O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Array

Turisti s kruzera čekat će po 6 sati na pregled carinika

Djelatnici Carinarnice Dubrovnik, čije se ukidanje i pripojenje onoj u Pločama neslužbeno spominje već danima, spremni su za “bijeli štrajk”, a povod su informacije da je iz neretvanskog lučkoga grada, čija bi ispostava trebali postati (!?), već zatražen popis dubrovačkih carinskih djelatnika.
Carinike u gradu podno Srđa zabrinjavaju najave da je Ministarstvo financija, pri kojem Carinska uprava RH i djeluje, već pripremilo dokumentaciju za sjednicu Vlade na kojoj bi se raspravljalo o, navodno, sve izglednijem preustroju carinarnica na jugu. − Ne obustavom rada, nego doslovnom provedbom zakona pokušat ćemo skrenuti pozornost Vladi na ono što će ona vjerojatno učiniti, a to je ukinuti Carinarnicu Dubrovnik − kaže povjerenik dubrovačke podružnice Carinskog sindikata RH Juraj Popović. Termin “bijeli štrajk” − koji, istina, mnogi koriste za izražavanje nezadovoljstva koje pripremaju na jugu − ne smatra međutim, najprikladnijim.

− Štrajk kao štrajk u našem zanimanju nema smisla, jer znači obustavu rada, što bi izazvalo probleme, i ne bismo ga smjeli provesti, odnosno, trebao bi mu prethoditi proces mirenja na Gospodarsko-socijalnom vijeću i slično… Mi ćemo zapravo samo slijediti naše propise i doslovno primjenjivati Zakon o carinskoj službi, koji nam omogućuje da obavljamo pregled robe, putnika i prijevoznih sredstava te svaku osobu na granici zadržimo do šest sati maksimalno − ističe Popović.

Nije teško zamisliti kako će na krajnjem turističkom jugu, opkoljenom graničnim prijelazima, “zarobljenom” kruzerima i ostalim plovilima, brojnim redovitim i izvanrednim sezonskim letovima…, izgledati doslovna primjena carinskih propisa što se tiče mogućeg vremena zadržavanja na granici. Stoga smo šefa dubrovačkog ogranka Carinskog sindikata zamolili da malo konkretizira predstojeću “doslovnu primjenu propisa”.

− Dva do tri sata potrebno je za pregled samo jednoga kamiona koji dođe na Bistrinu, dok ga iskrcamo, prebrojimo robu i ukrcamo… Dva-tri takva kamiona na graničnom prijelazu i eto velike gužve − komentira. Popović spominje i da je, prema neslužbenim informacijama koje su iz pouzdanih izvora u Ministarstvu financija stigle do djelatnika Carinarnice Dubrovnik, što se njihova pripojenja Pločama tiče već “presuđeno”. Upozorava i na “aktivnosti” visokopozicioniranog djelatnika spomenutog ministarstva, bliskog Pločama, koji je agitirao upravo za rješenje kojega se Dubrovčani pribojavaju.

Životni problemi

Povjerenstvo je na razini Carinske uprave izradilo plan ustroja carinske službe u RH. Struka je rekla da će biti sedam carinarnica − u Dubrovniku, Splitu, Rijeci, Zadru, Zagrebu, Osijeku i Varaždinu − ali kad je to tako službeno obznanjeno, našao se netko blizak dolini Neretve i Pločama koji je rekao: ne, neće carinarnica biti u Dubrovniku, nego u Pločama − rezignirano će Popović, odbivši imenovati na koga aludira. Neslužbeno doznajemo da za neretvanski lučki grad “lobira” ni više ni manje nego zamjenik ministra financija Boris Lalovac, vezan uz Gradac, nedaleko od Ploča.

Na “mlin” priče o dubrovačkoj ispostavi i pločanskoj carinskoj “centrali” voda se dolijeva i podacima o većem godišnjem profitu Carinarnice Ploče, koja osigura 2,7 milijuna kuna, dok dubrovačka ostvari 200.000 kuna manje. − Vade se na promet tamošnje luke, ali svrha carinarnice nije u prometu, jer taj će promet ostati gdje god ona bila. Bit je da mi u Dubrovniku imamo toliko poreznih i trošarinskih obveza, tu su i 22 carinska skladišta i sva su na području Carinarnice Dubrovnik. A da ne govorim o uspjesima carinarnica i zapljenama − komentira Popović, naglašavajući i niz konkretnih životnih problema jer će Ploče izdavati rješenja, a sve se događa u Dubrovniku.

