O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Nikola Petrović: Prvi zaposlenik Virgin Voyagesa

IZVORDuList
IZVORDuList

Foto: Privatni album

Dubrovački pomorac, upravitelj stroja Nikola Petrović može se ponosno pohvaliti kako je postao prvi zaposlenik cruise kompanije Virgin Voyages.

Riječ je o tvrtki u vlasništvu multimilijardera Sir Richarda N. Bransona, koji je u centar svjetske medijske pozornosti došao sa svojom tvrtkom Virgin Galactic koja je najavila komercijalne letove u svemir. Sir Branson je pokrenuo i cruise kompaniju, a naš sugrađanin je svoju pomorsku karijeru nakon Royal Caribbean International odlučio nastaviti upravo u Virgin korporaciji. Petrović je završio Višu pomorsku školu – Brodostrojarski smjer, a od malih nogu radio je s ocem u mehaničarskoj radionici gdje je i zavolio strojarstvo. Ispričao nam je kako je nakon Domovinskog rata, u kojem je i sam sudjelovao kao hrvatski branitelj i dragovoljac, krenuo navegavati.

Najprije je šest godina proveo na Trans Ocean Maritime agencies iz Monaca, gdje je došao do pozicije upravitelja stroja. Tada mu se ukazala prilika zaploviti u malo drukčije vode. S pomoću preporuke prijatelja zapošljava se kod vodeće svjetske cruise korporacije Royal Caribbean International, gdje je proveo posljednjih sedamnaest godina. Zbog svojih radnih sposobnosti i tamo vrlo brzo napreduje do pozicije upravitelja stroja, upravljajući tehničkim odjelom i vodeći brigu ne samo o strojarnici, već i o kompletnom održavanju broda uključujući rashladne uređaje i električno postrojenje.

Kao upravitelj stroja Petrović je sudjelovao u više projekata vezanih za suho dokovanje mega brodova i modernizaciju, ali i izgradnju najnovije klase brodova ‘Quantum of the Seas’ i do prošlog tjedna najvećeg broda na svijetu ‘Symphony of the Seas’, koji se gradi u francuskom brodogradilištu STX St. Nazaire. Početkom studenog Petrović je napravio novi korak i probio led kao prvi brodski zaposlenik Virgin Voyages, potpuno nove kompanije koja će po obećanju samog osnivača i svjetski poznatog engleskog biznismena, investitora i filantropa Sir Richarda Bransona promijeniti svijet cruising industrije.

Sedamnaest ste godina plovili na Royal Caribbean International (RCCL), a napustili ste kompaniju kao upravitelj stroja. Je li bilo teško donijeti odluku o prelasku na potpuno novoosnovanu kompaniju i ‘zaploviti’ u nepoznato?
Nije bilo lako i neću pretjerati ako kažem kako mi je ovo dosad najteža odluka u mojoj karijeri. Odluku o prelasku na Virgin Voyages sam donio nakon, ja bih rekao, dobro izvaganih činjenica. Kao što ste rekli, dosta je tu nepoznatog, ali baš zbog toga je još više sve zanimljivo. Veseli me raditi u novom okruženju s potpuno novim ljudima. Uostalom, zbog same karijere zdravo je promijeniti okolinu, time samo poboljšavate svoje sposobnosti i širite znanje. Zahvalan sam svojoj obitelji, prvenstveno mome ocu Tonku i mojoj djeci Marieli, Andrei i Antoniu koji su mi naravno velika podrška u svemu i koji su mi pomogli donijeti ovu odluku. Pomogla je i moja partnerica Kate McCue s kojom sam u dugogodišnjoj vezi. Ona je žena koja je prije dvije godine postala prva Amerikanka promovirana u kapetana cruisera.

Kako ste došli u priliku za zaposlenje u Virgin Voyages?
Za vrijeme prošlog odmora putem socijalne mreže LinkedIna primio sam nepoznatu poruku na koju nisam ni obraćao pozornost. Iz početka sam mislio da je riječ o jednoj od onih navlakuša. Nedugo nakon toga primio sam e-mail od istog čovjeka koji me pitao ako sam zainteresiran doći u Virgin Voyages. Ni na kraj pameti mi nije bilo da ću danas biti ovdje. Iz kurioziteta sam prihvatio prvi intervju tek da vidim mogu li ja to još. Nakon prvog, telefonskog intervjua došao je i drugi preko video poziva i na kraju poziv u ured Virgin Voyages na Floridi. I eto nakon par setemana stigla je i ponuda koju sam na kraju prihvatio. Kažu da se dobar glas daleko čuje pa neka i ostane tako.

