, međutim, bio samo dio problema s kojima se Katarina Line suočavala u opatijskoj luci u svojoj prošlosti, ali ne bih sada govorila o detaljima. Ne mogu reći, naše poslovanje u luci danas je na zadovoljavajućoj razini. Doduše, nemamo uslugu na visokom nivou, kao u nekim drugim lukama, i trebalo nam je puno da riješimo sve probleme s kojima smo se susretali, poput nemogućnosti korištenja rampe koja priječi ulaz na lukobran. Prema tome, posve razumijem nezadovoljstvo vlasnika Mola koji je uložio novac u uređenje jednog doista zapuštenog objekta i time je od opatijskog rugla napravio cvijet.

Žao mi je zbog toga što Lučka uprava nije prepoznala značaj te investicije. Da se provodila drukčija politika upravljanja opatijskom lukom, vjerojatno bi danas u njoj bilo i više naših brodova, od kojih je većina u Splitu. Od 52 broda, u opatijskoj luci imamo samo četiri, najviše njih pet, a Katarina Line je opatijska firma – kaže Hauptfeld.

Nitko ne reagira

Slučaj Ronija Voskiona ponovno je tako aktualizirao probleme koji godinama postoje u opatijskoj luci, na koje već 20 godina sustavno upozorava Katica Hauptfeld. No, kaže ona, nitko ne reagira i opatijska luka danas debelo zaostaje za sličnim lukama na Jadranu i Kvarneru.

– To se nije smjelo dogoditi zbog toga što je Opatija kolijevka hrvatskog turizma, u čijoj je luci loša organizacija, tako da uglavnom nitko ni ne dočekuje goste koji u Opatiju stižu turističkim brodovima ili mini kruzerima. U drugim lukama u okruženju organizacija je na svjetskom nivou i brodove s turistima, ali i same brodare, ugoste srdačne i uniformirane osobe koje govore strane jezike – engleski, njemački, talijanski… To su danas, recimo, standardi luka u Malom Lošinju, Rabu ili Cresu. Na žalost, u opatijskoj luci nitko ne dočekuje naše mini kruzere.

Osim toga, govorimo o luci koja nema adekvatnu zaštitu od vjetra i valova. No, zato je usluga skupa, čak je skuplja od one u riječkoj luci. Drugim riječima, opatijska luka nudi malo, a Lučka uprava naplaćuje puno. Turistička Opatija ne može sebi dopuštati takve promašaje, a da ne govorimo sada o tome, na što također upozoravam 20 godina, da se luka mora proširiti barem za 50-ak metara, napominje Katica Hauptfeld.

Svi su nas prešišali

Takav jedan lukobran izgrađen je primjerice u Njivicama, dok Opatija godinama nije u stanju uložiti novac u minimalno poboljšanje uvjeta u svojoj matičnoj luci. Posebno je tragično to što se gradonačelnik Ivo Dujmić pohvalio time da je prva faza proširenja opatijske luke završena, a radilo se zapravo o tome da je hotelu izgradio plažu u luci.

– Posve sam uvjerena u to da na razini Primorsko-goranske županije postoji dobra volja za proširenjem opatijske luke, ali Opatija treba mlađu i ambiciozniju osobu koja zna na pravi način posložiti listu prioriteta. Moje je mišljenje da su opatijska luka i plaže naši prioriteti, ako se Opatija želi turistički razvijati, više nego Centar Gervais čija je dvorana premala za velike kulturno-glazbene događaje, s neadekvatnom pozornicom za velike orkestre, ili sportska dvorana »Marino Cvetković«, što je dobra investicija, ali svakako nedostaje olimpijski bazen i neki drugi komercijalni sadržaji.

Ne samo da Opatija nema danas luku koja udovoljava suvremenim turističkim standardima, nego nema ni gradsku plažu. Pogledajte samo gradove u Istri. Rovinj je danas ono što je Opatija nekoć bila. Svi su nas prešišali – poručuje Katica Hauptfeld.

Foto: Damir Škomrlj

Javni istup opatijskog ugostitelja i vlasnika restorana Molo Ronija Voskiona kojim je digao glas protiv kaosa i nereda u opatijskoj luci, potaknuo je pravu malu lavinu. Javljaju se i ostali revoltirani stanjem u gradskoj luci. Svoja iskustva s prijetnjama, netransparentnom naplatom vezova, proizvoljnim zabranama pristupa lukobranu, podijelili su s nama i obrtnici Marin Žepina i Miro Kolmanić, a sada to čini, kao i u više navrata u proteklih 20 godina, jedna od najpoznatijih i najuspješnijih hrvatskih poduzetnica u turizmu, Katica Hauptfeld, vlasnica turističke agencije Katarina Line. Ona tvrdi da Roni Voskion ima iste probleme kao nekoć Katarina Line, piše Novi list.

