O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Franjo Josipović iz Pule: “Moj zet je na Punti”

“Moj zet je drugi časnik na brodu ‘Punta’, s kapetanom iz Rijeke, a prevoze rasuti teret. Po struci je inženjer strojarstva i da ironija bude još veća, radio je na izgradnji tog broda u Uljaniku, a kasnije je eto, spletom okolnosti, 5. prosinca prošle godine i zaplovio tim brodom” – priča za Glas Istre Franjo Josipović iz Pule, o slučaju pulskog broda nekadašnje Uljanik Plovidbe, koji je zapeo kod Vijetnama.

Brod je, pojašnjava, u charteru neke kompanije, ali ga vodi bivša Uljanik Plovidba.

„Njegov ugovor o plovidbi je bio, čini mi se, na tri do četiri mjeseca, ali desila se ta neočekivana situacija s koronom koju nitko nije mogao predvidjeti, i nažalost, zaglavili su na tom brodu, jer je nemoguće izvršiti smjenu posade. Svaku kompaniju smjena posade izuzetno puno košta, ali oni moraju biti spremni na taj trošak. Međutim, u ovom slučaju, koliko znam, problem je u tome što se posada ne može nigdje iskrcati. Imali su priliku da se iskrcaju prije 15, 20 dana kada su bili u Singapuru, ali nisu se mogli iskrcati zbog pirata kojih je u tim vodama mnogo. Tada su im obećali da će im napraviti smjenu u Tajvanu. Međutim, ni tu se nije mogla obaviti smjena, ali su barem mogli izaći na kratko na kopno, prvi put u toliko mjeseci. Što će biti dalje s njima, ne znam, a situacija je takva da njima doslovno ponestaje čarapa, a o moralu da i ne pričamo. Oni uredno primaju plaću, daleko od toga, ali ljudi će prošvikat’, jer ne mogu ni stupiti s obiteljima u kontakt kad to požele. Mislim da se tvrtka čiji je brod i nadležna ministarstva moraju pod hitno zauzeti za njih i sve druge posade koje su se našle u ovakvoj situaciji te im pošto-poto omogućiti povratak kućama“ – priča Franjo Josipović.

Brod “Punta” je nekoliko sati nakon razgovora s Josipovićem nastavio ploviti iz Tajvana prema Vijetnamu gdje je trebao stići jučer. Direktor Alpha Adriatica d.d., tvrtke koja je naslijedila Uljanik Plovidbu, Igor Budisavljević, pojasnio je da je brod “Punta” u vlasništvu tvrtke Maritime Transport Pula Three Inc., a koja je u vlasništvu društava iz bivše Uljanik Grupe. Alpha Adriatic Grupa obavlja poslove upravljanja brodom u ime i za račun vlasnika još od isporuke broda, koji je u charteru, odnosno u najmu kod tvrtke Susesea Bulk Pte. Ltd. iz Singapura. I Budisavljević napominje da su problemi sa smjenama pomoraca izravna posljedica mnogobrojnih komplikacija uzrokovanih mjerama koje su propisivale države u borbi s pandemijom koronavirusa.

„Gotovo sve države svijeta ograničile su slobodno kretanje putnika, a mnoge u potpunosti zabranile smjene pomoraca u svojim lukama. Osim toga, više od 90 posto svjetske zračne flote je do nedavno bilo prizemljeno, što je dodatno otežalo i praktički onemogućilo obavljanje smjena pomoraca u nekim lukama, uslijed nedostatka zračnih veza. Grupa Alpha Adriatic zbog toga je već u dva navrata organizirala smjene pomoraca na svojim brodovima specijalnim autobusima, kojima su pomorci odlazili na ukrcaj poštujući sve zaštitne mjere, a istim autobusima su se vraćali kućama. To je bilo moguće jer se u tim slučajevima radilo o lukama unutar EU, konkretno o Grčkoj i Francuskoj, i vlasti su dopustile takve smjene. Takva rješenja, na žalost, nisu moguća kada se radi o smjenama pomoraca u udaljenim lukama na drugim kontinentima i u lukama u kojima su još na snazi restrikcije kretanja. To je upravo i slučaj s brodom “Punta”.

Zadnja smjena ukupno 14 pomoraca na tom brodu obavljena je u Singapuru 2. ožujka ove godine, ovisno o tome kakve su ugovore imali pomorci. U međuvremenu nije bilo moguće organizirati niti jednu smjenu u lukama u kojima je brod boravio uslijed striktne zabrane lokalnih vlasti“ – kaže Budisavljević.