Upoznali ste vlasnika Virgin branda, Sir Richarda N. Bransona, a za njega se govori da drži do svojih zaposlenika. Kakav je dojam ostavio na Vas?
Sir Richarda Bransona sam upoznao za vrijeme ceremonije polaganja kobilice prvog broda prije par dana. Kad se osoba kao on pojavi u grupi običnih smrtnika jednostavno svatko poželi dobiti malo vremena s njim ili bar na tren uzeti selfie. Eto za mene je uspio izdvojit par minuta svoga vremena, malo smo proćakulali, sasvim normalno, gdje mi se i zahvalio za posao koji ovdje odrađujem. Bilo je odmah vidljivo da vodi velikog računa o svojim zaposlenicima. Jako je jednostavan čovjek s ‘brdom’ novih ideja.

Branson je vlasnik oko 350 tvrtki, a zanimljivo je da ste vi broj 1 zaposlenik na njegovoj novoosnovanoj cruise kompaniji Virgin Voyages. Kako je do toga došlo?
Tvrtka ima oko šezdesetak zaposlenika uglavnom u Miamiju. Ja sam prvi brodski zaposlenik i jako sam ponosan na to. Pored znanja i iskustva, treba imati i malo sreće. Sve se to poklopilo u mome slučaju. U današnje vrijeme kod zapošljavanja ljudstva u pomorstvu vodi se računa o njihovoj izobrazbi i iskustvu. Ploviti postaje sve zahtjevnije i kompliciranije. S novim pravilima koji su u pomorstvu vezani uglavnom za zaštitu okoliša razvijaju se i nove tehnologije koje su sve samo ne jednostavne. Za Virgin Voyages, pored znanja i iskustva, najvažniji čimbenik je osobnost koju su navodno prepoznali u meni za vrijeme intervjua u Miamiju.

Jeste li jedini Hrvat na kompaniji?
Zasad sam jedini Hrvat i baš kao što sam ja dobio priliku preko prijatelja doći do Royal Caribbeana vjerujem da ću i ja moći to isto napravit i pomoći našim sugrađanima da dođu na Virgin Voyages. Samo moraju, pored znanja i iskustva, imat i osobnost.

Bili ste na polaganju kobilice za prvi brod. Kakvi su Vaši dojmovi i kad bi brod trebao zaploviti?
Polaganje kobilice je manje više ceremonija za koju vrlo malo kompanija pridaje veliku pozornost. Obično tu budu nazočni predstavnici brodogradilišta, investitori i predstavnici kompanije za koju se brod gradi. Presijeca se traka, popije se simbolično čaša šampanjca i to je sve. Polaganje kobilice za prvi brod Virgin Voyages je bilo, ipak, nešto sasvim drukčije. Moderno i pompozno. Sir Richard Branson je doveo sa sobom dugogodišnjeg prijatelja i po njegovom mišljenju najboljeg DJ-a kojeg mi svi znamo po njegovim šeširima, Boy Georgea. Bila je to velika ceremonija koju je predsjednik kompanije Tom McAlpin iskoristio za razotkrivanje nekih detalja o brodovima koji će zasigurno biti drukčiji od klasičnih bijelih brodova koji uplovljavaju u naš Grad.

Koji će Vaši zadaci biti dok se brod ne porine?
Za sad radim na više područja, od posjeta tvornicama gdje se testiraju uređaji koji će biti ugrađeni na brod do organizacije i planiranja ljudstva te pripreme uvježbavanja u tehničkom odjelu. Da ne bi naši sugrađani mislili da je sve med i mlijeko – radim svaki dan barem jedanaest ura uključujući subote i nedjelje. Osim uredskih poslova radim i inspekcije gradnje broda što zahtjeva dosta fizičke aktivnosti… Fala Bogu nadam se izgubit koje kilo. Odgovornost je ogromna, ali toga sam bio svjestan kad sam prihvatio ovu poziciju.

Za sad je poznato da će brodovi VV biti ‘samo za odrasle’. Smijete li nam odati još neke detalje o brodovima?
Da, zasad je poznato da Virgin Voyages imaju cilj pridobit mladoliku klijentelu, tzv. milennials. To znači kako će samo osobe starije od osamnaest godina moći ploviti na cruiseu. Iako gornje granice nema, svi stariji od 18 godina i oni koji su mladi u srcu su dobrodošli. Ovo ne znači da će i budući brodovi bit građeni prema istom konceptu. A detalji o brodu… Vjerujte mi, stvarno je drukčiji od svih brodova na kojima sam plovio. Ne smijem baš ulaziti u detalje, ali ono što mogu reći je da će biti srednje veličine s kapacitetom od oko 2800 putnika i s oko 1150 posade. Već postoje simulacije broda i na njima se vidi da je dizajnom futuristički. Pored najmodernije hotelske opreme brod će imat i najnoviju tehnologiju u smislu zaštite okoliša. Brod je veličine od oko 110 tisuća bruto tona s Diesel električnim pogonom. Planirana primopredaja broda je početkom 2020. godine.

