O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Array

Tempirana bomba na navozima

Neizvjesnosti za radnike u brodogradnji nema kraja. Čak i odluka koja je naoko sasvim jasna, a tiče se stečaja Brodogradilišta Kraljevica u praksi je ostala nedefinirana. Nikako samo zbog toga što nitko do danas nije podnio zahtjev za stečajem, već zato što nitko iz Vlade nije javno kazao što će biti s »Kraljevicom«. Ključno je pitanje hoće li biti riječ o likvidaciji najstarijeg škvera na Jadranu ili možda ipak postoji plan preustroja u stečaju, moguće i na principu kakav je već viđen u Brodogradilištu »Viktor Lenac«.
»Lenac« je nakon silnih investicija i prekomjernog zaduživanja Damira Vrhovnika odmah po dolasku Milenka Škrleca za stečajnog upravitelja srezao plaće na minimalac, pokušavao se dogovoriti s vjerovnicima o novoj vlasničkoj strukturi, te se paralelno nastojala smanjiti financijska šteta. Istina je da su u »Lencu« mnogi vjerovnici izvukli deblji kraj i nikad nisu naplatili potraživanja, ali je postignut drugi jednako važan cilj. Sačuvana je djelatnost i zaposlenost, cilj koji je i danas ključan za hrvatske navoze ne samo u »Kraljevici«, nego i u »3. maju«, koji novog vlasnika tek treba pronaći, te Brodosplitu, koji vlasnika ima, ali se za posao također tek treba boriti.
Kakav stečaj čeka »Kraljevicu«? To u ovom trenutku nitko ne zna. Ukoliko brodogradnja u »Kraljevici« dugoročno opstane, izvjesno je samo to da posla neće biti za 450 radnika. Onih koji bi željeli preuzeti najstariji škver na Jadranu ima, ali nitko od novih potencijalnih vlasnika sigurno neće trpjeti nepovoljan omjer radnika u administraciji i proizvodnji kakav se već desetljećima tolerira u »Kraljevici«.
Svejedno, radnici u »Kraljevici« zaslužuju da im se kaže kakva ih sudbina čeka. Jednako kao i oni u »3. maju, gdje također pokušavaju apelirati da im se pomogne u sklapanju ugovora o novim poslovima. Nezadovoljstvo na navozima je tempirana socijalna bomba, koja otkucava i bit će je sve teže kontrolirati. Tim više je teško shvatiti dvotjednu šutnju iz Vlade kad je riječ o »Kraljevici«, jer bi bilo logično očekivati da iza odluke o pokretanju stečaja postoji i plan daljnjih poteza, koji su trebali biti usuglašeni prije same odluke o stečaju. Barem ne razini koncepta i strategije. Preustroj u stečaju, likvidacija, zadržavanje remonta i gradnje manjih brodova, gradnja marine ili nešto peto. Netko mora donijeti odluku.

novine.novilist.hr

Neizvjesnosti za radnike u brodogradnji nema kraja. Čak i odluka koja je naoko sasvim jasna, a tiče se stečaja Brodogradilišta Kraljevica u praksi je ostala nedefinirana. Nikako samo zbog toga što nitko do danas nije podnio zahtjev za stečajem, već zato što nitko iz Vlade nije javno kazao što će biti s »Kraljevicom«. Ključno je pitanje hoće li biti riječ o likvidaciji najstarijeg škvera na Jadranu ili možda ipak postoji plan preustroja u stečaju, moguće i na principu kakav je već viđen u Brodogradilištu »Viktor Lenac«.
»Lenac« je nakon silnih investicija i prekomjernog zaduživanja Damira Vrhovnika odmah po dolasku Milenka Škrleca za stečajnog upravitelja srezao plaće na minimalac, pokušavao se dogovoriti s vjerovnicima o novoj vlasničkoj strukturi, te se paralelno nastojala smanjiti financijska šteta. Istina je da su u »Lencu« mnogi vjerovnici izvukli deblji kraj i nikad nisu naplatili potraživanja, ali je postignut drugi jednako važan cilj. Sačuvana je djelatnost i zaposlenost, cilj koji je i danas ključan za hrvatske navoze ne samo u »Kraljevici«, nego i u »3. maju«, koji novog vlasnika tek treba pronaći, te Brodosplitu, koji vlasnika ima, ali se za posao također tek treba boriti.
Kakav stečaj čeka »Kraljevicu«? To u ovom trenutku nitko ne zna. Ukoliko brodogradnja u »Kraljevici« dugoročno opstane, izvjesno je samo to da posla neće biti za 450 radnika. Onih koji bi željeli preuzeti najstariji škver na Jadranu ima, ali nitko od novih potencijalnih vlasnika sigurno neće trpjeti nepovoljan omjer radnika u administraciji i proizvodnji kakav se već desetljećima tolerira u »Kraljevici«.
Svejedno, radnici u »Kraljevici« zaslužuju da im se kaže kakva ih sudbina čeka. Jednako kao i oni u »3. maju, gdje također pokušavaju apelirati da im se pomogne u sklapanju ugovora o novim poslovima. Nezadovoljstvo na navozima je tempirana socijalna bomba, koja otkucava i bit će je sve teže kontrolirati. Tim više je teško shvatiti dvotjednu šutnju iz Vlade kad je riječ o »Kraljevici«, jer bi bilo logično očekivati da iza odluke o pokretanju stečaja postoji i plan daljnjih poteza, koji su trebali biti usuglašeni prije same odluke o stečaju. Barem ne razini koncepta i strategije. Preustroj u stečaju, likvidacija, zadržavanje remonta i gradnje manjih brodova, gradnja marine ili nešto peto. Netko mora donijeti odluku.

novine.novilist.hr

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video