U skladu s EU-om

U Carinarnici Dubrovnik je oko 150 zaposlenih, koji naravno, strahuju zbog predstojeće reorganizacije poslovanja. Nadu im ne ulijeva ni odgovor Carinske uprave pri Ministarstvu financija, odakle, podsjetimo, prije dvadesetak dana nisu ni demantirali ni konkretno odgovorili na upit o ukidanju dubrovačke carinske službe i njezina pripojenja pločanskoj. Potvrdili su samo da će novi preustroj biti usklađen s reformama EU-a.

slobodnadalmacija.hr

Djelatnici Carinarnice Dubrovnik, čije se ukidanje i pripojenje onoj u Pločama neslužbeno spominje već danima, spremni su za “bijeli štrajk”, a povod su informacije da je iz neretvanskog lučkoga grada, čija bi ispostava trebali postati (!?), već zatražen popis dubrovačkih carinskih djelatnika.
Carinike u gradu podno Srđa zabrinjavaju najave da je Ministarstvo financija, pri kojem Carinska uprava RH i djeluje, već pripremilo dokumentaciju za sjednicu Vlade na kojoj bi se raspravljalo o, navodno, sve izglednijem preustroju carinarnica na jugu. − Ne obustavom rada, nego doslovnom provedbom zakona pokušat ćemo skrenuti pozornost Vladi na ono što će ona vjerojatno učiniti, a to je ukinuti Carinarnicu Dubrovnik − kaže povjerenik dubrovačke podružnice Carinskog sindikata RH Juraj Popović. Termin “bijeli štrajk” − koji, istina, mnogi koriste za izražavanje nezadovoljstva koje pripremaju na jugu − ne smatra međutim, najprikladnijim.

− Štrajk kao štrajk u našem zanimanju nema smisla, jer znači obustavu rada, što bi izazvalo probleme, i ne bismo ga smjeli provesti, odnosno, trebao bi mu prethoditi proces mirenja na Gospodarsko-socijalnom vijeću i slično… Mi ćemo zapravo samo slijediti naše propise i doslovno primjenjivati Zakon o carinskoj službi, koji nam omogućuje da obavljamo pregled robe, putnika i prijevoznih sredstava te svaku osobu na granici zadržimo do šest sati maksimalno − ističe Popović.

Nije teško zamisliti kako će na krajnjem turističkom jugu, opkoljenom graničnim prijelazima, “zarobljenom” kruzerima i ostalim plovilima, brojnim redovitim i izvanrednim sezonskim letovima…, izgledati doslovna primjena carinskih propisa što se tiče mogućeg vremena zadržavanja na granici. Stoga smo šefa dubrovačkog ogranka Carinskog sindikata zamolili da malo konkretizira predstojeću “doslovnu primjenu propisa”.

− Dva do tri sata potrebno je za pregled samo jednoga kamiona koji dođe na Bistrinu, dok ga iskrcamo, prebrojimo robu i ukrcamo… Dva-tri takva kamiona na graničnom prijelazu i eto velike gužve − komentira. Popović spominje i da je, prema neslužbenim informacijama koje su iz pouzdanih izvora u Ministarstvu financija stigle do djelatnika Carinarnice Dubrovnik, što se njihova pripojenja Pločama tiče već “presuđeno”. Upozorava i na “aktivnosti” visokopozicioniranog djelatnika spomenutog ministarstva, bliskog Pločama, koji je agitirao upravo za rješenje kojega se Dubrovčani pribojavaju.

Životni problemi

Povjerenstvo je na razini Carinske uprave izradilo plan ustroja carinske službe u RH. Struka je rekla da će biti sedam carinarnica − u Dubrovniku, Splitu, Rijeci, Zadru, Zagrebu, Osijeku i Varaždinu − ali kad je to tako službeno obznanjeno, našao se netko blizak dolini Neretve i Pločama koji je rekao: ne, neće carinarnica biti u Dubrovniku, nego u Pločama − rezignirano će Popović, odbivši imenovati na koga aludira. Neslužbeno doznajemo da za neretvanski lučki grad “lobira” ni više ni manje nego zamjenik ministra financija Boris Lalovac, vezan uz Gradac, nedaleko od Ploča.

Na “mlin” priče o dubrovačkoj ispostavi i pločanskoj carinskoj “centrali” voda se dolijeva i podacima o većem godišnjem profitu Carinarnice Ploče, koja osigura 2,7 milijuna kuna, dok dubrovačka ostvari 200.000 kuna manje. − Vade se na promet tamošnje luke, ali svrha carinarnice nije u prometu, jer taj će promet ostati gdje god ona bila. Bit je da mi u Dubrovniku imamo toliko poreznih i trošarinskih obveza, tu su i 22 carinska skladišta i sva su na području Carinarnice Dubrovnik. A da ne govorim o uspjesima carinarnica i zapljenama − komentira Popović, naglašavajući i niz konkretnih životnih problema jer će Ploče izdavati rješenja, a sve se događa u Dubrovniku.

U skladu s EU-om

U Carinarnici Dubrovnik je oko 150 zaposlenih, koji naravno, strahuju zbog predstojeće reorganizacije poslovanja. Nadu im ne ulijeva ni odgovor Carinske uprave pri Ministarstvu financija, odakle, podsjetimo, prije dvadesetak dana nisu ni demantirali ni konkretno odgovorili na upit o ukidanju dubrovačke carinske službe i njezina pripojenja pločanskoj. Potvrdili su samo da će novi preustroj biti usklađen s reformama EU-a.

slobodnadalmacija.hr

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video