O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Vladi prijeti odšteta zbog »Kraljevice«

Prošla su četrdeset i dva dana otkad su premijer Zoran Milanović i njegov prvi potpredsjednik Radimir Čačić objavili odluku da Brodogradilište »Kraljevica« ide u stečaj, a tek se sada traži rješenje kako završiti i obaviti isporuku dviju tamošnjih novogradnji njihovim naručiteljima iz Kanade i Švedske. Jer, ako stvari pođu po krivu i brodovlasnici »iskoče« i raskinu ugovore, za što postoji realna opasnost, državni bi proračun na račun aktiviranih avansnih jamstava mogao ostati kraći za blizu 300 milijuna kuna. Ideja je da se ove dvije novogradnje pošalju i završe u nekom drugom brodogradilištu što će vremenski odužiti, ali i povećati troškove. Tako su prije dva dana po tom pitanju u »Kraljevicu« stigli timovi iz »3. maja«, »Viktora Lenca« i »Uljanika«, ali ih ono malo radnika što je još ostalo u škveru, navodno, nije htjelo pustiti na te brodove.

Pokrilo bi radnike

Predsjednik Sindikata »Kraljevice« Nenad Miškulin i jučer je ponovio kako su spremni, ukoliko Vlada ne ispoštuje dogovor da se radnici »Kraljevice« zbrinu prema važećem kolektivnom ugovoru prije otvaranja stečaja, fizički spriječiti izlazak brodova iz kraljevičkog bazena. Pozvat će sve radnike koji su kod kuće na čekanju, kaže Miškulin, ali i članove njihovih obitelji da im se pridruže u toj borbi na koju će biti prisiljeni. Jer, ističe Miškulin, radnici »Kraljevice« željeli su nastaviti raditi, ali im je to pravo oduzeto onog trena kad su iz Vlade obznanili da idu u stečaj što je automatski povuklo za sobom blokadu računa i, ubrzo, raspad cijelog sistema.
Obje novogradnje, putničko-teretni brod za Kanađane i asfalt tanker za Šveđane, unatoč nemalim poteškoćama, kraljevički su brodograditelji ipak uspjeli dovesti u visok stupanj dovršenosti. Da nije blokiran račun i da ima novaca, kažu naši izvori iz brodogradilišta, oba broda već su trebala obaviti probnu vožnju. Njihov završetak i primopredaja »Kraljevici« bi donijeli, čak i kad se izuzmu vrlo izvjesni penali koje će škver morati platiti za kašnjenja u isporuci, desetak milijuna eura, taman toliko koliko je potrebno da se zbrine 461 radnik brodogradilišta prema odredbama kolektivnog ugovora.

Bez odgovora Vlade

To je, podsjetimo, ministar Čačić i obećao sindikatima na sastanku sredinom travnja. No, iako 23. svibnja istječe 60 dana od neprekidne blokade računa »Kraljevice«, nakon kojeg Uprava ima zakonsku obvezu pokrenuti stečaj, do jučer nije bilo nikakvih službenih naznaka o tome hoće li i kada radnici škvera dobiti otpremnine koje im pripadaju po kolektivnom ugovoru. Sindikalist Miškulin kaže da su još 20. travnja tražili sastanak kod premijera Milanovića, no do danas nisu dobili odgovor.

Na Vladi uoči roka za stečaj

Kako doznajemo, jedino što u ovom trenutku u Sindikatu »Kraljevice« imaju je dopis od Čačićevog savjetnika Ruđera Friganovića kojim ih izvještava da će se pitanje zbrinjavanja i isplate otpremnina radnicima »Kraljevice« naći na dnevnom redu Vlade 17. svibnja.
Miškulin je skeptičan i vrlo oprezan jer, kaže, to je samo šest dana prije isteka zakonskog roka za pokretanje stečaja. A onog trena kad se stečaj otvori, kolektivni se stavlja van snage, baš kao što se prekidaju i svi ugovori o radu.

Čupković stečajni upravitelj?

