O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Array

Brat Vinka Mladinea iza rešetaka dobio šest godina zatvora

IVICA MLADINEO, brat Vinka Mladinea, bivšeg direktora Fonda za zaštitu okoliša, osuđen je danas nepravomoćno na splitskom Županijskom sudu na šest godina zatvora zbog katastrofe teretnog broda Nautika 64 pred talijanskom obalom početkom 2001. godine. U nesreći su stradala četiri pomorca, potonuće je preživio tek član posade Geni Vuković.

Na suđenju se nedvojbeno utvrdilo da je odgovoran upravo Mladineo, vlasnik broda, odnosno, tvrtke koja je upravljala brodom i posadom. Mladineo se pokušao izvući tvrdnjom da je za rutu plovidbe i osiguranje kamenih blokova bio zadužen nastradali kapetan Petar Jašić, no sudsko vijeće takvu obranu nije prihvatilo.

Vijeće na čelu sa sutkinjom Katijom Blaće zaključilo je da je Mladineova obrana neosnovana i usmjerena isključivo na to da sa sebe skine krivnju.

Sutkinja: “Stid me i sram što presuda nije donijeta u 11 godina”

Sutkinja Blaće smatrala je važnim istaknuti još jednu stvar.

“Stid me i sram što više od 11 godina u ovom slučaju nije donijeta odluka. I ja sam dio pravosudnog sustava koji je odgovoran za takvo stanje”, kazala je sutkinja Blaće, vrlo iskreno i sasvim neuobičajeno. Ovako nešto u sudnicama nisu čuli ni izvjestitelji s najdužim stažom.

Sutkinja Blaće predmet je zadužila lani. Prije toga, spis je promijenio nekoliko sudaca, koji su na njemu radili, ali ga nikada nisu dovršili. Optužnica je, inače, podignuta prije sedam i pol godina, na četvrtu obljetnicu nesreće, 5. siječnja 2005. godine.

Nakon presude – zatvor

Kako je Mladineo dobio više od pet godina zatvora, pred sudnicom su ga dočekali pravosudni policajci koji su ga prebacili u zatvor na Bilice. Objavu je saslušao mirno, čak nije ni reagirao kada je čuo koliko je zatvora dobio.

Branitelji Ivice Mladinea, odvjetnici Joško Čeh i Vjekoslav Mladineo, inače, nećak okrivljenog, nisu imala nikakav komentar na presudu.

U potonuću Nautike 64, osim zapovjednika Jašića, nastradali su i kormilar Duško Vuković, upravitelj stroja Siniša Madunić i kuhar Marko Mijatović. Njihove obitelji upućene su u parnicu za naknadu štete.

Kod Mladinea radili na crno, zapovjednik se žalio da ne može više izdržati takvo gonjenje

Sin zapovjednika Jašića sudu je vrlo detaljno i precizno opisao kako je funkcionirao odnos između brodovlasnika i zapovjednika. Otac mu je bio prisiljen ploviti za Mladinea, jer mu je bila mala penzija. Žalio se da ga se tjeralo da plovi kraćom rutom, a to je posvjedočila i supruga pokojnog zapovjednika. Jašić se žalio da ne može više izdržati takvo gonjenje. Spomenuto je i kako nije radio jedan motor, a utvrdilo se i da su neki članovi posade, uključujući zapovjednika, radili na crno bez ugovora.

Preživjeli pomorac i sindikalist Drpić svjedočili u korist Mladinea

Sutkinja Blaće otklonila je obranu Ivice Mladinea kao neuvjerljivu zbog još jednog razloga. Naime, u teretnici je bili navedeno da će se teret kamenih blokova iz Jadrankamena iskrcati nakon utovara za jedan dan u Anconi. Kako je to bilo moguće, ako je Nautika morala ploviti duž obale? Takva plovidba potrajala bi puna dva dana! Teret je mogao na vrijeme stići jedino ako se plovilo najkraćom rutom preko Jadrana, za što je Nautika 64 imala zabranu!

“Vi ste zaključili ugovor u kojem se navodi plaćanje penala za kašnjenje sa isporukom”, pojasnila je sutkinja optuženom Mladineu zbog čega ga je osudila.

Otklonila je kao nevjerodostojne iskaze svjedoka koji su išli u korist Mladinea. Preživjeli pomorac Geni Vuković pokušao je otkloniti njegovu odgovornost, a sutkinja Blaće je zamijetila kako su i dalje u poslovnom odnosu. Svjedok Tonči Drpić, sindikalist Jadrankamena, sjetio se, pak, nakon sedam godina da su kameni blokovi bili učvršćeni klinovima. Kako se toga nije sjetio ranije?

Tko je dopustio isplovljavanje broda?

Sud je svoju odluku bazirao i na zaključcima Povjerenstva Ministarstva pomorstva osnovanog nakon potonuća Nautike. Utvrđeno je da brod nije plovio dozvoljenim područjem plovidbe te da teret nije bio pravilno učvršćen. Zbog toga je uslijed velikog nevremena došlo do pomicanja blokova i potonuća.

