Vlada je odluku o stečaju »Kraljevice« donijela, no šuti o tome kada će i hoće li stečaj biti otvoren što zainteresirane za škver, kao što je »Viktor Lenac« koči u planovima.
RIJEKA Iako je odluku o pokretanju stečaja Brodogradilišta Kraljevica hrvatska Vlada donijela prije više od 15 dana zahtjev za pokretanjem stečaja još uvijek nije pokrenut niti se o tome može dobiti bilo kakva informacija iz resornog Ministarstva gospodarstva. Sindikati brodograđevne industrije danas će razgovarati s prvim potpredsjednikom Vlade i ministrom Radimirom Čačićem, koji slaže strategiju za dva najveća problema u ovom trenutku – »Kraljevicu« i »3. maj«. Tvrdi se da interes za riječki škver postoji, a postoji i za »Kraljevicu«, iako je danas gotovo nemoguće procijeniti kakvi su izgledi za održavanje djelatnosti remonta i brodogradnje u »Kraljevici«.
Ozbiljna zadrška
Interes za škver udaljen svega desetak kilometara od Brodogradilišta »Viktor Lenac« potvrđuje predsjednik Uprave ovog brodogradilišta Robert Škifić. Ipak, nudi i ozbiljnu zadršku, jer ni on nema informacija o tome kad će biti otvoren stečaj i kakav će biti stečajni plan.
– Naravno da načelno postoji interes za »Kraljevicu«, ali ne možemo prejudicirati stvari, jer stečaj tek slijedi. Mi smo u mnogim stvarima kompatibilni s kraljevičkim škverom, ali sigurno ne bi bilo moguće zadržati sadašnjih 450 zaposlenih i morao bi to biti daleko manji broj ukoliko bismo išli prema preuzimanju »Kraljevice«. Ipak, vjerujem da bi bilo moguće osigurati zaposlenost i očuvati djelatnost, kaže Škifić. On ne krije da je nezadovoljan nedavnom odlukom Vijeća vjerovnika Brodogradilišta Nauta Lamjana na Ugljanu za kojeg je ponudu poslao i »Viktor Lenac«, ali je Vijeće u kojem 85 posto dugova ima Erste banka, odlučilo potkoncesiju povjeriti tvrtki M-inženjering iz Rijeke, iako ista nema bonitet niti iskustvo u brodogradnji kao »Lenac«. Odluka o potkoncesiji za Nautu Lamjanu bit će na Ministarstvu pomorstva, odnosno novom ministru Siniši Hajdašu Dončiću, koji tek treba biti službeno imenovan nasljednikom Zlatka Komadine.
Iz perspektive »Lenca« odluka o Lamjanu mogla bi biti važna i za »Kraljevicu«, naravno pod uvjetom da i Vlada vidi škver u Martinšćici kao potencijalnog partnera za »Kraljevicu«.
Zadržati proizvodnju
O tome radnici brodogradilišta uglavnom ne znaju mnogo više od glasina, što potvrđuje i njihov predstavnik u Nadzornom odboru Nenad Miškulin. On dodaje kako je pravo pitanje hoće li oni uopće u škveru i dalje raditi ili će Brodogradilište Kraljevica u stečaju biti ugašeno.
– Sve do sada navodi upravo na zaključak da stečaj znači i likvidaciju. Vlada nigdje nije spomenula stečaj s preustrojem. Prema izjavama ministra Čačića, koji je javno govorio kako ćemo raditi u »3. maju« i »Viktor Lencu«, a manje javno, kako smo čuli, i da će na mjestu brodogradilišta biti marina, teško se nadati da će proizvodnja biti nastavljena, iako nas u to pokušavaju uvjeriti kraljevički gradonačelnik Josip Turina i župan Vidoje Vujić. Ako se dogodi da radnici budu isplaćeni i poslani na biro, bit će svejedno hoće li tu doći »Viktor Lenac« ili netko treći. Mi tražimo da proizvodnja opstane, ali čini mi se da Vlada to ne želi, ističe Miškulin dodajući kako će danas na sastanku s Čačićem tražiti da se kaže kakve su namjere i koji su daljnji koraci Vlade u Kraljevici.
Nema plaća, nema prijevoza
Zbog blokade računa radnici kraljevičkog škvera suočavaju se i s prijetnjom neisplate plaća za prošli mjesec, a od idućeg mjeseca će dobar dio njih ostati i bez prijevoza na posao, jer se najavljuje da će »Autotrans« prestati obavljati uslugu prijevoza radnika zbog nenaplaćenih potraživanja.
novine.novilist.hr