Prvi put nakon dužeg vremena Brodogradilište »Viktor Lenac« u financijskom podvlačenju crte iskazuje minus u poslovanju. U pitanju je prvi kvartal ove godine kojeg je ovaj škver zaključio s 2,4 milijuna kuna gubitka. Razlog? Izuzetno nepovoljni, gotovo polarni meteorološki uvjeti koji su vladali u veljači ove godine zbog čega se u Martinšćici praktički nije radilo desetak dana. Jaka bura i »debeli« minusi ostavili su, tako, ovo remontno brodogradilište »kraće« za više od tri milijuna kuna, procjena je menadžemnta »Lenca«.
Nepovoljno tržište
Kako je tržište remonta i dalje izuzetno nepovoljno, a neke su pretpostavke da će do oporavka trebati pričekati još dvije godine, u »Lencu« ovaj gubitak nisu uspjeli naknadno ublažiti većom zaposlenošću. Pored toga, radili su praktički na jednom doku jer je velika »jedanaestica« bila zauzeta preinakom broda »Sampson«. Tako je, kad se sve zbroji i oduzme, u prva tri mjeseca »Lenac« napravio tek devet remonta. Ukupni prihodi iznosili su 83,5 milijuna kuna, ali se oko 60 posto od tog iznosa odnosilo se na »income« upravo od »Sampsona«.
Premda predsjednik Uprave »Viktora Lenca« Robert Škifić najavljuje da intenzivno rade na ponudama s kojima će nastojati dobiti posao na novim preinakama u inozemstvu, ne čudi što su se s obzirom na situaciju s vlastitom zaposlenosti, i u Martinišćici, uz trećemajce i Puljane, odazvali pozivu Ministarstva gospodarstva za završetak dvije novogradnje iz susjedne »Kraljevice« koja ide u stečaj. Istina, »Kraljevica« se upravo zahvaljujući »Viktoru Lencu« unazad godinu dana značajnije vratila djelatnosti remonta. Naime, dobar dio onog što tada nije mogao prihvatiti škver u Martinišćici »prebacivano« je u kraljevički bazen.
Radovi za »Kraljevicu«
Čelni čovjek »Lenca« nije se htio izjasniti oko toga hoće li izaći sa svojim ponudama za preuzimanje i završetak dva kraljevička broda. Škifić je samo istaknuo kako je sigurno da u »Lencu« ne žele i neće ići tako da stvari lome preko koljena. Ipak, u kuloarima bliskim vrhu »Lenca« neslužbeno doznajemo da će sasvim izgledno aplicirati za jedan brod, moguće i obje novogradnje, ali pod određenim uvjetima.
Vrlo je vjerojatno da će za ovaj posao, sveukupno vrijedan blizu 20 milijuna eura, koliko bi kanadski i švedski brodar trebali još platiti za ove kraljevičke novogradnje kod njihove isporuke, javiti i trećemajci. S druge strane, jasna je najava radnika i sindikata »Kraljevice« kako neće dozvoliti preuzimanje brodova ako u međuvremenu Vlada ne ispuni svoje obećanje, a to je njihovo zbrinjavanje sukladno kolektivnom ugovoru prije otvaranja stečaja.
Stiže treći dok
Bez obzira na trenutne, prilično valovite poslovne vode, u »Lenac« uskoro stiže novi dok iz Ukrajine, vrijedan 6,8 milijuna eura. Isporuka ovog 139,5 metara dugog doka, nosivosti 8.500 tona, očekuje se do konca svibnja. Brodogradilište u Martinšćici dosad je platilo blizu milijun eura predujma, a ugovorena je i dodatna dizalica od 7,5 tona za ovaj novi dok od 1,2 milijuna eura. Plan je da će novi dok biti dotegljen i stavljen u operativnu funkciju najkasnije do konca lipnja.
novine.novilist.hr