O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Array

Oasis – grad na vodi

Kako se brinuti za 6.300 putnika, nahraniti ih, smjestiti i zabaviti ih usred oceana? The Oasis of the Seas – najveći kruzer na svijetu – nastoji to postići gotovo svaki tjedan. Barem pet puta veći brod od Titanica ugošćuje populaciju veću od mnogih malih američkih gradova – može primiti više od 8.600 ljudi zajedno s posadom.

Taj brod kompanije The Royal Caribbean Cruises Ltd. koji je prvi put zaplovio u prosincu, dugačak je kao pet zrakoplova Airbus A380 ili kao četiri nogometna igrališta. Ima 24 restorana i svoj Central Park. Na njegovim sedmodnevnim krstarenjima potrebno je oko 700 tona novih zaliha hrane i potrepština, koje se ukrcavaju svake subote.
Tijekom proteklog desetljeća kruzeri su postali golemi jer su operateri nastojali na njih utrpati sve moguće luksuzne sadržaje i usluge. Kompanija Royal Caribbean ima još tri broda koji mogu primiti po 4.000 putnika. »Nabava većih brodova omogućila nam je ponudu većeg broja aktivnosti«, objašnjava Richard Fain, predsjednik odbora i direktor kompanije. »Mislili smo da će se to ljudima svidjeti i da će biti spremni platiti više«, rekao je Fain.
Jednotjedno putovanje brodom Oasis Karipskim morem ove godine stoji 1.458 dolara za unutarnju kabinu i 3.200 dolara za dvokatni apartman koji gleda na ocean.

Kompanija Royal Caribbean priopćila je da se putovanja na brodu Oasis dobro prodaju te da je većina njegovih dvokatnih apartmana rezervirana za sljedeće dvije godine.
»To je zadivljujuće. Bilo je opuštajuće i zabavno, hrana je bila izvrsna«, rekla je Lynn Scott, 59-godišnja stručnjakinja za prodaju i marketing iz Kingwooda, u Teksasu koja je nedavno putovala Oasisom. Scott je bila na krstarenju po prvi put, krenula je s grupom od 30 ljudi i nada se da će ponoviti to nezaboravno iskustvo.
Nije lako osigurati da plutajući grad veličine Oasisa besprijekorno funkcionira. Čistiti brod, prati odjeću i pobrinuti se za popravke je posao koji zaokuplja posadu 24 sata dnevno.
Jedna od popularnih zabava Aqua Show s roniocima, gimnastičarima i sinkroniziranim plivačicama jednom tjedno biva otkazana zbog nemirnog mora. A zadatak uklanjanja soli s vanjske površine prozora nemoguće je izvesti.
Deseci ljudi i 18 robota svakodnevno peru prozore. »To je poput bojenja mosta Golden Gate Bridge. Kad završite, ponovo morate početi«, tvrdi Chris van Raalten, jedan od zaposlenika koji se brinu za održavanje brodske vanjštine i motora. Roboti se bave čišćenjem mjesta koja je teško dohvatiti, a pomoću metalnih košara posada se uzdiže radi čišćenja nad gornji dio broda gdje nema balkona. Organiziranje čišćenja može biti vrlo složen posao. Pranje broda ne može se obaviti u svakoj luci zbog ekoloških pravila, stoga se često radi tijekom plovidbe«, objašnjava Van Raalten.

