O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Array

Pirati bježe čim vide pušku na palubi

Troškovi poslovanja mogu se rezati, i rezat će se, na svim razinama, ali ne smiju u segmentu brodske sigurnosti – nedvojbena je poruka svim pomorcima koju su poslali sudionici međunarodne konferencije o pomorskoj sigurnosti, koja je nakon pet godina ponovno održana u Dubrovniku.

Upućivanjem na publikaciju “Best management practice”, u kojoj su navedene preporuke o opremanju i zaštiti brodova bodljikavom žicom, vrećama s pijeskom i vodenim topovima, te plovidbom po preporučenim brzinama, sudionici su istaknuli kako je ta publikacija nezaobilazno štivo u području zaštite plovila od piratskih napada.

Opisane su i metode uporabe infracrvenih dvogleda, zaštitnih prsluka i ponašanja u “citadeli”, kako se najčešće naziva vrhunski zaštićeni prostor iz kojeg se nadzire i upravlja brodom u slučaju napada, a do kojeg je najteže doći jer je zaštićen s nekoliko neprobojnih vrata.

Najzanimljivije izlaganje imao je James Morton iz britanske agencije “Solace Global Maritime UK”, koja brodarima nudi najam naoružanih zaštitara. Govoreći o metodama rada agencije, Morton je opisao metode treninga, aktivnosti na brodu, ali i načine primjene sile za zaštitu brodova.

– Zbog čestih je napada sigurnost brodova postala top-tema u pomorstvu, ali i unosan posao. Pirati su sve obučeniji i opremljeniji, a napadaju i sve dalje od obale. Neke zemlje, poput Japana, ne dopuštaju ukrcaj naoružanih stražara na brodove koji plove pod njihovom zastavom. Naše intervencije su skupe, ali učinkovitost zaštitara je vrlo velika. Naši su ljudi do sada vrlo rijetko i bili prisiljeni ispaliti rafal upozorenja kada bi se pirati približili na 500 metara od broda.

Po brodu se ukrcavaju dva do četiri stražara, najčešće bivših pripadnika britanske elitne postrojbe SAS – kazao je Igor Oniško, šef operativnog odjela nizozemske agencije “Azalea Maritime”.

Četiri nule

Među 180 sudionika skupu je nazočio i Koichi Muto, prvi čovjek “Mitsui OSK Linesa”. Zahvalio je pomorcima svoje kompanije, čiji je moto “četiri nule”. Riječ je o nula pomorskih nesreća, nula tragičnih slučajeva, nula polucija nafte i nula sudara.

slobodnadalmacija.hr

Troškovi poslovanja mogu se rezati, i rezat će se, na svim razinama, ali ne smiju u segmentu brodske sigurnosti – nedvojbena je poruka svim pomorcima koju su poslali sudionici međunarodne konferencije o pomorskoj sigurnosti, koja je nakon pet godina ponovno održana u Dubrovniku.

Upućivanjem na publikaciju “Best management practice”, u kojoj su navedene preporuke o opremanju i zaštiti brodova bodljikavom žicom, vrećama s pijeskom i vodenim topovima, te plovidbom po preporučenim brzinama, sudionici su istaknuli kako je ta publikacija nezaobilazno štivo u području zaštite plovila od piratskih napada.

Opisane su i metode uporabe infracrvenih dvogleda, zaštitnih prsluka i ponašanja u “citadeli”, kako se najčešće naziva vrhunski zaštićeni prostor iz kojeg se nadzire i upravlja brodom u slučaju napada, a do kojeg je najteže doći jer je zaštićen s nekoliko neprobojnih vrata.

Najzanimljivije izlaganje imao je James Morton iz britanske agencije “Solace Global Maritime UK”, koja brodarima nudi najam naoružanih zaštitara. Govoreći o metodama rada agencije, Morton je opisao metode treninga, aktivnosti na brodu, ali i načine primjene sile za zaštitu brodova.

– Zbog čestih je napada sigurnost brodova postala top-tema u pomorstvu, ali i unosan posao. Pirati su sve obučeniji i opremljeniji, a napadaju i sve dalje od obale. Neke zemlje, poput Japana, ne dopuštaju ukrcaj naoružanih stražara na brodove koji plove pod njihovom zastavom. Naše intervencije su skupe, ali učinkovitost zaštitara je vrlo velika. Naši su ljudi do sada vrlo rijetko i bili prisiljeni ispaliti rafal upozorenja kada bi se pirati približili na 500 metara od broda.

Po brodu se ukrcavaju dva do četiri stražara, najčešće bivših pripadnika britanske elitne postrojbe SAS – kazao je Igor Oniško, šef operativnog odjela nizozemske agencije “Azalea Maritime”.

Četiri nule

Među 180 sudionika skupu je nazočio i Koichi Muto, prvi čovjek “Mitsui OSK Linesa”. Zahvalio je pomorcima svoje kompanije, čiji je moto “četiri nule”. Riječ je o nula pomorskih nesreća, nula tragičnih slučajeva, nula polucija nafte i nula sudara.

slobodnadalmacija.hr

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video