O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Helikopter koji se srušio kod Zlarina nije imao opremu za more?

Riječ je o tzv. skijama, koje inače imaju svi MUP-ovi helikopteri. Kako doznaje Index, Ministarstvo obrane nikad ih nije kupilo iako su bile naručene. Za sada za to nema službene potvrde MORH-a, donosi ŠibenikIn.

Naime, Kiowa helikopter koji je Hrvatska nabavila od SAD-a je jednomotorac, isti takvi helikopteri, samo civilni, ne bi smjeli ići iznad vodene površine, odnosno mora. Vojni analitičar Igor Tabak portala Obris.org sjeća se kako se upravo to pitanje potegnulo 2016. godine.

“Upravo smo o tome raspravljali, o stupnjevima rizika jer se radi o lakom jednomotorcu. Tada je iz MORH-a rečeno da je apsolutno pogrešno razmatrati vojnu sposobnost u kontekstu civilnih propisa. Isto tako, rečeno je da ne treba miješati civilne i vojne standarde, norme i propise”, govori nam Tabak dodajući da vojska razmatra rizik prije svakog djelovanja jer vojni piloti imaju drugačiji posao od civilnih.

U razgovoru za Obris aktualni zapovjednik HRZ-a, general Michael Križanec, govorio je o nabavi helikoptera. Razgovor je iz 2016. godine, a tada mu je postavljeno pitanje o rizicima, uz pojašnjenje da je riječ o jednomotornom helikopteru i da bi moglo biti problema s letovima iznad mora.

“Naravno, neće ići sam i imat će nekakvu potporu ili će imati pratitelja”, rekao je tada Križanec dodajući da razumije da netko tko komercijalno vozi putnike mora imati dva motora i nekakvu opremu u slučaju pada na vodenu površinu.

“To mi je jasno, ali mi radimo drugačiji posao koji uključuje i zahtjevnije zadaće”, rekao je na kraju Križanec.

Riječ je o tzv. skijama, koje inače imaju svi MUP-ovi helikopteri. Kako doznaje Index, Ministarstvo obrane nikad ih nije kupilo iako su bile naručene. Za sada za to nema službene potvrde MORH-a, donosi ŠibenikIn.

Naime, Kiowa helikopter koji je Hrvatska nabavila od SAD-a je jednomotorac, isti takvi helikopteri, samo civilni, ne bi smjeli ići iznad vodene površine, odnosno mora. Vojni analitičar Igor Tabak portala Obris.org sjeća se kako se upravo to pitanje potegnulo 2016. godine.

“Upravo smo o tome raspravljali, o stupnjevima rizika jer se radi o lakom jednomotorcu. Tada je iz MORH-a rečeno da je apsolutno pogrešno razmatrati vojnu sposobnost u kontekstu civilnih propisa. Isto tako, rečeno je da ne treba miješati civilne i vojne standarde, norme i propise”, govori nam Tabak dodajući da vojska razmatra rizik prije svakog djelovanja jer vojni piloti imaju drugačiji posao od civilnih.

U razgovoru za Obris aktualni zapovjednik HRZ-a, general Michael Križanec, govorio je o nabavi helikoptera. Razgovor je iz 2016. godine, a tada mu je postavljeno pitanje o rizicima, uz pojašnjenje da je riječ o jednomotornom helikopteru i da bi moglo biti problema s letovima iznad mora.

“Naravno, neće ići sam i imat će nekakvu potporu ili će imati pratitelja”, rekao je tada Križanec dodajući da razumije da netko tko komercijalno vozi putnike mora imati dva motora i nekakvu opremu u slučaju pada na vodenu površinu.

“To mi je jasno, ali mi radimo drugačiji posao koji uključuje i zahtjevnije zadaće”, rekao je na kraju Križanec.

HTML Code here

Novi Vinodolski

HTML Code here