O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Array

Gradonačelnikova marina još nije legalizirana

Najveći investicijskih zahvat u Kaštelima u posljednjih desetak godina svakako je luka nautičkog turizma marina “Kaštela”, u vlasništvu obitelji aktualnoga gradonačelnika Joška Berketa, u koju je do sada uloženo 16 milijuna eura. Unatoč tome što je gradnja počela 2003. i što je, prema riječima direktorice Marije Bojić, marina sagrađena u skladu s tada i sada važećim Županijskim prostornim planom i GUP-om grada Kaštela, što je ishođena Potvrda Studije utjecaja na okoliš, te 2005. dobivena županijska koncesija za taj prostor, i danas traje postupak kompletiranja dokumentacije, od koje je svakako najvažnija građevinska, odnosno uporabna dozvola.

Međutim, nakon što je lokacijska dozvola postala pravomoćna, opet je zapelo na utvrđivanju granice lučkog područja i pomorskog dobra.

Marija Bojić podsjeća da je prvi zahtjev za utvrđivanje granica uputila još 1999. tvrtka “Osmerac”, kao pravni prednik marine “Kaštela”, te da je ponovljen 2005. kad je marina dobila županijsku koncesiju, a Županijski odjel prema ugovoru bio dužan u roku od četiri mjeseca utvrditi granice. Granice nisu utvrđene, a prošle godine, nakon donošenja UPU-a Giričić, zahtjev je opet – ponovljen.

Otežava se investiranje i novo zapošljavanje

– Određivanje granice pomorskog dobra i lučkog područja, za koje je mjerodavan Upravni odjel za pomorstvo Splitsko-dalmatinske županije, prijeko je potrebno je za dobivanje građevinske dozvole, a taj odjel to uporno odbija, s različitim izlikama – kaže direktorica Bojić.

U travnju ove godine, nakon sastanka u Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture, Županijski odjel dobio je pisani nalog da u roku od 15 dana izradi prijedlog granice lučkog područja marine “Kaštela”.

– Prema našim izračunima taj rok istječe u petak 11. svibnja, a prema našim saznanjima postupak još nije pokrenut – kaže Marija Bojić i nastavlja: – Zašto to ne žele napraviti možemo samo pretpostavljati, jer su to i zadnjih sedam godina odbijali, a moje je mišljenje da je razlog dobro poznat kaštelanskoj i široj javnosti.

Direktorica marine za usporedbu navodi podatak da je na susjednoj lokaciji u Kaštel Gomilici za potrebe lokalnog Vatrogasnog društva to napravljeno. Ovome valja dodati podatak da marina “Kaštela” cijelo vrijeme plaća naknadu za koncesiju u iznosu od oko 600.000 kuna godišnje, što u marini drže normalnim, ali i očekuju da granice barem budu utvrđene.

Odugovlačenje s postupkom odražava se i na poslovne planove marine, ponajviše otežava investiranje, a samim time i novo zapošljavanje. U pripremi su, naime, gradnja jedriličarskog kluba, 25-metarskog bazena, ugostiteljskih sadržaja, trgovina na malo, izgradnja preostalog obalnog zida u servisnoj bazi, što podrazumijeva dodatnu investiciju od oko 12 milijuna eura. Marina “Kaštela” danas zapošljava oko 300 djelatnika izvan sezone, a u sezoni od šest mjeseci taj se broj udvostručuje. Dodatnim ulaganjima posla bi bilo još za 60 radnika.

Berket: Uvijek isti pojedinci onemogućavaju razvoj marine

– Ovakvo ponašanje prema jednoj tvrtki koja u ovoj teškoj gospodarskoj situaciji podmiruje sve svoje obveze prema zaposlenicima, svim državnim institucijama i lokalnoj zajednici nije ništa drugo nego gruba zloupotreba položaja – komentar je gradonačelnika Joška Berketa.

Bez obzira na to što se radi o tvrtki čiji je vlasnik moja obitelj, mogu s mjesta gradonačelnika Kaštela jasno izraziti nezadovoljstvo što se tolerira takvo ponašanje uvijek istih pojedinaca na različitim pozicijama, prije u Gradu Kaštelima, a sada u Županiji splitsko-dalmatinskoj, čime ometaju poslovanje i onemogućavaju razvoj marine “Kaštela” – kaže kaštelanski gradonačelnik.

Mišić: Problem je u lokacijskoj dozvoli

– Na osnovi zahtjeva marine “Kaštela” iz prošle godine pokrenut je postupak za utvrđivanje granice lučkog područja i pomorskog dobra, tijekom kojega se utvrdilo da lokacijska dozvola i UPU Giričić nisu usuglašeni u odnosu na Jedriličarski klub i Remontno brodogradilište “Posejdon” – kaže Željko Mišić, predsjednik Povjerenstva za granice pomorskog dobra Splitsko-dalmatinske županije.

