O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Vlasnik novljanske marine traži manji PDV: ‘Morat ćemo se boriti s nižim cijenama u Italiji i Crnoj Gori’

Tomislav Salopek, direktor Mitan marine izjavljuje za Novi List:
“Marine u Italiji snizile su svoje cijene i prije ove krize. Crnogorskim marinama država daje stimulacije kroz niže poreze, a nautičare privlače i nižim cijenama goriva, pa je možda trenutak da se kod nas analizira mogućnost smanjenja PDV-a na cijene vezova.”

U novljanskoj uvali Muroskva protekle tri godine dobar glas moderne luke nautičkog turizma uspješno je počela stjecati novoizgrađena Mitan marina, čiji je investitor i vlasnik poznati gospodarstvenik Vanja Špiljak. O novonastaloj situaciji, planovima i nadanjima u vezi s poslovanjem govori direktor Mitan marine Tomislav Salopek.

– Struktura naših gostiju je slična kao i u čitavom hrvatskom turizmu pa imamo najviše Nijemaca, Austrijanaca i Slovenaca. S obzirom na to da je i u tim zemljama trenutačna situacija jako slična, nema drugog izlaza nego čekati da mjere prevencije i zaštite od daljeg širenja pandemije popuste te da nam oni dođu ovamo na naš Jadran.

Što kasnije to uslijedi, posljedice će biti to veće za naš turizam, i to općenito, za sve oblike ponude. Udar na našu ponudu tek će uslijediti jer glavnina aktiviranja korištenja naše ponude počinje u ovo doba godine, ovisno o tome kada pada Uskrs, a to je nakon nedavnih blagdana upravo sada.

Trenutačno smo zaokupljeni naplatom i produljenjem godišnjih ugovora, što je okosnica naših godišnjih prihoda. U ovakvim okolnostima svaki novi upit za dolazak u našu marinu odlična je vijest, ali moramo biti svjesni i da će slijediti i borba za održanje aktualnih cijena jer su marine u Italiji snizile svoje cijene i prije ove krize.

Kod nas na rashodovnoj strani nema mnogo prostora za uštede ili korekcije jer naši mornari – s obzirom na specifičnosti ove djelatnosti – moraju i dalje imati 24-satne smjene. Nismo još smanjivali broj zaposlenika niti korigirali plaće, a nismo još koristili ni pomoć države jer za to nismo imali ni osnova u prvom ovogodišnjem tromjesečju.

Skratili smo radno vrijeme naše recepcije pa dio poslova, gdje se to može, obavljamo od kuće. Ostale uštede, stoga, tražit ćemo u drugim segmentima poslovanja. Pozdravljam nastojanja Udruženja marina HGK koja ukazuju na nužnost pomoći marinama u predstojećem razdoblju.

S obzirom na spomenute niže cijene u talijanskim marinama te konkurentnost crnogorskih marina kojima država daje stimulacije kroz niže poreze, a nautičare privlače i nižim cijenama goriva, možda je trenutak da se kod nas analizira mogućnost smanjenja PDV-a na cijene vezova – kaže Salopek.

Dosadašnje poslovanje omogućilo je stanovit mir i mogućnost čekanja normalizacije uvjeta poslovanja.

– Zadovoljni smo početnim razdobljem poslovanja, a nautičari su očito prepoznali kvalitetu naših usluga i gostoljubivost zaposlenika. Usto, predstavljali smo se i dokazivali na sajmovima i ulagali u ostale oblike marketinga, ali je – čini nam se – i osobna promocija korisnika naših usluga, a to znači dobar glas koji pronose svijetom naši zadovoljni nautičari, također iznimno značajan.

Međutim, mi još nismo dosegli ciljeve povezane s maksimalnim iskorištenjem naših kapaciteta pa stoga imamo neizvjesnu situaciju čije je trajanje ovisno i o mjerama prevencije i zaštite te suzbijanja epidemije pa onda i o rezultatima toga u širem okruženju – dalje će Salopek.

