O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Zbog koronavirusa ostali blokirani u dalekim zemljama – neki od njih već su godinu dana na brodu

Pomorac Marino Mauhar uspio se vratiti iz Belgije kući u Rijeku. Prije gotovo tri tjedna letio je iz Bruxellesa u Frankfurt, a potom u Zagreb. Smatra se sretnim što je uopće uspio doći kući. Bili su u Europi većinu vremena, a čim se normalizirao avionski promet, uspjeli su napraviti smjene s brodovima, govori za Dnevnik.hr.

Ali na brodovima diljem svijeta ostali su još brojni njegovi kolege. Jedan je zapeo u Vijetnamu. “Čak je na njegovu brodu postojala sumnja da je neki kolega zaražen. Hvala Bogu, to je prošlo dobro”, dodao je.

Firma se tu pokazala korektna i uspjela im je omogućiti da isplove i da odu za Batam u Indoneziji, gdje sad čekaju smjenu, no najveći je problem tamo što indonezijske lokalne vlasti stopiraju daljnje smjene.

Iz sindikata pomoraca procjenjuju da oko 4000 naših pomoraca ima poteškoće u repatrijaciji, odnosno povratku kući. Trenutačno je najveći problem Azija. Zemlje poput Kine, Singapura, Japana i Indonezije imaju zatvorene granice za repatrijaciju.

“Drugi veći problem trenutačno su kruzeri. Na kruzerima u Americi i Bahamima i Karibima imate ogroman broj pomoraca koji čekaju repatrijaciju. Kanal se otvorio. Neki su kruzeri krenuli prema Europi, ali to je daleko od zadovoljavajućeg broja”, objašnjava Neven Melvan iz sindikata.

Očekuju otvaranje koridora tijekom lipnja, kaže, a ako se to ne dogodi, doći će do kritične situacije. “Postoje ljudi koji su već godinu dana na brodu. Njihovo psihičko i zdravstveno stanje nije kako treba i jednostavno ćemo upasti u ogromne probleme. Stoga je od krucijalne važnosti da se ovo pitanje riješi unutar mjesec dana”, dodaje.

Marino Mauhar kaže da povratak unutar Europe nije toliko težak. Za Europu je najveći problem nedostatak letova, a za ostale dijelove svijeta sve. Problem je zapravo globalni. Hrvatska i EU mogu raditi pritisak da se koridori otvore.

Takvi razgovori postoje, kaže naš ministar vanjskih i europskih poslova. Na razini EU-a dogovara se povećanje broja avionskih linija. Ministar Gordan Grlić Radman uvjerava da se zakupljuju mjesta na komercijalnim letovima te da se sve dogovara “postupno i koordinirano”. Dosad je vraćeno, kaže, više od 2000 hrvatskih građana.

U srijedu ujutro u Dubrovnik stiže kruzer koji će iskrcati oko 50 Hrvata. Doznaje se iz sindikata koji svakodnevno komunicira s pomorcima. Na izmaku su snaga, a brojni samo žele svojoj kući.

 

Video možete pogledati ovdje.

Pomorac Marino Mauhar uspio se vratiti iz Belgije kući u Rijeku. Prije gotovo tri tjedna letio je iz Bruxellesa u Frankfurt, a potom u Zagreb. Smatra se sretnim što je uopće uspio doći kući. Bili su u Europi većinu vremena, a čim se normalizirao avionski promet, uspjeli su napraviti smjene s brodovima, govori za Dnevnik.hr.

Ali na brodovima diljem svijeta ostali su još brojni njegovi kolege. Jedan je zapeo u Vijetnamu. “Čak je na njegovu brodu postojala sumnja da je neki kolega zaražen. Hvala Bogu, to je prošlo dobro”, dodao je.

Firma se tu pokazala korektna i uspjela im je omogućiti da isplove i da odu za Batam u Indoneziji, gdje sad čekaju smjenu, no najveći je problem tamo što indonezijske lokalne vlasti stopiraju daljnje smjene.

Iz sindikata pomoraca procjenjuju da oko 4000 naših pomoraca ima poteškoće u repatrijaciji, odnosno povratku kući. Trenutačno je najveći problem Azija. Zemlje poput Kine, Singapura, Japana i Indonezije imaju zatvorene granice za repatrijaciju.

“Drugi veći problem trenutačno su kruzeri. Na kruzerima u Americi i Bahamima i Karibima imate ogroman broj pomoraca koji čekaju repatrijaciju. Kanal se otvorio. Neki su kruzeri krenuli prema Europi, ali to je daleko od zadovoljavajućeg broja”, objašnjava Neven Melvan iz sindikata.

Očekuju otvaranje koridora tijekom lipnja, kaže, a ako se to ne dogodi, doći će do kritične situacije. “Postoje ljudi koji su već godinu dana na brodu. Njihovo psihičko i zdravstveno stanje nije kako treba i jednostavno ćemo upasti u ogromne probleme. Stoga je od krucijalne važnosti da se ovo pitanje riješi unutar mjesec dana”, dodaje.

Marino Mauhar kaže da povratak unutar Europe nije toliko težak. Za Europu je najveći problem nedostatak letova, a za ostale dijelove svijeta sve. Problem je zapravo globalni. Hrvatska i EU mogu raditi pritisak da se koridori otvore.

Takvi razgovori postoje, kaže naš ministar vanjskih i europskih poslova. Na razini EU-a dogovara se povećanje broja avionskih linija. Ministar Gordan Grlić Radman uvjerava da se zakupljuju mjesta na komercijalnim letovima te da se sve dogovara “postupno i koordinirano”. Dosad je vraćeno, kaže, više od 2000 hrvatskih građana.

U srijedu ujutro u Dubrovnik stiže kruzer koji će iskrcati oko 50 Hrvata. Doznaje se iz sindikata koji svakodnevno komunicira s pomorcima. Na izmaku su snaga, a brojni samo žele svojoj kući.

 

Video možete pogledati ovdje.

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here