O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Array

Ponos škverana “Amorella” nakon sudara spašena iz baltičkog leda

Dok se u svijetu sve više govori o globalnom zatopljenju, na Baltiku, posve očekivano za ovo doba godine, imaju velikih problema s ledenim santama koje brodovima ne dopuštaju plovidbu.Zvuči gotovo nevjerojatno, ali ovog je trenutka u “okovanim vodama” zarobljeno pedesetak brodova čije posade s nestrpljenjem iščekuju da ih se izvuče iz nevolje.

Na sreću, ljudskih žrtava ili gubitka tonaže (kad je brodovlje u pitanju) nema, no nikome nije nimalo lako. Pogotovo ako se uzme u obzir činjenica koju su iznijeli meteorolozi da je ovogodišnji led najdeblji izmjeren u posljednjih petnaestak godina.

− Onog trenutka kad naši ledolomci slome led, zbog velike hladnoće i jakog vjetra on se opet počne brzo stvarati − objašnjava glasnogovornik švedske spasilačke ekipe Peter Lindquist, te dodaje da su njihove posade za hitne intervencije opremljene i helikopterima i vojnim zrakoplovima.

Sve je to bilo na stupnju pune pripravnosti kad su dobili informaciju da su kod istočne švedske obale u ledu ostala zarobljena četiri broda (dva trajekta i dva teretna) s više od tisuću putnika i članova posade.

− Iako smo primili poziv za pomoć, na putničkim brodovima nije bilo panike. Jedan od putnika kazao je da je najkritičnije bilo kad su se dva broda lagano dotaknula. Naime, jedan od manjih brodova zbog leda je izgubio mogućnost kontrole plovidbe pa je udario u “Amorellu”, na kojoj se u tom trenutku nalazilo 943 putnika i članova posade − rekao je Lindquist o nesreći koja je dogodila jer su “svi brodovi nepažljivo ignorirali upozorenje o lošim uvjetima plovidbe” na tom dijelu mora. − Sve je prošlo u redu, ali nije led taj koji nas je iznenadio; ovaj put vjetar je bio faktor iznenađenja − stiglo je, nakon uspješnog izvlačenja iz leda, objašnjenje iz finske kompanije Viking Line za koju po Baltiku plovi “Amorella”, brod koji je 1988. godine izgrađen u splitskom brodogradilištu i tada je proglašen jednom od luksuznih putničkih ljepotica.

Sada već pomalo vremešan putnički brod plovi na ruti od Švedske do Finske i u ovom dijelu godine bori se s ledom, koji očito ne namjerava tako brzo nestati s tog dijela Baltičkog mora.

Ponos škverana

Kad je prije 22 godine spuštena u more, “Amorella” je plijenila pažnju i na nju su splitski škverani bili i te kako ponosni. Brod dužine 169 metara, s dvanaest paluba, mogao je razviti brzinu od 21 čvora, a u svoje je okrilje mogao primiti 2420 putnika i čak 550 automobila.

SlobodnaDalmacija.h

Dok se u svijetu sve više govori o globalnom zatopljenju, na Baltiku, posve očekivano za ovo doba godine, imaju velikih problema s ledenim santama koje brodovima ne dopuštaju plovidbu.Zvuči gotovo nevjerojatno, ali ovog je trenutka u “okovanim vodama” zarobljeno pedesetak brodova čije posade s nestrpljenjem iščekuju da ih se izvuče iz nevolje.

Na sreću, ljudskih žrtava ili gubitka tonaže (kad je brodovlje u pitanju) nema, no nikome nije nimalo lako. Pogotovo ako se uzme u obzir činjenica koju su iznijeli meteorolozi da je ovogodišnji led najdeblji izmjeren u posljednjih petnaestak godina.

− Onog trenutka kad naši ledolomci slome led, zbog velike hladnoće i jakog vjetra on se opet počne brzo stvarati − objašnjava glasnogovornik švedske spasilačke ekipe Peter Lindquist, te dodaje da su njihove posade za hitne intervencije opremljene i helikopterima i vojnim zrakoplovima.

Sve je to bilo na stupnju pune pripravnosti kad su dobili informaciju da su kod istočne švedske obale u ledu ostala zarobljena četiri broda (dva trajekta i dva teretna) s više od tisuću putnika i članova posade.

− Iako smo primili poziv za pomoć, na putničkim brodovima nije bilo panike. Jedan od putnika kazao je da je najkritičnije bilo kad su se dva broda lagano dotaknula. Naime, jedan od manjih brodova zbog leda je izgubio mogućnost kontrole plovidbe pa je udario u “Amorellu”, na kojoj se u tom trenutku nalazilo 943 putnika i članova posade − rekao je Lindquist o nesreći koja je dogodila jer su “svi brodovi nepažljivo ignorirali upozorenje o lošim uvjetima plovidbe” na tom dijelu mora. − Sve je prošlo u redu, ali nije led taj koji nas je iznenadio; ovaj put vjetar je bio faktor iznenađenja − stiglo je, nakon uspješnog izvlačenja iz leda, objašnjenje iz finske kompanije Viking Line za koju po Baltiku plovi “Amorella”, brod koji je 1988. godine izgrađen u splitskom brodogradilištu i tada je proglašen jednom od luksuznih putničkih ljepotica.

Sada već pomalo vremešan putnički brod plovi na ruti od Švedske do Finske i u ovom dijelu godine bori se s ledom, koji očito ne namjerava tako brzo nestati s tog dijela Baltičkog mora.

Ponos škverana

Kad je prije 22 godine spuštena u more, “Amorella” je plijenila pažnju i na nju su splitski škverani bili i te kako ponosni. Brod dužine 169 metara, s dvanaest paluba, mogao je razviti brzinu od 21 čvora, a u svoje je okrilje mogao primiti 2420 putnika i čak 550 automobila.

SlobodnaDalmacija.h

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video