O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Brodogradilište Leda vraćeno prevarenom vlasniku, ali odmah mu blokirali račun

Dubrovački dnevnik piše o nevjerojatnoj priči oko brodogradilišta Leda na Korčuli, koja zvuči kao da je scenarij za film. Leda je do 2014. godine odlično poslovala i bila u plusu kada su počeli problemi koji ni do danas nisu završili. U to zlatno doba bila u vlasništvu nizozemske tvrtke Peters Shipyard Adriatic B.V., imala je oko stotinjak zaposlenih, a preživjela je čak i recesiju.

Te godine dolazi do razlaza među nizozemskim partnerima i početka krize u Ledi. Suvlasnik Geert Lucas van Voorn prevario je svog partnera Piera Titusa Meindertsa. Naime, van Voorn bio je direktor, odnosno ovlašteni zastupnik firme Port Mon Cher, koju je osnovala nizozemska državljanka Fredericka Meijering sa sjedištem u Dubrovniku, a kojoj je Peters Shipyard Adriatic prenio poslovne udjele društva Leda. U Ugovoru o prijenosu poslovnih udjela jasno se vidi da je Geert Lucas van Voorn sporni Ugovor potpisao s obje strane – kao direktor Peters Shipyard Adriatica, i kao direktor Port Mon Chera. Njegov partner o tome svemu ništa nije znao, niti je odlučivao, iako je i on bio zakonski vlasnik Lede.

U međuvremenu, tvrtka Port Mon Cher je bez ikakve naknade, znači besplatno, prenijela poslovne udjele brodogradilišta Leda Nandoru Rajšliju, poduzetniku iz Siska, točnije tvrtki Core Menagement. Nakon što je Nandor Rajšli preuzeo Ledu, poslovanje je krenulo nizbrdo. Bilo je sve manje posla, dio radnika dobilo je otkaze, a brodogradilište Leda završilo je u predstečajnoj nagodbi.

Za to vrijeme prevareni partner Pier Titus Meinderts pravdu pokušava pronaći na sudovima. Vodi dva paralelna postupka, jedan u Nizozemskoj, jedan u Hrvatskoj. Nizozemsko pravosuđe još 2014. godine u kratkom postupku donosi presudu kako je transakcija poslovnih udjela neosnovana, te nalaže da se sve vrati kako je i bilo.

No u Hrvatskoj se sve to jako odužilo. Na početku je čak donesena nepravomoćna presuda Trgovačkog suda u Dubrovniku da je Geert Lucas van Voorn imao pravo samostalno zastupati tvrtku Peters Shipyard Adriatica. Naravno uslijedile su žalbe, pa je napokon u veljači ove godine – šest godina nakon prevare – donesena pravomoćna presuda Visokog trgovačkog suda RH koji je utvrdio da je Ugovor o prijenosu poslovnih udjela ništetan i bez pravnog učinka, te da u roku od 8 dana tvrtka Nandora Rajšlija mora vratiti tvrtki Peters Shipyard vlasništvo nad Ledom.

Pier Titus Meinderts tako je napokon nakon dugih šest godina dobio ono što nije trebao ni izgubiti. Ali daleko je od happy enda. Naime, Nandor Rajšli katastrofalno je vodio brodogradilište – gomilao je dugove, davao otkaze, pa je samo nekoliko dana nakon ulaska novog/starog vlasnika u Ledu Porezna uprava blokirala račun tvrtke. Porezni dug Lede koje je prouzrokovao nezakoniti vlasnik iznosi milijun i 200 tisuća kuna.

Poreznu upravu ne interesira što Pier Titus Meinderts nije prouzrokovao taj dug, za njih je riječ o istom pravnom subjektu. Nizozemac, kako su nam kazali iz Lede, ne želi bježati od tog dugovanja, već samo traži da se dug plati u ratama, te da se odblokira račun kako bi mogli normalizirati poslovanje.

„Posla ima, ali ne možemo raditi, ako nam je blokiran račun. Također, ne možemo dobiti nikakve potpore ni od države, ni od EU. Sada nam nakon duge pravosudne trakavice prijeti stečaj, koji je posljedica nesavjesnog rada nezakonitog vlasnika. Provodimo dubinsku analizu poslovanja Nandora Rajšlija, nakon koje ćemo podići kaznene prijave protiv njega kada točno utvrdimo na koji je način oštetio Ledu“ – rekla je direktorica Lena Šegedin.