To su bile luke Singapur 9. travnja, Gemlik u Turskoj 30. travnja, Tuapse u Rusiji 8. svibnja, Zhangjiagang u Kini 10. lipnja, Kwangyang u Južnoj Koreji 19. lipnja i Kaoshiung u Tajvanu 29. lipnja. Pulska tvrtka u svakodnevnom je kontaktu s agentima u lukama u koje dolaze brodovi pod njihovim upravljanjem radi svježih informacija i odluka državnih vlasti o mogućnosti organiziranja smjena pomoraca. “Punta” se očekuje u Singapuru oko 13. srpnja, a još 26. lipnja pokrenuta je potrebna procedura sa singapurskim vlastima radi pribavljanja dozvole za iskrcaj 12 pomoraca te ukrcaj njihovih zamjena.

„Nažalost, dozvolu još uvijek nismo dobili. U međuvremenu smo, bez obzira na navedeno, pokrenuli naše interne procedure i pripreme za ukrcaj pomoraca, koje, uz i ranije uobičajene procedure, sada uključuju obveznu samoizolaciju pomoraca koji čekaju na ukrcaj 14 dana, te obvezno testiranje na koronavirus prije odlaska na ukrcaj, a sve u cilju zaštite zdravlja pomoraca i sprječavanja širenja zaraze na brod. Sve aktivnosti koje poduzimamo radi osiguravanja smjene pomoraca su iskomunicirane i koordinirane s resornim Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture, Udrugom hrvatskih brodara “Mare nostrum” i sa Sindikatom pomoraca Hrvatske. Nažalost, kao društvo koje upravlja brodom nismo u mogućnosti utjecati na odluke vlasti stranih država koje reguliraju smjene pomoraca, ali s naše strane činimo apsolutno sve što je u našoj moći kako bi se obavile sve potrebne smjene. Napominjemo i da smo od proglašavanja pandemije uspjeli organizirati 7 smjena s ukupno 54 ukrcanih i 59 iskrcanih pomoraca. Paralelno uz pripremu smjene na brodu “Punta” radimo i na smjenama pomoraca na brodovima “Stoja” u Las Palmasu i na brodu „Champion Pomer“ u Reunionu. Ovim smjenama bit će obuhvaćeno ukupno još 68 pomoraca, od kojih 34 odlaze na ukrcaj, a njih 34 se vraća kući“ – rekao je Budisavljević.

“Moj zet je drugi časnik na brodu ‘Punta’, s kapetanom iz Rijeke, a prevoze rasuti teret. Po struci je inženjer strojarstva i da ironija bude još veća, radio je na izgradnji tog broda u Uljaniku, a kasnije je eto, spletom okolnosti, 5. prosinca prošle godine i zaplovio tim brodom” – priča za Glas Istre Franjo Josipović iz Pule, o slučaju pulskog broda nekadašnje Uljanik Plovidbe, koji je zapeo kod Vijetnama.

Brod je, pojašnjava, u charteru neke kompanije, ali ga vodi bivša Uljanik Plovidba.

„Njegov ugovor o plovidbi je bio, čini mi se, na tri do četiri mjeseca, ali desila se ta neočekivana situacija s koronom koju nitko nije mogao predvidjeti, i nažalost, zaglavili su na tom brodu, jer je nemoguće izvršiti smjenu posade. Svaku kompaniju smjena posade izuzetno puno košta, ali oni moraju biti spremni na taj trošak. Međutim, u ovom slučaju, koliko znam, problem je u tome što se posada ne može nigdje iskrcati. Imali su priliku da se iskrcaju prije 15, 20 dana kada su bili u Singapuru, ali nisu se mogli iskrcati zbog pirata kojih je u tim vodama mnogo. Tada su im obećali da će im napraviti smjenu u Tajvanu. Međutim, ni tu se nije mogla obaviti smjena, ali su barem mogli izaći na kratko na kopno, prvi put u toliko mjeseci. Što će biti dalje s njima, ne znam, a situacija je takva da njima doslovno ponestaje čarapa, a o moralu da i ne pričamo. Oni uredno primaju plaću, daleko od toga, ali ljudi će prošvikat’, jer ne mogu ni stupiti s obiteljima u kontakt kad to požele. Mislim da se tvrtka čiji je brod i nadležna ministarstva moraju pod hitno zauzeti za njih i sve druge posade koje su se našle u ovakvoj situaciji te im pošto-poto omogućiti povratak kućama“ – priča Franjo Josipović.

