O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

‘Jadroliniju’ ne zanimaju Lastovo i Ugljan?

Tri kompanije, “Jadrolinija”, “Linijska nacionalna plovidba” (LNP) iz Splita i “Rapska plovidba”, dostavile su ukupno 23 ponude u sklopu prvog velikog koncesijskog natječaja za održavanje 24 trajektne pruge na Jadranu koji je jesenas raspisala Agencija za obalni linijski pomorski promet.

Već na prvi pogled iznenađuje činjenica da nijedan brodar nije pokazao zanimanje za plovidbu između Zadra i Preka na Ugljanu, jednom od najisplativijih pravaca, te za cjelogodišnju liniju Split−Vela Luka−Lastovo i sezonsku Vela Luka−Lastovo.

Takav rasplet javnog nadmetanja neće ugroziti putnike, jer će “Jadrolinijini” brodovi i dalje ploviti na tim prugama, dok bi se novi natječaji za potencijalne koncesionare, kako neslužbeno doznajemo, mogli raspisati nakon završetka turističke sezone.

Naši izvori tvrde da državna kompanija nije dostavila svoje ponude jer su sigurni da neće imati konkurenciju ni na ponovljenom natječaju, ali još više zbog nezadovoljstva visinom godišnje subvencije koja za cjelogodišnju i sezonsku liniju prema Veloj Luci i Lastovu može ukupno iznositi najviše 38,9 milijuna kuna.

Za razliku od dalmatinskog područja, gdje se nisu natjecali za tri pruge gdje sada rade, čelnici “Jadrolinije” dostavili su ponudu i za trajektnu liniju između Jablanca i Mišnjaka na Rabu, na kojoj od uspostavljanja te veze 1963. godine plove brodovi “Rapske plovidbe”, koja je očekivano zainteresirana i za nastavak održavanja te morske veze.

Inače, nacionalni putnički brodar prijavio se za ukupno 20 linija na kojima i sada plove brodovi bijele flote, dok se LNP natječe za tri pruge koje održavaju upravo “Jadrolinijini” trajekti. Riječ je o relaciji Šibenik−Zlarin−Kaprije−Žirje, liniji od Dubrovnika do Suđurđa na Šipanu, te između Prapratna na Pelješcu i Sobre na Mljetu.

Sada su na potezu stručna povjerenstva za svaku liniju koja bi odluku o budućim koncesionarima morala objaviti do početka srpnja. Nakon toga bi se trebali potpisati ugovori s izabranim brodarima koji će vrijediti do kraja 2016. godine, a potom će na novom natječaju prvi put moći ravnopravno sudjelovati i svi zainteresirane kompanije iz država članica Europske unije.

Skupo gorivo

Za održavanje nerentabilnih linija “Jadrolinija” godišnje troši 23 milijuna litara goriva, koje je samo ove godine značajno poskupjelo. Sve to podiže troškove poslovanja, a državne potpore ostale su na lanjskoj razini.

slobodnadalmacija.hr

Tri kompanije, “Jadrolinija”, “Linijska nacionalna plovidba” (LNP) iz Splita i “Rapska plovidba”, dostavile su ukupno 23 ponude u sklopu prvog velikog koncesijskog natječaja za održavanje 24 trajektne pruge na Jadranu koji je jesenas raspisala Agencija za obalni linijski pomorski promet.

Već na prvi pogled iznenađuje činjenica da nijedan brodar nije pokazao zanimanje za plovidbu između Zadra i Preka na Ugljanu, jednom od najisplativijih pravaca, te za cjelogodišnju liniju Split−Vela Luka−Lastovo i sezonsku Vela Luka−Lastovo.

Takav rasplet javnog nadmetanja neće ugroziti putnike, jer će “Jadrolinijini” brodovi i dalje ploviti na tim prugama, dok bi se novi natječaji za potencijalne koncesionare, kako neslužbeno doznajemo, mogli raspisati nakon završetka turističke sezone.

Naši izvori tvrde da državna kompanija nije dostavila svoje ponude jer su sigurni da neće imati konkurenciju ni na ponovljenom natječaju, ali još više zbog nezadovoljstva visinom godišnje subvencije koja za cjelogodišnju i sezonsku liniju prema Veloj Luci i Lastovu može ukupno iznositi najviše 38,9 milijuna kuna.

Za razliku od dalmatinskog područja, gdje se nisu natjecali za tri pruge gdje sada rade, čelnici “Jadrolinije” dostavili su ponudu i za trajektnu liniju između Jablanca i Mišnjaka na Rabu, na kojoj od uspostavljanja te veze 1963. godine plove brodovi “Rapske plovidbe”, koja je očekivano zainteresirana i za nastavak održavanja te morske veze.

Inače, nacionalni putnički brodar prijavio se za ukupno 20 linija na kojima i sada plove brodovi bijele flote, dok se LNP natječe za tri pruge koje održavaju upravo “Jadrolinijini” trajekti. Riječ je o relaciji Šibenik−Zlarin−Kaprije−Žirje, liniji od Dubrovnika do Suđurđa na Šipanu, te između Prapratna na Pelješcu i Sobre na Mljetu.

Sada su na potezu stručna povjerenstva za svaku liniju koja bi odluku o budućim koncesionarima morala objaviti do početka srpnja. Nakon toga bi se trebali potpisati ugovori s izabranim brodarima koji će vrijediti do kraja 2016. godine, a potom će na novom natječaju prvi put moći ravnopravno sudjelovati i svi zainteresirane kompanije iz država članica Europske unije.

Skupo gorivo

Za održavanje nerentabilnih linija “Jadrolinija” godišnje troši 23 milijuna litara goriva, koje je samo ove godine značajno poskupjelo. Sve to podiže troškove poslovanja, a državne potpore ostale su na lanjskoj razini.

slobodnadalmacija.hr

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here