Od odluke o stečaju nagađa se da bi stečajni upravitelj mogao biti Zdravko Čupković, koji vodi stečaj riječke »Transadrije«. No, Čupković tvrdi da mu je to »prvi glas«.

novine.novilist.hr

Prošla su četrdeset i dva dana otkad su premijer Zoran Milanović i njegov prvi potpredsjednik Radimir Čačić objavili odluku da Brodogradilište »Kraljevica« ide u stečaj, a tek se sada traži rješenje kako završiti i obaviti isporuku dviju tamošnjih novogradnji njihovim naručiteljima iz Kanade i Švedske. Jer, ako stvari pođu po krivu i brodovlasnici »iskoče« i raskinu ugovore, za što postoji realna opasnost, državni bi proračun na račun aktiviranih avansnih jamstava mogao ostati kraći za blizu 300 milijuna kuna. Ideja je da se ove dvije novogradnje pošalju i završe u nekom drugom brodogradilištu što će vremenski odužiti, ali i povećati troškove. Tako su prije dva dana po tom pitanju u »Kraljevicu« stigli timovi iz »3. maja«, »Viktora Lenca« i »Uljanika«, ali ih ono malo radnika što je još ostalo u škveru, navodno, nije htjelo pustiti na te brodove.

Pokrilo bi radnike

Predsjednik Sindikata »Kraljevice« Nenad Miškulin i jučer je ponovio kako su spremni, ukoliko Vlada ne ispoštuje dogovor da se radnici »Kraljevice« zbrinu prema važećem kolektivnom ugovoru prije otvaranja stečaja, fizički spriječiti izlazak brodova iz kraljevičkog bazena. Pozvat će sve radnike koji su kod kuće na čekanju, kaže Miškulin, ali i članove njihovih obitelji da im se pridruže u toj borbi na koju će biti prisiljeni. Jer, ističe Miškulin, radnici »Kraljevice« željeli su nastaviti raditi, ali im je to pravo oduzeto onog trena kad su iz Vlade obznanili da idu u stečaj što je automatski povuklo za sobom blokadu računa i, ubrzo, raspad cijelog sistema.
Obje novogradnje, putničko-teretni brod za Kanađane i asfalt tanker za Šveđane, unatoč nemalim poteškoćama, kraljevički su brodograditelji ipak uspjeli dovesti u visok stupanj dovršenosti. Da nije blokiran račun i da ima novaca, kažu naši izvori iz brodogradilišta, oba broda već su trebala obaviti probnu vožnju. Njihov završetak i primopredaja »Kraljevici« bi donijeli, čak i kad se izuzmu vrlo izvjesni penali koje će škver morati platiti za kašnjenja u isporuci, desetak milijuna eura, taman toliko koliko je potrebno da se zbrine 461 radnik brodogradilišta prema odredbama kolektivnog ugovora.

Bez odgovora Vlade

To je, podsjetimo, ministar Čačić i obećao sindikatima na sastanku sredinom travnja. No, iako 23. svibnja istječe 60 dana od neprekidne blokade računa »Kraljevice«, nakon kojeg Uprava ima zakonsku obvezu pokrenuti stečaj, do jučer nije bilo nikakvih službenih naznaka o tome hoće li i kada radnici škvera dobiti otpremnine koje im pripadaju po kolektivnom ugovoru. Sindikalist Miškulin kaže da su još 20. travnja tražili sastanak kod premijera Milanovića, no do danas nisu dobili odgovor.

Na Vladi uoči roka za stečaj

Kako doznajemo, jedino što u ovom trenutku u Sindikatu »Kraljevice« imaju je dopis od Čačićevog savjetnika Ruđera Friganovića kojim ih izvještava da će se pitanje zbrinjavanja i isplate otpremnina radnicima »Kraljevice« naći na dnevnom redu Vlade 17. svibnja.
Miškulin je skeptičan i vrlo oprezan jer, kaže, to je samo šest dana prije isteka zakonskog roka za pokretanje stečaja. A onog trena kad se stečaj otvori, kolektivni se stavlja van snage, baš kao što se prekidaju i svi ugovori o radu.

Čupković stečajni upravitelj?

Od odluke o stečaju nagađa se da bi stečajni upravitelj mogao biti Zdravko Čupković, koji vodi stečaj riječke »Transadrije«. No, Čupković tvrdi da mu je to »prvi glas«.

novine.novilist.hr

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here