O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Array

Za »3. maj« stižu ozbiljne domaće i strane ponude

Ministar financija Slavko Linić vjeruje da će prvi potpredsjednik Radimir Čačić pronaći kupca za »3. maj« i Brodotrogir, što po njemu nije nemoguća misija, no Vlada zasad nije spremna izlaziti s imenima ponuđača u javnost

ZAGREB Država će se zadužiti za 1,837 milijardi kuna kod Credit Suisse banke kako bi otplatila kredite tri brodogradilišta, »3. maja«, Brodotrogira i Brodosplita za koje je bila jamac. To je tek dio od ukupno 11,3 milijarde kuna kredita brodogradilišta za koje se država prošle godine obvezala da će ih u sklopu restrukturiranja brodogradnje preuzeti na sebe jer je za njih bila i jamac.

Teret za proračun

Od tih 11,3 milijarde kuna dvije milijarde kuna bila su avansna jamstva i vjerojatno neće pasti na teret države, ali preostalih 9,3 milijarde kuna država će morati otplatiti. Jučerašnja odluka Vlade o kreditu od 1,837 milijardi kuna početak je te otplate i za toliko se povećava javni dug države. Kredit je dogovoren uz poček od dvije godine i otplatu u sljedeće četiri godine, a kamata je ugovorena kao dvanaestomjesečni Euribor plus 5,35 posto, što trenutno znači kamatu od 6,752.

Ministar financija Slavko Linić pojasnio je da je država dogovorila kredit bez jednokratne uplate 1,7 posto ukupnog iznosa kredita, te da je kamata za jedan postotni poen niža od one koju su plaćala brodogradilišta.

U razdoblju od 2008. do kraja 2011. godine država je platila gotovo četiri milijarde kuna kredita škverova i uz »sigurnih« 9,3 milijarde kuna koje će pasti na proračun taj se iznos penje na 13,3 milijarde kuna.

U izjavi nakon sjednice Vlade ministar Linić je kazao kako vjeruje da će prvi potpredsjednik Radimir Čačić pronaći kupca za »3. maj« i Brodotrogir, što po njemu nije nemoguća misija. Što se tiče preuzimanja otplate kredita na teret proračuna Linić je kazao da će saniranje brodogradnje predstavljati ogroman teret za proračun.

Bitka za radnike

– Brodogradilišta su postala »teška rana« u 20 godina samostalne Hrvatske, koja se mora podmiriti iz proračuna. To ne znači da treba staviti ključ u bravu nego treba završiti proces restrukturiranja, a to znači bitku za radna mjesta i odgovornost prema radnicima koji neće zadržati posao, kao i bitku za modernizaciju brodograđevne industrije, poručio je Linić.

Prvi potpredsjednik Čačić tvrdi da za riječki »3. maj« ima nekoliko ozbiljnih domaćih i stranih ponuđača, ali Vlada zasad nije spremna izlaziti s imenima u javnost.

Nije Čačić otkrivao ni puno detalja oko sastanka njegove zamjenice Tamare Obradović Mazal s predstvanicima Europske Komisije, kazao da komisija Hrvatskoj nije slala upozorenje nego je stav Bruxelllesa da je Vlada »vrlo odgovorno pristupila razriješenju problema« s restrukturiranjem brodogradilišta.

Sindikati s Čačićem u četvrtak

Predstavnici sindikata svih hrvatskih brodogradilišta koja su u postupku privatizacije sastat će se idućeg četvrtka s ministrom gospodarstva Radimirom Čačićem. Iako službeni poziv još nisu dobili, sindikalisti »3. maja« i »Kraljevice« potvrdili su da je sastanak zakazan za 12. travnja, a od ministra i njegovih suradnika u prvom redu očekuju informacije o sudbini oba kvarnerska škvera.

– Definitvno ćemo zahtijevati više informacija o ponuđačima za kupnju »3. maja« koje spominju Čačić i Linić, kao i što ministarstvo gospodarstva kani učiniti do isteka roka od devedeset dana – je li to kadrovsko restrukturiranje ili tehnološko ili što već. Sama činjenica da su sindikatima kao socijalnim partnerima najvažnije informacije uskraćene pobuđuje sumnje u namjere Vlade, kazao je povjerenik Sindikata Istre i Kvarnera u »3. maju« Vedran Sabljak.

Sindikat Brodogradilišta Kraljevica će tražiti zaseban sastanak s Čačićem, od kojega očekuju da im napokon jasno kaže kada i kako Vlada namjerava provesti stečaj njihovog škvera. (M. Gl.)

Privatizacija nema alternative

Hrvatska strana detaljno je predstavila predstavnicima Europske komisije nedavno donesene odluke Vlade vezane za privatizaciju hrvatskih brodogradilišta, kao i o trenutnom stanju pregovora s DIV-om iz Samobora o sklapanju ugovora za kupoprodaju Brodosplita, te pripremama za provođenje stečajnog postupka Brodogradilišta Kraljevica, priopćeno je jučer iz Ministarstva gospodarstva. Ministarstvo gospodarstva dodaje u priopćenju da je bila riječ o tehničkim konzultacijama s Općom upravom za tržišno natjecanje Europske komisije o procesu preustroja hrvatskih brodogradilišta, kao i da je sastanku u Bruxellesu prisustvovala zamjenica ministra gospodarstva Tamara Obradović Mazal.