Ostaje za vidjeti hoće li Porezna uprava pronaći rješenje kako bi pomogla Meindertsu koji nije kriv za porezni dug. Svakako bi mu trebalo dati šansu, no pitanje je hoće li biti političke volje. Naime, neki bi voljeli da brodogradilište Leda propadne. Gradonačelnik Korčule Andrija Fabris više je puta javno isticao kako bi se na lokaciji gdje posluje Leda gradila velika marina s popratnim sadržajima.

„Prostor gdje se brodogradilište Leda nalazi je prevrijedno da bi se s njim ovako neozbiljno gospodarilo kao što je sada slučaj. Gospodin Rajšli je više puta dolazio s nama razgovarati, obećavao je svašta, ali rijetko što je ispunio. Njega je više interesiralo prebacivanje imovine Lede na svoje firme. Naš je stav da taj vrijedni prostor treba prenamijeniti u turističke svrhe s marinom. Stručni ljudi koji sada rade u brodogradilištu neće ostati bez posla. U sklopu marine treba napraviti manje brodogradilište i servisni remont za velike jahte. Od Porta Montenegra, pa sve gore do sjevera nema mjesta gdje se mogu servisirati velike jahte. Stoga bi brodogradilištu Leda trebalo smanjiti obuhvat, ali da nastavi s radom“ – izjavio je svojevremeno Fabris za Dubrovački dnevnik.

On nije bio zadovoljan radom bivšeg nezakonitog vlasnika Nandora Rajšlija. Vidjet ćemo kako će se dalje razvijati situacija, te hoće li gradonačelnik Korčule promijeniti mišljenje prema Ledi i njenoj lokaciji sada kada je opet u rukama vlasnika koji je poslovao pozitivno i dokazao da brodogradilište na Korčuli, baš poput susjednog Radeža iz Blata, itekako može egzistirati. Ili će politika preko Porezne ili sličnih mehanizama gurnuti Ledu u propast kako bi se oslobodio prostor za gradnju marine.

Dubrovački dnevnik piše o nevjerojatnoj priči oko brodogradilišta Leda na Korčuli, koja zvuči kao da je scenarij za film. Leda je do 2014. godine odlično poslovala i bila u plusu kada su počeli problemi koji ni do danas nisu završili. U to zlatno doba bila u vlasništvu nizozemske tvrtke Peters Shipyard Adriatic B.V., imala je oko stotinjak zaposlenih, a preživjela je čak i recesiju.

Te godine dolazi do razlaza među nizozemskim partnerima i početka krize u Ledi. Suvlasnik Geert Lucas van Voorn prevario je svog partnera Piera Titusa Meindertsa. Naime, van Voorn bio je direktor, odnosno ovlašteni zastupnik firme Port Mon Cher, koju je osnovala nizozemska državljanka Fredericka Meijering sa sjedištem u Dubrovniku, a kojoj je Peters Shipyard Adriatic prenio poslovne udjele društva Leda. U Ugovoru o prijenosu poslovnih udjela jasno se vidi da je Geert Lucas van Voorn sporni Ugovor potpisao s obje strane – kao direktor Peters Shipyard Adriatica, i kao direktor Port Mon Chera. Njegov partner o tome svemu ništa nije znao, niti je odlučivao, iako je i on bio zakonski vlasnik Lede.

U međuvremenu, tvrtka Port Mon Cher je bez ikakve naknade, znači besplatno, prenijela poslovne udjele brodogradilišta Leda Nandoru Rajšliju, poduzetniku iz Siska, točnije tvrtki Core Menagement. Nakon što je Nandor Rajšli preuzeo Ledu, poslovanje je krenulo nizbrdo. Bilo je sve manje posla, dio radnika dobilo je otkaze, a brodogradilište Leda završilo je u predstečajnoj nagodbi.

Za to vrijeme prevareni partner Pier Titus Meinderts pravdu pokušava pronaći na sudovima. Vodi dva paralelna postupka, jedan u Nizozemskoj, jedan u Hrvatskoj. Nizozemsko pravosuđe još 2014. godine u kratkom postupku donosi presudu kako je transakcija poslovnih udjela neosnovana, te nalaže da se sve vrati kako je i bilo.

