O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Array

“Brodotrogir’ sa skepsom dočekuje novog vlasnika: Valjda u Vladi znaju šta rade kad nas Končaru daju

Ako bih ostao bez posla, tko će hranit moje troje dice? Di ću dicu zaposlit? Nije mi svejedno, ali veći problem od Končara je što naš škver nema novih poslova – priča nam inženjer Ante Žaja dok stojimo na navozu,

podno pramca skelom okovane novogradnje 324. u “Brodotrogiru” koji bi, ako je vjerovati ministru gospodarstva Radimiru Čačiću, za koji dan trebao biti predan u ruke novom vlasniku – kontraverznom biznismenu Danku Končaru.

Obavijeno tajnom

Nakon što Vlada RH dade zeleno svjetlo za stavljanje potpisa na kupoprodajni ugovor, Končar i njegovi menadžeri preuzimaju trogirski škver i sve njegove tekuće poslove.

Dakle, izgradnju spomenute novogradnje, budućeg kemikal tankera za švedskog naručitelja, zatim remont goleme naftne platforme “Zagreb I”, te desetak manjih kruzera i različitih putničkih brodova koji su na remontu. U rukama Končara našla bi se i sudbina 1300 trogirskih škverana.

– Ne znam šta bi van reka za Končara. Skeptičan sam – nastavlja dalje zabrinuti škveranin Žaja.

– Cila ova priča oko prodaje škvera je obavijena velom tajne. Končar je dolazija masu puta ovdje, ali se niti jednom nije obratija nama radnicima. Da nam barem šta kaže, poruči… Bilo bi lipše da je zainteresiranih kupaca bilo više pa da možemo birat. Ovako, imamo to šta imamo. Sve što znamo o našoj budućnosti doznajemo iz novina – kaže Žaja.

Bio je tu i Damir Dražić, rukovoditelj predmontaže. I on se čudi konspirativnosti oko prodaje škvera.

– Jasno je da nama treba strateški partner i da se Končar ugovorom obvezuje na nastavak brodogradnje, ali ne znamo čime se država osigurala da će Končar doista ispuniti obećano? Ponovo će škverani i brodogradilište “doći na korito” Vlade, ako priča s Končarom propadne za koju godinu. Tko jamči da se to neće dogoditi? Sve se radi brzinski, na ‘ho-ruk’ – govori Dražić.

– Znaju li u Vladi koliko je znanja i vještina u “Brodotrogiru”? Ako sve to izgubimo, nema šanse da ćemo to ikada više vratiti – veli ovaj škveranin.

Radiš i čekaš

Inženjeri Marko Šundov i Siniša Stojan ufaju se u providnost vladajućih s Markova trga.

– Lako je govoriti da je brodogradnja nekonkurentna kad nitko nije proveo pravo restrukturiranje, modernizaciju, ni uopće utemeljio domaću gospodarsku politiku koja odgovara velikim domaćim izvoznicima kao što su škverovi – kaže Šundov.

– Jedino što mogu je nadati se da u Vladi znaju što rade. Šta drugo da radim? Radiš i čekaš – nadovezao se Stojan.

Nitko od škverana s kojima smo razgovarali ne dovodi u pitanje privatizaciju. Ne spore ni njezinu nužnost, ni restrukturiranje, ni slabu domaću konkurentnost, ni nedostižnu konkurentnost korejskih i kineskih brodogradilišta, ni višak radnika… Ono što im smeta je nevjerojatna lakoća kojom bi neznanje odgovornih moglo presuditi nadi u opstanak brodogradnje na istočnoj obali Jadrana.

“Končar je trojanski konj HDZ-a”

Radimir Čačić, prvi potpredsjednik Vlade, i Slavko Linić, ministar financija, održali su jučer sastanak na temu brodogradnje, ali nakon sastanka nisu bili raspoloženi za izjave. Novinarima je tek priopćeno kako je to bio jedan u nizu sastanaka koji će se održati o toj temi, s tim da je Čačić pri izlasku iz Banskih dvora novinarima kazao kako je odustajanje Danka Končara od ponude za privatizaciju “3. maja” bilo najavljeno i očekivano.