»EK je i ovaj put naglasila da privatizaciji brodogradilišta nema alternative kao što je definirano i u odredbama ugovora o pristupanju Hrvatske Europskoj Uniji i u skladu s pravilima EU-a o tržišnom natjecanju«, zaključuje se u priopćenju.

novine.novilist.hr

Ministar financija Slavko Linić vjeruje da će prvi potpredsjednik Radimir Čačić pronaći kupca za »3. maj« i Brodotrogir, što po njemu nije nemoguća misija, no Vlada zasad nije spremna izlaziti s imenima ponuđača u javnost

ZAGREB Država će se zadužiti za 1,837 milijardi kuna kod Credit Suisse banke kako bi otplatila kredite tri brodogradilišta, »3. maja«, Brodotrogira i Brodosplita za koje je bila jamac. To je tek dio od ukupno 11,3 milijarde kuna kredita brodogradilišta za koje se država prošle godine obvezala da će ih u sklopu restrukturiranja brodogradnje preuzeti na sebe jer je za njih bila i jamac.

Teret za proračun

Od tih 11,3 milijarde kuna dvije milijarde kuna bila su avansna jamstva i vjerojatno neće pasti na teret države, ali preostalih 9,3 milijarde kuna država će morati otplatiti. Jučerašnja odluka Vlade o kreditu od 1,837 milijardi kuna početak je te otplate i za toliko se povećava javni dug države. Kredit je dogovoren uz poček od dvije godine i otplatu u sljedeće četiri godine, a kamata je ugovorena kao dvanaestomjesečni Euribor plus 5,35 posto, što trenutno znači kamatu od 6,752.

Ministar financija Slavko Linić pojasnio je da je država dogovorila kredit bez jednokratne uplate 1,7 posto ukupnog iznosa kredita, te da je kamata za jedan postotni poen niža od one koju su plaćala brodogradilišta.

U razdoblju od 2008. do kraja 2011. godine država je platila gotovo četiri milijarde kuna kredita škverova i uz »sigurnih« 9,3 milijarde kuna koje će pasti na proračun taj se iznos penje na 13,3 milijarde kuna.

U izjavi nakon sjednice Vlade ministar Linić je kazao kako vjeruje da će prvi potpredsjednik Radimir Čačić pronaći kupca za »3. maj« i Brodotrogir, što po njemu nije nemoguća misija. Što se tiče preuzimanja otplate kredita na teret proračuna Linić je kazao da će saniranje brodogradnje predstavljati ogroman teret za proračun.

Bitka za radnike

– Brodogradilišta su postala »teška rana« u 20 godina samostalne Hrvatske, koja se mora podmiriti iz proračuna. To ne znači da treba staviti ključ u bravu nego treba završiti proces restrukturiranja, a to znači bitku za radna mjesta i odgovornost prema radnicima koji neće zadržati posao, kao i bitku za modernizaciju brodograđevne industrije, poručio je Linić.

Prvi potpredsjednik Čačić tvrdi da za riječki »3. maj« ima nekoliko ozbiljnih domaćih i stranih ponuđača, ali Vlada zasad nije spremna izlaziti s imenima u javnost.

Nije Čačić otkrivao ni puno detalja oko sastanka njegove zamjenice Tamare Obradović Mazal s predstvanicima Europske Komisije, kazao da komisija Hrvatskoj nije slala upozorenje nego je stav Bruxelllesa da je Vlada »vrlo odgovorno pristupila razriješenju problema« s restrukturiranjem brodogradilišta.

Sindikati s Čačićem u četvrtak

Predstavnici sindikata svih hrvatskih brodogradilišta koja su u postupku privatizacije sastat će se idućeg četvrtka s ministrom gospodarstva Radimirom Čačićem. Iako službeni poziv još nisu dobili, sindikalisti »3. maja« i »Kraljevice« potvrdili su da je sastanak zakazan za 12. travnja, a od ministra i njegovih suradnika u prvom redu očekuju informacije o sudbini oba kvarnerska škvera.

– Definitvno ćemo zahtijevati više informacija o ponuđačima za kupnju »3. maja« koje spominju Čačić i Linić, kao i što ministarstvo gospodarstva kani učiniti do isteka roka od devedeset dana – je li to kadrovsko restrukturiranje ili tehnološko ili što već. Sama činjenica da su sindikatima kao socijalnim partnerima najvažnije informacije uskraćene pobuđuje sumnje u namjere Vlade, kazao je povjerenik Sindikata Istre i Kvarnera u »3. maju« Vedran Sabljak.

Sindikat Brodogradilišta Kraljevica će tražiti zaseban sastanak s Čačićem, od kojega očekuju da im napokon jasno kaže kada i kako Vlada namjerava provesti stečaj njihovog škvera. (M. Gl.)

Privatizacija nema alternative

Hrvatska strana detaljno je predstavila predstavnicima Europske komisije nedavno donesene odluke Vlade vezane za privatizaciju hrvatskih brodogradilišta, kao i o trenutnom stanju pregovora s DIV-om iz Samobora o sklapanju ugovora za kupoprodaju Brodosplita, te pripremama za provođenje stečajnog postupka Brodogradilišta Kraljevica, priopćeno je jučer iz Ministarstva gospodarstva. Ministarstvo gospodarstva dodaje u priopćenju da je bila riječ o tehničkim konzultacijama s Općom upravom za tržišno natjecanje Europske komisije o procesu preustroja hrvatskih brodogradilišta, kao i da je sastanku u Bruxellesu prisustvovala zamjenica ministra gospodarstva Tamara Obradović Mazal.

»EK je i ovaj put naglasila da privatizaciji brodogradilišta nema alternative kao što je definirano i u odredbama ugovora o pristupanju Hrvatske Europskoj Uniji i u skladu s pravilima EU-a o tržišnom natjecanju«, zaključuje se u priopćenju.

novine.novilist.hr

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video