Brod “Punta” je nekoliko sati nakon razgovora s Josipovićem nastavio ploviti iz Tajvana prema Vijetnamu gdje je trebao stići jučer. Direktor Alpha Adriatica d.d., tvrtke koja je naslijedila Uljanik Plovidbu, Igor Budisavljević, pojasnio je da je brod “Punta” u vlasništvu tvrtke Maritime Transport Pula Three Inc., a koja je u vlasništvu društava iz bivše Uljanik Grupe. Alpha Adriatic Grupa obavlja poslove upravljanja brodom u ime i za račun vlasnika još od isporuke broda, koji je u charteru, odnosno u najmu kod tvrtke Susesea Bulk Pte. Ltd. iz Singapura. I Budisavljević napominje da su problemi sa smjenama pomoraca izravna posljedica mnogobrojnih komplikacija uzrokovanih mjerama koje su propisivale države u borbi s pandemijom koronavirusa.

„Gotovo sve države svijeta ograničile su slobodno kretanje putnika, a mnoge u potpunosti zabranile smjene pomoraca u svojim lukama. Osim toga, više od 90 posto svjetske zračne flote je do nedavno bilo prizemljeno, što je dodatno otežalo i praktički onemogućilo obavljanje smjena pomoraca u nekim lukama, uslijed nedostatka zračnih veza. Grupa Alpha Adriatic zbog toga je već u dva navrata organizirala smjene pomoraca na svojim brodovima specijalnim autobusima, kojima su pomorci odlazili na ukrcaj poštujući sve zaštitne mjere, a istim autobusima su se vraćali kućama. To je bilo moguće jer se u tim slučajevima radilo o lukama unutar EU, konkretno o Grčkoj i Francuskoj, i vlasti su dopustile takve smjene. Takva rješenja, na žalost, nisu moguća kada se radi o smjenama pomoraca u udaljenim lukama na drugim kontinentima i u lukama u kojima su još na snazi restrikcije kretanja. To je upravo i slučaj s brodom “Punta”.

Zadnja smjena ukupno 14 pomoraca na tom brodu obavljena je u Singapuru 2. ožujka ove godine, ovisno o tome kakve su ugovore imali pomorci. U međuvremenu nije bilo moguće organizirati niti jednu smjenu u lukama u kojima je brod boravio uslijed striktne zabrane lokalnih vlasti“ – kaže Budisavljević.

To su bile luke Singapur 9. travnja, Gemlik u Turskoj 30. travnja, Tuapse u Rusiji 8. svibnja, Zhangjiagang u Kini 10. lipnja, Kwangyang u Južnoj Koreji 19. lipnja i Kaoshiung u Tajvanu 29. lipnja. Pulska tvrtka u svakodnevnom je kontaktu s agentima u lukama u koje dolaze brodovi pod njihovim upravljanjem radi svježih informacija i odluka državnih vlasti o mogućnosti organiziranja smjena pomoraca. “Punta” se očekuje u Singapuru oko 13. srpnja, a još 26. lipnja pokrenuta je potrebna procedura sa singapurskim vlastima radi pribavljanja dozvole za iskrcaj 12 pomoraca te ukrcaj njihovih zamjena.

„Nažalost, dozvolu još uvijek nismo dobili. U međuvremenu smo, bez obzira na navedeno, pokrenuli naše interne procedure i pripreme za ukrcaj pomoraca, koje, uz i ranije uobičajene procedure, sada uključuju obveznu samoizolaciju pomoraca koji čekaju na ukrcaj 14 dana, te obvezno testiranje na koronavirus prije odlaska na ukrcaj, a sve u cilju zaštite zdravlja pomoraca i sprječavanja širenja zaraze na brod. Sve aktivnosti koje poduzimamo radi osiguravanja smjene pomoraca su iskomunicirane i koordinirane s resornim Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture, Udrugom hrvatskih brodara “Mare nostrum” i sa Sindikatom pomoraca Hrvatske. Nažalost, kao društvo koje upravlja brodom nismo u mogućnosti utjecati na odluke vlasti stranih država koje reguliraju smjene pomoraca, ali s naše strane činimo apsolutno sve što je u našoj moći kako bi se obavile sve potrebne smjene. Napominjemo i da smo od proglašavanja pandemije uspjeli organizirati 7 smjena s ukupno 54 ukrcanih i 59 iskrcanih pomoraca. Paralelno uz pripremu smjene na brodu “Punta” radimo i na smjenama pomoraca na brodovima “Stoja” u Las Palmasu i na brodu „Champion Pomer“ u Reunionu. Ovim smjenama bit će obuhvaćeno ukupno još 68 pomoraca, od kojih 34 odlaze na ukrcaj, a njih 34 se vraća kući“ – rekao je Budisavljević.

HTML Code here

Intervju

Kolumna

HTML Code here

Službene informacije

Foto / video