– O ovoj je temi prošlog tjedna održan sastanak, a uskoro će biti još jedan, i to u Ministarstvu graditeljstva. Ako Ministarstvo, koje je izdalo lokacijsku dozvolu, kaže da je ne treba mijenjati, u roku od mjesec dana naše će povjerenstvo utvrditi prijedlog granice lučkog područja i pomorskog dobra te ga uputiti povjerenstvu Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture na usvajanje – kaže Mišić.

slobodnadalmacija.hr

Najveći investicijskih zahvat u Kaštelima u posljednjih desetak godina svakako je luka nautičkog turizma marina “Kaštela”, u vlasništvu obitelji aktualnoga gradonačelnika Joška Berketa, u koju je do sada uloženo 16 milijuna eura. Unatoč tome što je gradnja počela 2003. i što je, prema riječima direktorice Marije Bojić, marina sagrađena u skladu s tada i sada važećim Županijskim prostornim planom i GUP-om grada Kaštela, što je ishođena Potvrda Studije utjecaja na okoliš, te 2005. dobivena županijska koncesija za taj prostor, i danas traje postupak kompletiranja dokumentacije, od koje je svakako najvažnija građevinska, odnosno uporabna dozvola.

Međutim, nakon što je lokacijska dozvola postala pravomoćna, opet je zapelo na utvrđivanju granice lučkog područja i pomorskog dobra.

Marija Bojić podsjeća da je prvi zahtjev za utvrđivanje granica uputila još 1999. tvrtka “Osmerac”, kao pravni prednik marine “Kaštela”, te da je ponovljen 2005. kad je marina dobila županijsku koncesiju, a Županijski odjel prema ugovoru bio dužan u roku od četiri mjeseca utvrditi granice. Granice nisu utvrđene, a prošle godine, nakon donošenja UPU-a Giričić, zahtjev je opet – ponovljen.

Otežava se investiranje i novo zapošljavanje

– Određivanje granice pomorskog dobra i lučkog područja, za koje je mjerodavan Upravni odjel za pomorstvo Splitsko-dalmatinske županije, prijeko je potrebno je za dobivanje građevinske dozvole, a taj odjel to uporno odbija, s različitim izlikama – kaže direktorica Bojić.

U travnju ove godine, nakon sastanka u Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture, Županijski odjel dobio je pisani nalog da u roku od 15 dana izradi prijedlog granice lučkog područja marine “Kaštela”.

– Prema našim izračunima taj rok istječe u petak 11. svibnja, a prema našim saznanjima postupak još nije pokrenut – kaže Marija Bojić i nastavlja: – Zašto to ne žele napraviti možemo samo pretpostavljati, jer su to i zadnjih sedam godina odbijali, a moje je mišljenje da je razlog dobro poznat kaštelanskoj i široj javnosti.

Direktorica marine za usporedbu navodi podatak da je na susjednoj lokaciji u Kaštel Gomilici za potrebe lokalnog Vatrogasnog društva to napravljeno. Ovome valja dodati podatak da marina “Kaštela” cijelo vrijeme plaća naknadu za koncesiju u iznosu od oko 600.000 kuna godišnje, što u marini drže normalnim, ali i očekuju da granice barem budu utvrđene.

Odugovlačenje s postupkom odražava se i na poslovne planove marine, ponajviše otežava investiranje, a samim time i novo zapošljavanje. U pripremi su, naime, gradnja jedriličarskog kluba, 25-metarskog bazena, ugostiteljskih sadržaja, trgovina na malo, izgradnja preostalog obalnog zida u servisnoj bazi, što podrazumijeva dodatnu investiciju od oko 12 milijuna eura. Marina “Kaštela” danas zapošljava oko 300 djelatnika izvan sezone, a u sezoni od šest mjeseci taj se broj udvostručuje. Dodatnim ulaganjima posla bi bilo još za 60 radnika.

Berket: Uvijek isti pojedinci onemogućavaju razvoj marine

– Ovakvo ponašanje prema jednoj tvrtki koja u ovoj teškoj gospodarskoj situaciji podmiruje sve svoje obveze prema zaposlenicima, svim državnim institucijama i lokalnoj zajednici nije ništa drugo nego gruba zloupotreba položaja – komentar je gradonačelnika Joška Berketa.

Bez obzira na to što se radi o tvrtki čiji je vlasnik moja obitelj, mogu s mjesta gradonačelnika Kaštela jasno izraziti nezadovoljstvo što se tolerira takvo ponašanje uvijek istih pojedinaca na različitim pozicijama, prije u Gradu Kaštelima, a sada u Županiji splitsko-dalmatinskoj, čime ometaju poslovanje i onemogućavaju razvoj marine “Kaštela” – kaže kaštelanski gradonačelnik.

Mišić: Problem je u lokacijskoj dozvoli

– Na osnovi zahtjeva marine “Kaštela” iz prošle godine pokrenut je postupak za utvrđivanje granice lučkog područja i pomorskog dobra, tijekom kojega se utvrdilo da lokacijska dozvola i UPU Giričić nisu usuglašeni u odnosu na Jedriličarski klub i Remontno brodogradilište “Posejdon” – kaže Željko Mišić, predsjednik Povjerenstva za granice pomorskog dobra Splitsko-dalmatinske županije.

– O ovoj je temi prošlog tjedna održan sastanak, a uskoro će biti još jedan, i to u Ministarstvu graditeljstva. Ako Ministarstvo, koje je izdalo lokacijsku dozvolu, kaže da je ne treba mijenjati, u roku od mjesec dana naše će povjerenstvo utvrditi prijedlog granice lučkog područja i pomorskog dobra te ga uputiti povjerenstvu Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture na usvajanje – kaže Mišić.

slobodnadalmacija.hr

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video