Prvi potpredsjednik Vlade je kazao i kako će na sjednici Vlade javnost biti obaviještena o svim bitnim odlukama vezanim uz proces privatizacije brodogradilišta. Kako se može neslužbeno doznati, Čačić, Linić i premijer Zoran Milanović još nisu sigurni hoće li prihvatiti ponudu Danka Končara za “Kraljevicu” i “Brodotrogir”, dok su skloniji prihvatiti ponudu samoborskog DIV-a za “Brodosplit”.

Kada je u pitanju Danko Končar, koji je u četvrtak navečer poručio kako odustaje od kupnje brodogradilišta “3. maj”, nije sigurno je li riječ o još jednom njegovu manevru ili je ovaj put njegova odluka konačna.

Postoji nekoliko neslužbenih verzija zbog čega je Končar odustao od “3. maja”. Jedna od njih se temelji na činjenici da je on u prvom natječaju dao ponudu samo za “Brodotrogir” i “Kraljevicu”, a tek naknadno, nakon navodnog “pritiska” iz HDZ-a, i za “3. maj”.

Zbog toga je možda odlučio da se vrati prvotnom planu jer nema nikakav “deal” s ovom Vladom o tome, kao što ga je vjerojatno imao s HDZ-ovim čelnicima. Druga verzija govori kako Slavko Linić ima drugog investitora za “3. maj” i da je Končaru “sugerirano” da odustane od toga brodogradilišta, dok prema trećoj verziji, Linić želi sasvim eliminirati iz igre Končara, kojem apsolutno ne vjeruje.

Inače, u SDP-u, kako se može doznati, prevladava uvjerenje da je Končar “trojanski konj” HDZ-a za brodogradnju i da nema ozbiljne namjere.

Čačić se navodno ne slaže s Linićem i podupire Končara makar za “Brodotrogir” i “Kraljevicu”, jer mu je Končar, inače vlasnik tvrtke “Jadranska ulaganja”, obećao da će investirati u neke energetske projekte, kao što je izgradnja vjetroelektrana.

No, to su sve neslužbene spekulacije do kojih novinari dolaze iz treće ruke, jer su u Vladi za sada odlučili ne komunicirati o detaljima o nastavku pregovora. Koliko god to bilo loše za novinare i javnost, ta šutnja je bolja nego da se i dalje upućuju proturječne poruke.

slobodnadalmacija.hr

Ako bih ostao bez posla, tko će hranit moje troje dice? Di ću dicu zaposlit? Nije mi svejedno, ali veći problem od Končara je što naš škver nema novih poslova – priča nam inženjer Ante Žaja dok stojimo na navozu,

podno pramca skelom okovane novogradnje 324. u “Brodotrogiru” koji bi, ako je vjerovati ministru gospodarstva Radimiru Čačiću, za koji dan trebao biti predan u ruke novom vlasniku – kontraverznom biznismenu Danku Končaru.

Obavijeno tajnom

Nakon što Vlada RH dade zeleno svjetlo za stavljanje potpisa na kupoprodajni ugovor, Končar i njegovi menadžeri preuzimaju trogirski škver i sve njegove tekuće poslove.

Dakle, izgradnju spomenute novogradnje, budućeg kemikal tankera za švedskog naručitelja, zatim remont goleme naftne platforme “Zagreb I”, te desetak manjih kruzera i različitih putničkih brodova koji su na remontu. U rukama Končara našla bi se i sudbina 1300 trogirskih škverana.

– Ne znam šta bi van reka za Končara. Skeptičan sam – nastavlja dalje zabrinuti škveranin Žaja.

– Cila ova priča oko prodaje škvera je obavijena velom tajne. Končar je dolazija masu puta ovdje, ali se niti jednom nije obratija nama radnicima. Da nam barem šta kaže, poruči… Bilo bi lipše da je zainteresiranih kupaca bilo više pa da možemo birat. Ovako, imamo to šta imamo. Sve što znamo o našoj budućnosti doznajemo iz novina – kaže Žaja.

Bio je tu i Damir Dražić, rukovoditelj predmontaže. I on se čudi konspirativnosti oko prodaje škvera.

– Jasno je da nama treba strateški partner i da se Končar ugovorom obvezuje na nastavak brodogradnje, ali ne znamo čime se država osigurala da će Končar doista ispuniti obećano? Ponovo će škverani i brodogradilište “doći na korito” Vlade, ako priča s Končarom propadne za koju godinu. Tko jamči da se to neće dogoditi? Sve se radi brzinski, na ‘ho-ruk’ – govori Dražić.