Hoćete li zaploviti na prvom cruiseu ili ćete nastaviti pripremati nove, buduće brodove do porinuća? Zna li se već i kuda će ploviti prvi brod?
Sve su mogućnosti otvorene. Biti prvi zaposlenik u ovom trenutku dok je brod u početnoj fazi izgradnje otvara mnoga vrata. Moj je plan svakako zaploviti, jer ploviti se mora! Nema još detalja o tome na kojoj će točno relaciji brod plovit, ali je sigurno da će biti u Karibima.

Imate li saznanja koliko će VV cruise kompanija imati brodova i zaposlenika?
Za sada su naručena tri broda i ugovor je sklopljen sa Fincantieri brodogradilištem s isporukama brodova u 2020., 2021. i 2022. S brojem brodova povećava se broj zaposlenih, ali za točan broj mogu samo spekulirat. Vjerujem da su tri broda samo početak i da će se nastaviti gradnja i širenje flote.

Tek ste desetak dana zaposlenik Virgin Voyages. Kakvi su Vam prvi dojmovi?
Prvi dojmovi su više nego odlični i u većini slučajeva prelaze moja očekivanja, pogotovo u odnosu mojih nadređenih prema meni. Sve mi je omogućeno pa tako i kratki odmor za Božić i Novu godinu, koju odavno nisam proveo u Gradu s obitelji.

Vlasnik Virgina Sir Branson široj javnosti poznat je po svojoj kompaniji za Virgin Galactic, specijaliziranu za putovanja u svemir. Hoće li zaposlenici njegovih tvrtki imati popuste i biste li se odvažili na tako jedno svemirsko putovanje?
Svaka kompanija ima određene popuste za svoje zaposlenike pa je moguće da će i zaposlenici Virgina imati nešto slično, iako je ovo samo nagađanje. Hm! Putovanje u svemir! To ćemo ostavit za malo odvažnije i imućnije. Ipak sam ja samo običan pomorac s malo više sreće.

Foto: Privatni album

Dubrovački pomorac, upravitelj stroja Nikola Petrović može se ponosno pohvaliti kako je postao prvi zaposlenik cruise kompanije Virgin Voyages.

Riječ je o tvrtki u vlasništvu multimilijardera Sir Richarda N. Bransona, koji je u centar svjetske medijske pozornosti došao sa svojom tvrtkom Virgin Galactic koja je najavila komercijalne letove u svemir. Sir Branson je pokrenuo i cruise kompaniju, a naš sugrađanin je svoju pomorsku karijeru nakon Royal Caribbean International odlučio nastaviti upravo u Virgin korporaciji. Petrović je završio Višu pomorsku školu – Brodostrojarski smjer, a od malih nogu radio je s ocem u mehaničarskoj radionici gdje je i zavolio strojarstvo. Ispričao nam je kako je nakon Domovinskog rata, u kojem je i sam sudjelovao kao hrvatski branitelj i dragovoljac, krenuo navegavati.

Najprije je šest godina proveo na Trans Ocean Maritime agencies iz Monaca, gdje je došao do pozicije upravitelja stroja. Tada mu se ukazala prilika zaploviti u malo drukčije vode. S pomoću preporuke prijatelja zapošljava se kod vodeće svjetske cruise korporacije Royal Caribbean International, gdje je proveo posljednjih sedamnaest godina. Zbog svojih radnih sposobnosti i tamo vrlo brzo napreduje do pozicije upravitelja stroja, upravljajući tehničkim odjelom i vodeći brigu ne samo o strojarnici, već i o kompletnom održavanju broda uključujući rashladne uređaje i električno postrojenje.

Kao upravitelj stroja Petrović je sudjelovao u više projekata vezanih za suho dokovanje mega brodova i modernizaciju, ali i izgradnju najnovije klase brodova ‘Quantum of the Seas’ i do prošlog tjedna najvećeg broda na svijetu ‘Symphony of the Seas’, koji se gradi u francuskom brodogradilištu STX St. Nazaire. Početkom studenog Petrović je napravio novi korak i probio led kao prvi brodski zaposlenik Virgin Voyages, potpuno nove kompanije koja će po obećanju samog osnivača i svjetski poznatog engleskog biznismena, investitora i filantropa Sir Richarda Bransona promijeniti svijet cruising industrije.