– S problemom pristupa lukobranu mi smo se također dugo suočavali. To je, međutim, bio samo dio problema s kojima se Katarina Line suočavala u opatijskoj luci u svojoj prošlosti, ali ne bih sada govorila o detaljima. Ne mogu reći, naše poslovanje u luci danas je na zadovoljavajućoj razini. Doduše, nemamo uslugu na visokom nivou, kao u nekim drugim lukama, i trebalo nam je puno da riješimo sve probleme s kojima smo se susretali, poput nemogućnosti korištenja rampe koja priječi ulaz na lukobran. Prema tome, posve razumijem nezadovoljstvo vlasnika Mola koji je uložio novac u uređenje jednog doista zapuštenog objekta i time je od opatijskog rugla napravio cvijet.

Žao mi je zbog toga što Lučka uprava nije prepoznala značaj te investicije. Da se provodila drukčija politika upravljanja opatijskom lukom, vjerojatno bi danas u njoj bilo i više naših brodova, od kojih je većina u Splitu. Od 52 broda, u opatijskoj luci imamo samo četiri, najviše njih pet, a Katarina Line je opatijska firma – kaže Hauptfeld.

Nitko ne reagira

Slučaj Ronija Voskiona ponovno je tako aktualizirao probleme koji godinama postoje u opatijskoj luci, na koje već 20 godina sustavno upozorava Katica Hauptfeld. No, kaže ona, nitko ne reagira i opatijska luka danas debelo zaostaje za sličnim lukama na Jadranu i Kvarneru.

– To se nije smjelo dogoditi zbog toga što je Opatija kolijevka hrvatskog turizma, u čijoj je luci loša organizacija, tako da uglavnom nitko ni ne dočekuje goste koji u Opatiju stižu turističkim brodovima ili mini kruzerima. U drugim lukama u okruženju organizacija je na svjetskom nivou i brodove s turistima, ali i same brodare, ugoste srdačne i uniformirane osobe koje govore strane jezike – engleski, njemački, talijanski… To su danas, recimo, standardi luka u Malom Lošinju, Rabu ili Cresu. Na žalost, u opatijskoj luci nitko ne dočekuje naše mini kruzere.

Osim toga, govorimo o luci koja nema adekvatnu zaštitu od vjetra i valova. No, zato je usluga skupa, čak je skuplja od one u riječkoj luci. Drugim riječima, opatijska luka nudi malo, a Lučka uprava naplaćuje puno. Turistička Opatija ne može sebi dopuštati takve promašaje, a da ne govorimo sada o tome, na što također upozoravam 20 godina, da se luka mora proširiti barem za 50-ak metara, napominje Katica Hauptfeld.

Svi su nas prešišali

Takav jedan lukobran izgrađen je primjerice u Njivicama, dok Opatija godinama nije u stanju uložiti novac u minimalno poboljšanje uvjeta u svojoj matičnoj luci. Posebno je tragično to što se gradonačelnik Ivo Dujmić pohvalio time da je prva faza proširenja opatijske luke završena, a radilo se zapravo o tome da je hotelu izgradio plažu u luci.

– Posve sam uvjerena u to da na razini Primorsko-goranske županije postoji dobra volja za proširenjem opatijske luke, ali Opatija treba mlađu i ambiciozniju osobu koja zna na pravi način posložiti listu prioriteta. Moje je mišljenje da su opatijska luka i plaže naši prioriteti, ako se Opatija želi turistički razvijati, više nego Centar Gervais čija je dvorana premala za velike kulturno-glazbene događaje, s neadekvatnom pozornicom za velike orkestre, ili sportska dvorana »Marino Cvetković«, što je dobra investicija, ali svakako nedostaje olimpijski bazen i neki drugi komercijalni sadržaji.

Ne samo da Opatija nema danas luku koja udovoljava suvremenim turističkim standardima, nego nema ni gradsku plažu. Pogledajte samo gradove u Istri. Rovinj je danas ono što je Opatija nekoć bila. Svi su nas prešišali – poručuje Katica Hauptfeld.