U trbuhu broda je smještena praonica koja radi 24 sata dnevno: 34 osobe koje tamo rade, većinom muškarci iz Indonezije, svakodnevno operu više od 20,000 komada posteljine i ručnika. Posteljina i stoljnjaci zatim se stavljaju u velike strojeve za prešanje, dok se odjeća i ručnici peglaju ručno. Osim toga, uvijek postoji nešto što treba popraviti. Nedavno je problem s temperaturom motora uzrokovao istjecanje gara na dijelove broda gdje su putnici sjedili kraj bazena ili na balkonima. Nakon nekoliko tjedana proučavanja problema, stručnjaci su uspjeli ugraditi izolaciju na gornji dio dimnjaka kojom su riješili problem, objasnio je Van Raalten.
Na brodu rade tri liječnika, a tu je i jedinica intenzivne njege u kojoj se jedna osoba može aparatima održavati na životu. Svakih nekoliko tjedana po jedan putnik doživi srčani udar, stoga se na brodu nalaze lijekovi protiv zgrušavanja krvi, objasnio je stariji brodski liječnik. Ukoliko dođe do težeg slučaja bolesti, liječnici i zapovjednik broda mogu odlučiti skrenuti prijevremeno u luku, no rijetko se događa da se nekoga prebacuje natrag u SAD zbog bolesti, tvrdi dr. Taylor, koji radi kao liječnik na kruzeru već sedam godina. »Većina ljudi smatra da će obalna straža brzo priskočiti u pomoć u slučaju nesreće na moru, no činjenica je da većinu vremena brod provodi izvan dohvata obalne straže«, objašnjava Taylor. Brodski liječnici većinom tretiraju putnike oboljele od prehlade, križobolje i sinusitisa. Tijekom sedmodnevnog putovanja brodom medicinsko osoblje Oasisa primjerice podijeli 2.000 do 3.000 lijekova protiv morske bolesti.
Čak 200 ljudi zaposleno je na poslovima zabavljanja putnika. Tu su animatori, voditelji dječjih igara, stručnjaci za osvjetljenje i ozvučenje. Putnici mogu gledati mjuzikle, show na vodi i nastup skijaša na vodi. Brod Oasis primjerice ima čak dvije umjetne stijene za penjanje.

Da bi se nahranilo 8.000 ljudi, potrebno je čak 26 kuhinja i dobra organizacija. Svakog subotnjeg jutra, dok putnici još spavaju, brod pristaje u svojoj matičnoj luci u Port Evergladesu, u Fort Lauderdaleu, na Floridi. Tada se na brod dizalicama ukrcava 750 paleta hrane, cvijeća i drugih potrepština. Zatim se hrana pregledava i uklanja trulo voće i povrće te se manjim dizalicama ispravna hrana prebacuje u brodska skladišta, podijeljena prema odgovarajućim temperaturama. Crveno vino primjerice ide u toplije skladište nego ono bijelo, pivo i šampanjac. Od sve hrane govedina se nabavlja u najvećoj količini.
Zalihe ipak variraju. Kada se primjerice očekuje velik broj njemačkih putnika, naručuje se više svinjetine, objašnjava Frank Weber, zadužen za opskrbu hranom u kompaniji Royal Caribbean International. Američki putnici pak više vole piletinu i govedinu.
Kako bi se izbjegle bolesti, pohranjivanje i pripremanje hrane se izvodi pažljivo u različitim prostorijama. »Na brodu je nedopustiva bolest izazvana hranom«, poručuje Weber.
Unatoč impozantnoj veličini broda Oasis, njime je vrlo lako manevrirati zahvaljujući trima ogromnim propelerima koji mogu rotirati 360 stupnjeva, objašnjava zapovjednik broda Thore Thorolvsen. Brodom se većinom upravlj pomoću automatskog pilota, osim kada se ulazi u luku ili izlazi iz nje, objašnjava zapovjednik. »Tada je pomalo napeto na komandnom mostu«, kaže Thorolvsen.

Hrvati vole krstarenja

Krstarenja su u zadnje vrijeme vrlo popularna u Hrvatskoj, a u SAD-u je potražnja za krstarenjima porasla ove godine te brodske kompanije specijalizirane za krstarenja podižu cijene. To je veliki obrat u odnosu na prošlu godinu kada je recesija teško pogodila prodaju krstarenja u SAD-u, tvrdi Barbara P. Fernandez za The Wall Street Journal.

Prednost manjih brodova

Kompanija Carnival Corp. razvija pak flotu relativno manjih brodova – njihov najveći brod prima 4.000 ljudi – što po mišljenju njene uprave nudi bolje iskustvo putnicima i rasterećuje luke.
»Brod Oasis će privući milijune ljudi, no mi ne idemo tim smjerom«, objašnjava Micky Arison, predsjednik odbora i direktor Carnivala. Arthur Frommer, autor vodiča Frommer’s Travel Guides, tvrdi da Oasis predstavlja »srozavanje putničkog iskustva« jer se zaustavlja samo u nekoliko luka. Taj je brod naime prevelik da bi pristao u nekim popularnim mjestima kao što su Venecija i Bermude.