Sedamnaest ste godina plovili na Royal Caribbean International (RCCL), a napustili ste kompaniju kao upravitelj stroja. Je li bilo teško donijeti odluku o prelasku na potpuno novoosnovanu kompaniju i ‘zaploviti’ u nepoznato?
Nije bilo lako i neću pretjerati ako kažem kako mi je ovo dosad najteža odluka u mojoj karijeri. Odluku o prelasku na Virgin Voyages sam donio nakon, ja bih rekao, dobro izvaganih činjenica. Kao što ste rekli, dosta je tu nepoznatog, ali baš zbog toga je još više sve zanimljivo. Veseli me raditi u novom okruženju s potpuno novim ljudima. Uostalom, zbog same karijere zdravo je promijeniti okolinu, time samo poboljšavate svoje sposobnosti i širite znanje. Zahvalan sam svojoj obitelji, prvenstveno mome ocu Tonku i mojoj djeci Marieli, Andrei i Antoniu koji su mi naravno velika podrška u svemu i koji su mi pomogli donijeti ovu odluku. Pomogla je i moja partnerica Kate McCue s kojom sam u dugogodišnjoj vezi. Ona je žena koja je prije dvije godine postala prva Amerikanka promovirana u kapetana cruisera.

Kako ste došli u priliku za zaposlenje u Virgin Voyages?
Za vrijeme prošlog odmora putem socijalne mreže LinkedIna primio sam nepoznatu poruku na koju nisam ni obraćao pozornost. Iz početka sam mislio da je riječ o jednoj od onih navlakuša. Nedugo nakon toga primio sam e-mail od istog čovjeka koji me pitao ako sam zainteresiran doći u Virgin Voyages. Ni na kraj pameti mi nije bilo da ću danas biti ovdje. Iz kurioziteta sam prihvatio prvi intervju tek da vidim mogu li ja to još. Nakon prvog, telefonskog intervjua došao je i drugi preko video poziva i na kraju poziv u ured Virgin Voyages na Floridi. I eto nakon par setemana stigla je i ponuda koju sam na kraju prihvatio. Kažu da se dobar glas daleko čuje pa neka i ostane tako.

Upoznali ste vlasnika Virgin branda, Sir Richarda N. Bransona, a za njega se govori da drži do svojih zaposlenika. Kakav je dojam ostavio na Vas?
Sir Richarda Bransona sam upoznao za vrijeme ceremonije polaganja kobilice prvog broda prije par dana. Kad se osoba kao on pojavi u grupi običnih smrtnika jednostavno svatko poželi dobiti malo vremena s njim ili bar na tren uzeti selfie. Eto za mene je uspio izdvojit par minuta svoga vremena, malo smo proćakulali, sasvim normalno, gdje mi se i zahvalio za posao koji ovdje odrađujem. Bilo je odmah vidljivo da vodi velikog računa o svojim zaposlenicima. Jako je jednostavan čovjek s ‘brdom’ novih ideja.

Branson je vlasnik oko 350 tvrtki, a zanimljivo je da ste vi broj 1 zaposlenik na njegovoj novoosnovanoj cruise kompaniji Virgin Voyages. Kako je do toga došlo?
Tvrtka ima oko šezdesetak zaposlenika uglavnom u Miamiju. Ja sam prvi brodski zaposlenik i jako sam ponosan na to. Pored znanja i iskustva, treba imati i malo sreće. Sve se to poklopilo u mome slučaju. U današnje vrijeme kod zapošljavanja ljudstva u pomorstvu vodi se računa o njihovoj izobrazbi i iskustvu. Ploviti postaje sve zahtjevnije i kompliciranije. S novim pravilima koji su u pomorstvu vezani uglavnom za zaštitu okoliša razvijaju se i nove tehnologije koje su sve samo ne jednostavne. Za Virgin Voyages, pored znanja i iskustva, najvažniji čimbenik je osobnost koju su navodno prepoznali u meni za vrijeme intervjua u Miamiju.

Jeste li jedini Hrvat na kompaniji?
Zasad sam jedini Hrvat i baš kao što sam ja dobio priliku preko prijatelja doći do Royal Caribbeana vjerujem da ću i ja moći to isto napravit i pomoći našim sugrađanima da dođu na Virgin Voyages. Samo moraju, pored znanja i iskustva, imat i osobnost.