No u Hrvatskoj se sve to jako odužilo. Na početku je čak donesena nepravomoćna presuda Trgovačkog suda u Dubrovniku da je Geert Lucas van Voorn imao pravo samostalno zastupati tvrtku Peters Shipyard Adriatica. Naravno uslijedile su žalbe, pa je napokon u veljači ove godine – šest godina nakon prevare – donesena pravomoćna presuda Visokog trgovačkog suda RH koji je utvrdio da je Ugovor o prijenosu poslovnih udjela ništetan i bez pravnog učinka, te da u roku od 8 dana tvrtka Nandora Rajšlija mora vratiti tvrtki Peters Shipyard vlasništvo nad Ledom.

Pier Titus Meinderts tako je napokon nakon dugih šest godina dobio ono što nije trebao ni izgubiti. Ali daleko je od happy enda. Naime, Nandor Rajšli katastrofalno je vodio brodogradilište – gomilao je dugove, davao otkaze, pa je samo nekoliko dana nakon ulaska novog/starog vlasnika u Ledu Porezna uprava blokirala račun tvrtke. Porezni dug Lede koje je prouzrokovao nezakoniti vlasnik iznosi milijun i 200 tisuća kuna.

Poreznu upravu ne interesira što Pier Titus Meinderts nije prouzrokovao taj dug, za njih je riječ o istom pravnom subjektu. Nizozemac, kako su nam kazali iz Lede, ne želi bježati od tog dugovanja, već samo traži da se dug plati u ratama, te da se odblokira račun kako bi mogli normalizirati poslovanje.

„Posla ima, ali ne možemo raditi, ako nam je blokiran račun. Također, ne možemo dobiti nikakve potpore ni od države, ni od EU. Sada nam nakon duge pravosudne trakavice prijeti stečaj, koji je posljedica nesavjesnog rada nezakonitog vlasnika. Provodimo dubinsku analizu poslovanja Nandora Rajšlija, nakon koje ćemo podići kaznene prijave protiv njega kada točno utvrdimo na koji je način oštetio Ledu“ – rekla je direktorica Lena Šegedin.

Ostaje za vidjeti hoće li Porezna uprava pronaći rješenje kako bi pomogla Meindertsu koji nije kriv za porezni dug. Svakako bi mu trebalo dati šansu, no pitanje je hoće li biti političke volje. Naime, neki bi voljeli da brodogradilište Leda propadne. Gradonačelnik Korčule Andrija Fabris više je puta javno isticao kako bi se na lokaciji gdje posluje Leda gradila velika marina s popratnim sadržajima.

„Prostor gdje se brodogradilište Leda nalazi je prevrijedno da bi se s njim ovako neozbiljno gospodarilo kao što je sada slučaj. Gospodin Rajšli je više puta dolazio s nama razgovarati, obećavao je svašta, ali rijetko što je ispunio. Njega je više interesiralo prebacivanje imovine Lede na svoje firme. Naš je stav da taj vrijedni prostor treba prenamijeniti u turističke svrhe s marinom. Stručni ljudi koji sada rade u brodogradilištu neće ostati bez posla. U sklopu marine treba napraviti manje brodogradilište i servisni remont za velike jahte. Od Porta Montenegra, pa sve gore do sjevera nema mjesta gdje se mogu servisirati velike jahte. Stoga bi brodogradilištu Leda trebalo smanjiti obuhvat, ali da nastavi s radom“ – izjavio je svojevremeno Fabris za Dubrovački dnevnik.

On nije bio zadovoljan radom bivšeg nezakonitog vlasnika Nandora Rajšlija. Vidjet ćemo kako će se dalje razvijati situacija, te hoće li gradonačelnik Korčule promijeniti mišljenje prema Ledi i njenoj lokaciji sada kada je opet u rukama vlasnika koji je poslovao pozitivno i dokazao da brodogradilište na Korčuli, baš poput susjednog Radeža iz Blata, itekako može egzistirati. Ili će politika preko Porezne ili sličnih mehanizama gurnuti Ledu u propast kako bi se oslobodio prostor za gradnju marine.

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here