O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Beneficirani radni staž smanjuje se i za 1.400 radnika u brodogradnji?

Brodoskelari, elektrozavarivači, brodomonteri, plinski rezači samo su dio temeljnih zanimanja u brodogradnji, a najavu da će tim zanimanjima s izmjenama zakona o stažu s povećanim trajanjem biti umanjeno dodatno »osiguranje«, nije naišlo na plodno tlo među predstavnicima metalske struke. Regionalni povjerenik Sindikata metalaca Hrvatske Damir Bačinović ističe kako je taj prijedlog apsurdan i neprihvatljiv za metalce što će predstavnici radnika iz niza brodogradilišta danas i izreći na sastanku s resornim ministarstvom oko izmjena u sustavu beneficiranog radnog staža, piše Novi list.

Mali stimulans

– To su najteža zanimanja i radna mjesta. Psihofizički su to nevjerojatni uvjeti rada, evidentan je skraćeni radni vijek radnika upravo zbog ekstremnih uvjeta rada – veli Bačinović dodajući kako je svatko tko je ikada vidio rad na brodu itekako svjestan o kakvim se uvjetima rada radi. Stoga je predstavnicima metalske struke neprihvatljivo najavljeno smanjivanje beneficiranog staža za niz zanimanja u brodogradnji, koja su osim toga i deficitarna i stalno se traže radnici.

Brodogradnja je, podsjeća Bačinović, svedena na trećinu. Sami beneficirani radni staž u obliku u kojem je sada ugovoren tek je »mali stimulans« da ljudi na tim radnim mjestima rade. Metalci će se boriti protiv najavljenog smanjivanja dodatnog staža osiguranja za preko 1.470 radnih mjesta u brodogradnji i traže analizu koja je dovela do takvog prijedloga, jer je i sadašnje rješenje posljedica analize radnih mjesta. I strojovođe, koji su najbrojnija grupacija na željeznici s beneficiranim radnim stažom, također pitaju tko je i kada napravio elaborate na temelju kojih se predlaže da im se umanji beneficirani radni staž sa sadašnjih šest na četiri dodatna mjeseca jer nikada nisu vidjeli da »netko obilazi lokomotive, provjerava«.

Nisu pozvani

Koliko je cijeli prijedlog ozbiljno napravljen, prema riječima Nenada Mrgana, predsjednika Sindikata strojovođa Hrvatske, vidljivo je i iz podatka da se planira smanjiti povećani staž strojovođama na manevarki.

– Strojovođa na manevarki više nema. To je radno mjesto izumrlo – veli Mrgan. Dodaje i kako je mislio da će se o tim prijedlozima negdje raspravljati, međutim, strojovođe nisu pozvane na sektorski sastanak.

»To se nas tiče, ali nas na sastanke ne zovu«, veli Mrgan koji je očekivao da će država i rigoroznije krenuti na njih s obzirom na ono što se događa po drugim zemljama EU-a. On osobno ne misli da treba neke velike poteze povlačiti te da bi strojovođama trebalo ostaviti beneficirani staž u obliku kakav je sada. Podsjeća i da ljudi unatoč beneficiranom radnom stažu ostaju raditi i nakon što steknu uvjete za punu starosnu mirovinu. Ima radnika koji rade i sa 60 godina života, odnosno iz sustava odlaze jer im se nudi otpremnina.

Brodoskelari, elektrozavarivači, brodomonteri, plinski rezači samo su dio temeljnih zanimanja u brodogradnji, a najavu da će tim zanimanjima s izmjenama zakona o stažu s povećanim trajanjem biti umanjeno dodatno »osiguranje«, nije naišlo na plodno tlo među predstavnicima metalske struke. Regionalni povjerenik Sindikata metalaca Hrvatske Damir Bačinović ističe kako je taj prijedlog apsurdan i neprihvatljiv za metalce što će predstavnici radnika iz niza brodogradilišta danas i izreći na sastanku s resornim ministarstvom oko izmjena u sustavu beneficiranog radnog staža, piše Novi list.

Mali stimulans

– To su najteža zanimanja i radna mjesta. Psihofizički su to nevjerojatni uvjeti rada, evidentan je skraćeni radni vijek radnika upravo zbog ekstremnih uvjeta rada – veli Bačinović dodajući kako je svatko tko je ikada vidio rad na brodu itekako svjestan o kakvim se uvjetima rada radi. Stoga je predstavnicima metalske struke neprihvatljivo najavljeno smanjivanje beneficiranog staža za niz zanimanja u brodogradnji, koja su osim toga i deficitarna i stalno se traže radnici.

Brodogradnja je, podsjeća Bačinović, svedena na trećinu. Sami beneficirani radni staž u obliku u kojem je sada ugovoren tek je »mali stimulans« da ljudi na tim radnim mjestima rade. Metalci će se boriti protiv najavljenog smanjivanja dodatnog staža osiguranja za preko 1.470 radnih mjesta u brodogradnji i traže analizu koja je dovela do takvog prijedloga, jer je i sadašnje rješenje posljedica analize radnih mjesta. I strojovođe, koji su najbrojnija grupacija na željeznici s beneficiranim radnim stažom, također pitaju tko je i kada napravio elaborate na temelju kojih se predlaže da im se umanji beneficirani radni staž sa sadašnjih šest na četiri dodatna mjeseca jer nikada nisu vidjeli da »netko obilazi lokomotive, provjerava«.

Nisu pozvani

Koliko je cijeli prijedlog ozbiljno napravljen, prema riječima Nenada Mrgana, predsjednika Sindikata strojovođa Hrvatske, vidljivo je i iz podatka da se planira smanjiti povećani staž strojovođama na manevarki.

– Strojovođa na manevarki više nema. To je radno mjesto izumrlo – veli Mrgan. Dodaje i kako je mislio da će se o tim prijedlozima negdje raspravljati, međutim, strojovođe nisu pozvane na sektorski sastanak.

»To se nas tiče, ali nas na sastanke ne zovu«, veli Mrgan koji je očekivao da će država i rigoroznije krenuti na njih s obzirom na ono što se događa po drugim zemljama EU-a. On osobno ne misli da treba neke velike poteze povlačiti te da bi strojovođama trebalo ostaviti beneficirani staž u obliku kakav je sada. Podsjeća i da ljudi unatoč beneficiranom radnom stažu ostaju raditi i nakon što steknu uvjete za punu starosnu mirovinu. Ima radnika koji rade i sa 60 godina života, odnosno iz sustava odlaze jer im se nudi otpremnina.