O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Array

BITKA U TROGIRU ‘Brodovlasnik nam je dugovao 95.000 USD’

Premda je neisplata plaća angažiranim pomorcima relativno rijetka kod njemačkih brodara, slučaj posade broda “Ems”, koji je na remontu u trogirskom škveru, baca negativno svjetlo i na taj dio poslodavaca u pomorstvu.

Naime, kompanija “Hanship Bereederungs” iz Münstera dugovala je jedanaestorici članova posade iz Ukrajine i Litve ukupno 95 tisuća kuna za plaće zarađene tijekom prosinca i siječnja.

– Brod za prijevoz općih tereta i spremnika, koji plovi pod zastavom karipske državice Antigue i Barbude, doplovio je 7. siječnja na remont u “Brodotrogir”.

Iako je “Ems” u vlasništvu tvrtke “Weser Schiffahrts” iz Münstera, brodom upravlja “Hanship Bereederungs” iz istoga grada. Iako je uobičajeno da na njemačkim brodovima nema većih problema i dugovanja prema pomorcima, “Ems” je očito poseban slučaj, jer su ITF-ovi inspektori već nekoliko puta morali intervenirati kako bi posade došle do svojih zarađenih, a neisplaćenih plaća – ističe Milko Kronja,inspektor ITF-a i voditelj šibenskog ureda Sindikata pomoraca Hrvatske.

Trojac ide kući

Prema njegovim riječima, sličan scenarij ponovio se i nakon što je brod doplovio u Trogir, jer su pomorci zatražili isplatu “bušta” za studeni i povratak kućama članova posade kojima su istekli ugovori.

– Plaća za studeni u međuvremenu je isplaćena, no tijekom boravka broda u škveru dug se povećavao, jer nisu stizale plaće za prosinac i siječanj. Stoga je trebalo intervenirati i za taj dio, pa su pomorci s “Emsa” primili nešto više od 95 tisuća dolara – dodaje Kronja.

Ukupan iznos uskoro će se povećati, jer će svojim kućama otići još trojica članova posade kojima je u međuvremenu istekao ugovor. Za njih je dogovorena isplata pune plaće za veljaču, ali i za dio ožujka koji će odraditi do dolaska na brod novih članova posade.

Kako doznajemo od inspektora Kronje, brod bi sredinom ožujka trebao isploviti iz trogirskog brodogradilišta na “posao”, a moguće je i da upravljanje “Emsom” preuzme drugi brodar, pa bi isplata predstojećih plaća ipak trebala proći u mirnijem ozračju za pomorce.

slobodnadalmacija.hr

Premda je neisplata plaća angažiranim pomorcima relativno rijetka kod njemačkih brodara, slučaj posade broda “Ems”, koji je na remontu u trogirskom škveru, baca negativno svjetlo i na taj dio poslodavaca u pomorstvu.

Naime, kompanija “Hanship Bereederungs” iz Münstera dugovala je jedanaestorici članova posade iz Ukrajine i Litve ukupno 95 tisuća kuna za plaće zarađene tijekom prosinca i siječnja.

– Brod za prijevoz općih tereta i spremnika, koji plovi pod zastavom karipske državice Antigue i Barbude, doplovio je 7. siječnja na remont u “Brodotrogir”.

Iako je “Ems” u vlasništvu tvrtke “Weser Schiffahrts” iz Münstera, brodom upravlja “Hanship Bereederungs” iz istoga grada. Iako je uobičajeno da na njemačkim brodovima nema većih problema i dugovanja prema pomorcima, “Ems” je očito poseban slučaj, jer su ITF-ovi inspektori već nekoliko puta morali intervenirati kako bi posade došle do svojih zarađenih, a neisplaćenih plaća – ističe Milko Kronja,inspektor ITF-a i voditelj šibenskog ureda Sindikata pomoraca Hrvatske.

Trojac ide kući

Prema njegovim riječima, sličan scenarij ponovio se i nakon što je brod doplovio u Trogir, jer su pomorci zatražili isplatu “bušta” za studeni i povratak kućama članova posade kojima su istekli ugovori.

– Plaća za studeni u međuvremenu je isplaćena, no tijekom boravka broda u škveru dug se povećavao, jer nisu stizale plaće za prosinac i siječanj. Stoga je trebalo intervenirati i za taj dio, pa su pomorci s “Emsa” primili nešto više od 95 tisuća dolara – dodaje Kronja.

Ukupan iznos uskoro će se povećati, jer će svojim kućama otići još trojica članova posade kojima je u međuvremenu istekao ugovor. Za njih je dogovorena isplata pune plaće za veljaču, ali i za dio ožujka koji će odraditi do dolaska na brod novih članova posade.

Kako doznajemo od inspektora Kronje, brod bi sredinom ožujka trebao isploviti iz trogirskog brodogradilišta na “posao”, a moguće je i da upravljanje “Emsom” preuzme drugi brodar, pa bi isplata predstojećih plaća ipak trebala proći u mirnijem ozračju za pomorce.

slobodnadalmacija.hr

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video