Novilist.hr

Kako se brinuti za 6.300 putnika, nahraniti ih, smjestiti i zabaviti ih usred oceana? The Oasis of the Seas – najveći kruzer na svijetu – nastoji to postići gotovo svaki tjedan. Barem pet puta veći brod od Titanica ugošćuje populaciju veću od mnogih malih američkih gradova – može primiti više od 8.600 ljudi zajedno s posadom.

Taj brod kompanije The Royal Caribbean Cruises Ltd. koji je prvi put zaplovio u prosincu, dugačak je kao pet zrakoplova Airbus A380 ili kao četiri nogometna igrališta. Ima 24 restorana i svoj Central Park. Na njegovim sedmodnevnim krstarenjima potrebno je oko 700 tona novih zaliha hrane i potrepština, koje se ukrcavaju svake subote.
Tijekom proteklog desetljeća kruzeri su postali golemi jer su operateri nastojali na njih utrpati sve moguće luksuzne sadržaje i usluge. Kompanija Royal Caribbean ima još tri broda koji mogu primiti po 4.000 putnika. »Nabava većih brodova omogućila nam je ponudu većeg broja aktivnosti«, objašnjava Richard Fain, predsjednik odbora i direktor kompanije. »Mislili smo da će se to ljudima svidjeti i da će biti spremni platiti više«, rekao je Fain.
Jednotjedno putovanje brodom Oasis Karipskim morem ove godine stoji 1.458 dolara za unutarnju kabinu i 3.200 dolara za dvokatni apartman koji gleda na ocean.

Kompanija Royal Caribbean priopćila je da se putovanja na brodu Oasis dobro prodaju te da je većina njegovih dvokatnih apartmana rezervirana za sljedeće dvije godine.
»To je zadivljujuće. Bilo je opuštajuće i zabavno, hrana je bila izvrsna«, rekla je Lynn Scott, 59-godišnja stručnjakinja za prodaju i marketing iz Kingwooda, u Teksasu koja je nedavno putovala Oasisom. Scott je bila na krstarenju po prvi put, krenula je s grupom od 30 ljudi i nada se da će ponoviti to nezaboravno iskustvo.
Nije lako osigurati da plutajući grad veličine Oasisa besprijekorno funkcionira. Čistiti brod, prati odjeću i pobrinuti se za popravke je posao koji zaokuplja posadu 24 sata dnevno.
Jedna od popularnih zabava Aqua Show s roniocima, gimnastičarima i sinkroniziranim plivačicama jednom tjedno biva otkazana zbog nemirnog mora. A zadatak uklanjanja soli s vanjske površine prozora nemoguće je izvesti.
Deseci ljudi i 18 robota svakodnevno peru prozore. »To je poput bojenja mosta Golden Gate Bridge. Kad završite, ponovo morate početi«, tvrdi Chris van Raalten, jedan od zaposlenika koji se brinu za održavanje brodske vanjštine i motora. Roboti se bave čišćenjem mjesta koja je teško dohvatiti, a pomoću metalnih košara posada se uzdiže radi čišćenja nad gornji dio broda gdje nema balkona. Organiziranje čišćenja može biti vrlo složen posao. Pranje broda ne može se obaviti u svakoj luci zbog ekoloških pravila, stoga se često radi tijekom plovidbe«, objašnjava Van Raalten.