Članak u cijelosti pročitajte ovdje.

Tomislav Salopek, direktor Mitan marine izjavljuje za Novi List:
“Marine u Italiji snizile su svoje cijene i prije ove krize. Crnogorskim marinama država daje stimulacije kroz niže poreze, a nautičare privlače i nižim cijenama goriva, pa je možda trenutak da se kod nas analizira mogućnost smanjenja PDV-a na cijene vezova.”

U novljanskoj uvali Muroskva protekle tri godine dobar glas moderne luke nautičkog turizma uspješno je počela stjecati novoizgrađena Mitan marina, čiji je investitor i vlasnik poznati gospodarstvenik Vanja Špiljak. O novonastaloj situaciji, planovima i nadanjima u vezi s poslovanjem govori direktor Mitan marine Tomislav Salopek.

– Struktura naših gostiju je slična kao i u čitavom hrvatskom turizmu pa imamo najviše Nijemaca, Austrijanaca i Slovenaca. S obzirom na to da je i u tim zemljama trenutačna situacija jako slična, nema drugog izlaza nego čekati da mjere prevencije i zaštite od daljeg širenja pandemije popuste te da nam oni dođu ovamo na naš Jadran.

Što kasnije to uslijedi, posljedice će biti to veće za naš turizam, i to općenito, za sve oblike ponude. Udar na našu ponudu tek će uslijediti jer glavnina aktiviranja korištenja naše ponude počinje u ovo doba godine, ovisno o tome kada pada Uskrs, a to je nakon nedavnih blagdana upravo sada.

Trenutačno smo zaokupljeni naplatom i produljenjem godišnjih ugovora, što je okosnica naših godišnjih prihoda. U ovakvim okolnostima svaki novi upit za dolazak u našu marinu odlična je vijest, ali moramo biti svjesni i da će slijediti i borba za održanje aktualnih cijena jer su marine u Italiji snizile svoje cijene i prije ove krize.

Kod nas na rashodovnoj strani nema mnogo prostora za uštede ili korekcije jer naši mornari – s obzirom na specifičnosti ove djelatnosti – moraju i dalje imati 24-satne smjene. Nismo još smanjivali broj zaposlenika niti korigirali plaće, a nismo još koristili ni pomoć države jer za to nismo imali ni osnova u prvom ovogodišnjem tromjesečju.

Skratili smo radno vrijeme naše recepcije pa dio poslova, gdje se to može, obavljamo od kuće. Ostale uštede, stoga, tražit ćemo u drugim segmentima poslovanja. Pozdravljam nastojanja Udruženja marina HGK koja ukazuju na nužnost pomoći marinama u predstojećem razdoblju.

S obzirom na spomenute niže cijene u talijanskim marinama te konkurentnost crnogorskih marina kojima država daje stimulacije kroz niže poreze, a nautičare privlače i nižim cijenama goriva, možda je trenutak da se kod nas analizira mogućnost smanjenja PDV-a na cijene vezova – kaže Salopek.

Dosadašnje poslovanje omogućilo je stanovit mir i mogućnost čekanja normalizacije uvjeta poslovanja.

– Zadovoljni smo početnim razdobljem poslovanja, a nautičari su očito prepoznali kvalitetu naših usluga i gostoljubivost zaposlenika. Usto, predstavljali smo se i dokazivali na sajmovima i ulagali u ostale oblike marketinga, ali je – čini nam se – i osobna promocija korisnika naših usluga, a to znači dobar glas koji pronose svijetom naši zadovoljni nautičari, također iznimno značajan.

Međutim, mi još nismo dosegli ciljeve povezane s maksimalnim iskorištenjem naših kapaciteta pa stoga imamo neizvjesnu situaciju čije je trajanje ovisno i o mjerama prevencije i zaštite te suzbijanja epidemije pa onda i o rezultatima toga u širem okruženju – dalje će Salopek.

Članak u cijelosti pročitajte ovdje.

HTML Code here
HTML Code here