Bili ste na polaganju kobilice za prvi brod. Kakvi su Vaši dojmovi i kad bi brod trebao zaploviti?
Polaganje kobilice je manje više ceremonija za koju vrlo malo kompanija pridaje veliku pozornost. Obično tu budu nazočni predstavnici brodogradilišta, investitori i predstavnici kompanije za koju se brod gradi. Presijeca se traka, popije se simbolično čaša šampanjca i to je sve. Polaganje kobilice za prvi brod Virgin Voyages je bilo, ipak, nešto sasvim drukčije. Moderno i pompozno. Sir Richard Branson je doveo sa sobom dugogodišnjeg prijatelja i po njegovom mišljenju najboljeg DJ-a kojeg mi svi znamo po njegovim šeširima, Boy Georgea. Bila je to velika ceremonija koju je predsjednik kompanije Tom McAlpin iskoristio za razotkrivanje nekih detalja o brodovima koji će zasigurno biti drukčiji od klasičnih bijelih brodova koji uplovljavaju u naš Grad.

Koji će Vaši zadaci biti dok se brod ne porine?
Za sad radim na više područja, od posjeta tvornicama gdje se testiraju uređaji koji će biti ugrađeni na brod do organizacije i planiranja ljudstva te pripreme uvježbavanja u tehničkom odjelu. Da ne bi naši sugrađani mislili da je sve med i mlijeko – radim svaki dan barem jedanaest ura uključujući subote i nedjelje. Osim uredskih poslova radim i inspekcije gradnje broda što zahtjeva dosta fizičke aktivnosti… Fala Bogu nadam se izgubit koje kilo. Odgovornost je ogromna, ali toga sam bio svjestan kad sam prihvatio ovu poziciju.

Za sad je poznato da će brodovi VV biti ‘samo za odrasle’. Smijete li nam odati još neke detalje o brodovima?
Da, zasad je poznato da Virgin Voyages imaju cilj pridobit mladoliku klijentelu, tzv. milennials. To znači kako će samo osobe starije od osamnaest godina moći ploviti na cruiseu. Iako gornje granice nema, svi stariji od 18 godina i oni koji su mladi u srcu su dobrodošli. Ovo ne znači da će i budući brodovi bit građeni prema istom konceptu. A detalji o brodu… Vjerujte mi, stvarno je drukčiji od svih brodova na kojima sam plovio. Ne smijem baš ulaziti u detalje, ali ono što mogu reći je da će biti srednje veličine s kapacitetom od oko 2800 putnika i s oko 1150 posade. Već postoje simulacije broda i na njima se vidi da je dizajnom futuristički. Pored najmodernije hotelske opreme brod će imat i najnoviju tehnologiju u smislu zaštite okoliša. Brod je veličine od oko 110 tisuća bruto tona s Diesel električnim pogonom. Planirana primopredaja broda je početkom 2020. godine.

Hoćete li zaploviti na prvom cruiseu ili ćete nastaviti pripremati nove, buduće brodove do porinuća? Zna li se već i kuda će ploviti prvi brod?
Sve su mogućnosti otvorene. Biti prvi zaposlenik u ovom trenutku dok je brod u početnoj fazi izgradnje otvara mnoga vrata. Moj je plan svakako zaploviti, jer ploviti se mora! Nema još detalja o tome na kojoj će točno relaciji brod plovit, ali je sigurno da će biti u Karibima.

Imate li saznanja koliko će VV cruise kompanija imati brodova i zaposlenika?
Za sada su naručena tri broda i ugovor je sklopljen sa Fincantieri brodogradilištem s isporukama brodova u 2020., 2021. i 2022. S brojem brodova povećava se broj zaposlenih, ali za točan broj mogu samo spekulirat. Vjerujem da su tri broda samo početak i da će se nastaviti gradnja i širenje flote.

Tek ste desetak dana zaposlenik Virgin Voyages. Kakvi su Vam prvi dojmovi?
Prvi dojmovi su više nego odlični i u većini slučajeva prelaze moja očekivanja, pogotovo u odnosu mojih nadređenih prema meni. Sve mi je omogućeno pa tako i kratki odmor za Božić i Novu godinu, koju odavno nisam proveo u Gradu s obitelji.

Vlasnik Virgina Sir Branson široj javnosti poznat je po svojoj kompaniji za Virgin Galactic, specijaliziranu za putovanja u svemir. Hoće li zaposlenici njegovih tvrtki imati popuste i biste li se odvažili na tako jedno svemirsko putovanje?
Svaka kompanija ima određene popuste za svoje zaposlenike pa je moguće da će i zaposlenici Virgina imati nešto slično, iako je ovo samo nagađanje. Hm! Putovanje u svemir! To ćemo ostavit za malo odvažnije i imućnije. Ipak sam ja samo običan pomorac s malo više sreće.