U trbuhu broda je smještena praonica koja radi 24 sata dnevno: 34 osobe koje tamo rade, većinom muškarci iz Indonezije, svakodnevno operu više od 20,000 komada posteljine i ručnika. Posteljina i stoljnjaci zatim se stavljaju u velike strojeve za prešanje, dok se odjeća i ručnici peglaju ručno. Osim toga, uvijek postoji nešto što treba popraviti. Nedavno je problem s temperaturom motora uzrokovao istjecanje gara na dijelove broda gdje su putnici sjedili kraj bazena ili na balkonima. Nakon nekoliko tjedana proučavanja problema, stručnjaci su uspjeli ugraditi izolaciju na gornji dio dimnjaka kojom su riješili problem, objasnio je Van Raalten.
Na brodu rade tri liječnika, a tu je i jedinica intenzivne njege u kojoj se jedna osoba može aparatima održavati na životu. Svakih nekoliko tjedana po jedan putnik doživi srčani udar, stoga se na brodu nalaze lijekovi protiv zgrušavanja krvi, objasnio je stariji brodski liječnik. Ukoliko dođe do težeg slučaja bolesti, liječnici i zapovjednik broda mogu odlučiti skrenuti prijevremeno u luku, no rijetko se događa da se nekoga prebacuje natrag u SAD zbog bolesti, tvrdi dr. Taylor, koji radi kao liječnik na kruzeru već sedam godina. »Većina ljudi smatra da će obalna straža brzo priskočiti u pomoć u slučaju nesreće na moru, no činjenica je da većinu vremena brod provodi izvan dohvata obalne straže«, objašnjava Taylor. Brodski liječnici većinom tretiraju putnike oboljele od prehlade, križobolje i sinusitisa. Tijekom sedmodnevnog putovanja brodom medicinsko osoblje Oasisa primjerice podijeli 2.000 do 3.000 lijekova protiv morske bolesti.
Čak 200 ljudi zaposleno je na poslovima zabavljanja putnika. Tu su animatori, voditelji dječjih igara, stručnjaci za osvjetljenje i ozvučenje. Putnici mogu gledati mjuzikle, show na vodi i nastup skijaša na vodi. Brod Oasis primjerice ima čak dvije umjetne stijene za penjanje.

Da bi se nahranilo 8.000 ljudi, potrebno je čak 26 kuhinja i dobra organizacija. Svakog subotnjeg jutra, dok putnici još spavaju, brod pristaje u svojoj matičnoj luci u Port Evergladesu, u Fort Lauderdaleu, na Floridi. Tada se na brod dizalicama ukrcava 750 paleta hrane, cvijeća i drugih potrepština. Zatim se hrana pregledava i uklanja trulo voće i povrće te se manjim dizalicama ispravna hrana prebacuje u brodska skladišta, podijeljena prema odgovarajućim temperaturama. Crveno vino primjerice ide u toplije skladište nego ono bijelo, pivo i šampanjac. Od sve hrane govedina se nabavlja u najvećoj količini.
Zalihe ipak variraju. Kada se primjerice očekuje velik broj njemačkih putnika, naručuje se više svinjetine, objašnjava Frank Weber, zadužen za opskrbu hranom u kompaniji Royal Caribbean International. Američki putnici pak više vole piletinu i govedinu.
Kako bi se izbjegle bolesti, pohranjivanje i pripremanje hrane se izvodi pažljivo u različitim prostorijama. »Na brodu je nedopustiva bolest izazvana hranom«, poručuje Weber.
Unatoč impozantnoj veličini broda Oasis, njime je vrlo lako manevrirati zahvaljujući trima ogromnim propelerima koji mogu rotirati 360 stupnjeva, objašnjava zapovjednik broda Thore Thorolvsen. Brodom se većinom upravlj pomoću automatskog pilota, osim kada se ulazi u luku ili izlazi iz nje, objašnjava zapovjednik. »Tada je pomalo napeto na komandnom mostu«, kaže Thorolvsen.

Hrvati vole krstarenja

Krstarenja su u zadnje vrijeme vrlo popularna u Hrvatskoj, a u SAD-u je potražnja za krstarenjima porasla ove godine te brodske kompanije specijalizirane za krstarenja podižu cijene. To je veliki obrat u odnosu na prošlu godinu kada je recesija teško pogodila prodaju krstarenja u SAD-u, tvrdi Barbara P. Fernandez za The Wall Street Journal.

Prednost manjih brodova

Kompanija Carnival Corp. razvija pak flotu relativno manjih brodova – njihov najveći brod prima 4.000 ljudi – što po mišljenju njene uprave nudi bolje iskustvo putnicima i rasterećuje luke.
»Brod Oasis će privući milijune ljudi, no mi ne idemo tim smjerom«, objašnjava Micky Arison, predsjednik odbora i direktor Carnivala. Arthur Frommer, autor vodiča Frommer’s Travel Guides, tvrdi da Oasis predstavlja »srozavanje putničkog iskustva« jer se zaustavlja samo u nekoliko luka. Taj je brod naime prevelik da bi pristao u nekim popularnim mjestima kao što su Venecija i Bermude.

Novilist.hr

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video