Ribari i prijevoznici na moru u Rovinju ovih se dana pitaju gdje će remontirati svoje brodove. Brodogradilište u Rovinju, gdje su do sada izvlačili svoja plovila, naime, odnedavno je zatvoreno pa im predstoji odlazak na remont u Pulu ili na kvarnerske otoke. Brodogradilište smo zatvorili krajem travnja. Prvi je razlog dugovanje koncesionara, a drugi dotrajalost opreme, zbog čega prijeti opasnost od nesreća i ozljeda na radu, kaže ravnatelj rovinjske Lučke uprave Donald Schiozzi. Lučka uprava namjerava ga urediti, a potom će poslovati u njenom sastavu.
Za uređenje se priprema tehnička dokumentacija pa bi s radovima trebalo započeti nakon turističke sezone, kada se ukida zabrana građevinskih zahvata na otvorenom. Lučka uprava namjerava urediti plato brodogradilišta koji je sada u nekoliko razina, što otežava pristup viljuškarima i vozilima.
U planu je i postavljanje taložnice te sustava za zbrinjavanje otpadnih voda. Na kraju će na navoze postaviti i nova vitla. Inače, riječ je o posljednjem brodogradilištu ne samo u Rovinju, već i na zapadnoj obali Istre, pa mu gravitiraju brodovi od Umaga do Pule.
Rovinj je nekad imao čak sedam brodogradilišta, pa im je venecijanska vlast uvodila ograničenje jer su ugrožavala tamošnju brodogradnju. Kad je otvoren Uljanik, iz Rovinja su u Pulu preseljeni brojni brodograditelji kako bi u velikom arsenalu započela proizvodnja. Od tada se zatvaraju rovinjska brodogradilišta.
glasistre.hr