– Znaju li u Vladi koliko je znanja i vještina u “Brodotrogiru”? Ako sve to izgubimo, nema šanse da ćemo to ikada više vratiti – veli ovaj škveranin.

Radiš i čekaš

Inženjeri Marko Šundov i Siniša Stojan ufaju se u providnost vladajućih s Markova trga.

– Lako je govoriti da je brodogradnja nekonkurentna kad nitko nije proveo pravo restrukturiranje, modernizaciju, ni uopće utemeljio domaću gospodarsku politiku koja odgovara velikim domaćim izvoznicima kao što su škverovi – kaže Šundov.

– Jedino što mogu je nadati se da u Vladi znaju što rade. Šta drugo da radim? Radiš i čekaš – nadovezao se Stojan.

Nitko od škverana s kojima smo razgovarali ne dovodi u pitanje privatizaciju. Ne spore ni njezinu nužnost, ni restrukturiranje, ni slabu domaću konkurentnost, ni nedostižnu konkurentnost korejskih i kineskih brodogradilišta, ni višak radnika… Ono što im smeta je nevjerojatna lakoća kojom bi neznanje odgovornih moglo presuditi nadi u opstanak brodogradnje na istočnoj obali Jadrana.

“Končar je trojanski konj HDZ-a”

Radimir Čačić, prvi potpredsjednik Vlade, i Slavko Linić, ministar financija, održali su jučer sastanak na temu brodogradnje, ali nakon sastanka nisu bili raspoloženi za izjave. Novinarima je tek priopćeno kako je to bio jedan u nizu sastanaka koji će se održati o toj temi, s tim da je Čačić pri izlasku iz Banskih dvora novinarima kazao kako je odustajanje Danka Končara od ponude za privatizaciju “3. maja” bilo najavljeno i očekivano.

Prvi potpredsjednik Vlade je kazao i kako će na sjednici Vlade javnost biti obaviještena o svim bitnim odlukama vezanim uz proces privatizacije brodogradilišta. Kako se može neslužbeno doznati, Čačić, Linić i premijer Zoran Milanović još nisu sigurni hoće li prihvatiti ponudu Danka Končara za “Kraljevicu” i “Brodotrogir”, dok su skloniji prihvatiti ponudu samoborskog DIV-a za “Brodosplit”.

Kada je u pitanju Danko Končar, koji je u četvrtak navečer poručio kako odustaje od kupnje brodogradilišta “3. maj”, nije sigurno je li riječ o još jednom njegovu manevru ili je ovaj put njegova odluka konačna.

Postoji nekoliko neslužbenih verzija zbog čega je Končar odustao od “3. maja”. Jedna od njih se temelji na činjenici da je on u prvom natječaju dao ponudu samo za “Brodotrogir” i “Kraljevicu”, a tek naknadno, nakon navodnog “pritiska” iz HDZ-a, i za “3. maj”.

Zbog toga je možda odlučio da se vrati prvotnom planu jer nema nikakav “deal” s ovom Vladom o tome, kao što ga je vjerojatno imao s HDZ-ovim čelnicima. Druga verzija govori kako Slavko Linić ima drugog investitora za “3. maj” i da je Končaru “sugerirano” da odustane od toga brodogradilišta, dok prema trećoj verziji, Linić želi sasvim eliminirati iz igre Končara, kojem apsolutno ne vjeruje.

Inače, u SDP-u, kako se može doznati, prevladava uvjerenje da je Končar “trojanski konj” HDZ-a za brodogradnju i da nema ozbiljne namjere.

Čačić se navodno ne slaže s Linićem i podupire Končara makar za “Brodotrogir” i “Kraljevicu”, jer mu je Končar, inače vlasnik tvrtke “Jadranska ulaganja”, obećao da će investirati u neke energetske projekte, kao što je izgradnja vjetroelektrana.

No, to su sve neslužbene spekulacije do kojih novinari dolaze iz treće ruke, jer su u Vladi za sada odlučili ne komunicirati o detaljima o nastavku pregovora. Koliko god to bilo loše za novinare i javnost, ta šutnja je bolja nego da se i dalje upućuju proturječne poruke.

slobodnadalmacija.hr

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video