Ostalo je sporno kako je bilo moguće da brod isplovi premda je imao dvije teretnice, jednu na 165, a drugu na 155 tona. Tko je dao dozvolu za isplovljavanje i zašto odgovorna osoba koja je to dopustila nije procesuirana, ostat će nepoznato.

index.hr

IVICA MLADINEO, brat Vinka Mladinea, bivšeg direktora Fonda za zaštitu okoliša, osuđen je danas nepravomoćno na splitskom Županijskom sudu na šest godina zatvora zbog katastrofe teretnog broda Nautika 64 pred talijanskom obalom početkom 2001. godine. U nesreći su stradala četiri pomorca, potonuće je preživio tek član posade Geni Vuković.

Na suđenju se nedvojbeno utvrdilo da je odgovoran upravo Mladineo, vlasnik broda, odnosno, tvrtke koja je upravljala brodom i posadom. Mladineo se pokušao izvući tvrdnjom da je za rutu plovidbe i osiguranje kamenih blokova bio zadužen nastradali kapetan Petar Jašić, no sudsko vijeće takvu obranu nije prihvatilo.

Vijeće na čelu sa sutkinjom Katijom Blaće zaključilo je da je Mladineova obrana neosnovana i usmjerena isključivo na to da sa sebe skine krivnju.

Sutkinja: “Stid me i sram što presuda nije donijeta u 11 godina”

Sutkinja Blaće smatrala je važnim istaknuti još jednu stvar.

“Stid me i sram što više od 11 godina u ovom slučaju nije donijeta odluka. I ja sam dio pravosudnog sustava koji je odgovoran za takvo stanje”, kazala je sutkinja Blaće, vrlo iskreno i sasvim neuobičajeno. Ovako nešto u sudnicama nisu čuli ni izvjestitelji s najdužim stažom.

Sutkinja Blaće predmet je zadužila lani. Prije toga, spis je promijenio nekoliko sudaca, koji su na njemu radili, ali ga nikada nisu dovršili. Optužnica je, inače, podignuta prije sedam i pol godina, na četvrtu obljetnicu nesreće, 5. siječnja 2005. godine.

Nakon presude – zatvor

Kako je Mladineo dobio više od pet godina zatvora, pred sudnicom su ga dočekali pravosudni policajci koji su ga prebacili u zatvor na Bilice. Objavu je saslušao mirno, čak nije ni reagirao kada je čuo koliko je zatvora dobio.

Branitelji Ivice Mladinea, odvjetnici Joško Čeh i Vjekoslav Mladineo, inače, nećak okrivljenog, nisu imala nikakav komentar na presudu.

U potonuću Nautike 64, osim zapovjednika Jašića, nastradali su i kormilar Duško Vuković, upravitelj stroja Siniša Madunić i kuhar Marko Mijatović. Njihove obitelji upućene su u parnicu za naknadu štete.

Kod Mladinea radili na crno, zapovjednik se žalio da ne može više izdržati takvo gonjenje

Sin zapovjednika Jašića sudu je vrlo detaljno i precizno opisao kako je funkcionirao odnos između brodovlasnika i zapovjednika. Otac mu je bio prisiljen ploviti za Mladinea, jer mu je bila mala penzija. Žalio se da ga se tjeralo da plovi kraćom rutom, a to je posvjedočila i supruga pokojnog zapovjednika. Jašić se žalio da ne može više izdržati takvo gonjenje. Spomenuto je i kako nije radio jedan motor, a utvrdilo se i da su neki članovi posade, uključujući zapovjednika, radili na crno bez ugovora.

Preživjeli pomorac i sindikalist Drpić svjedočili u korist Mladinea

Sutkinja Blaće otklonila je obranu Ivice Mladinea kao neuvjerljivu zbog još jednog razloga. Naime, u teretnici je bili navedeno da će se teret kamenih blokova iz Jadrankamena iskrcati nakon utovara za jedan dan u Anconi. Kako je to bilo moguće, ako je Nautika morala ploviti duž obale? Takva plovidba potrajala bi puna dva dana! Teret je mogao na vrijeme stići jedino ako se plovilo najkraćom rutom preko Jadrana, za što je Nautika 64 imala zabranu!

“Vi ste zaključili ugovor u kojem se navodi plaćanje penala za kašnjenje sa isporukom”, pojasnila je sutkinja optuženom Mladineu zbog čega ga je osudila.

Otklonila je kao nevjerodostojne iskaze svjedoka koji su išli u korist Mladinea. Preživjeli pomorac Geni Vuković pokušao je otkloniti njegovu odgovornost, a sutkinja Blaće je zamijetila kako su i dalje u poslovnom odnosu. Svjedok Tonči Drpić, sindikalist Jadrankamena, sjetio se, pak, nakon sedam godina da su kameni blokovi bili učvršćeni klinovima. Kako se toga nije sjetio ranije?

Tko je dopustio isplovljavanje broda?

Sud je svoju odluku bazirao i na zaključcima Povjerenstva Ministarstva pomorstva osnovanog nakon potonuća Nautike. Utvrđeno je da brod nije plovio dozvoljenim područjem plovidbe te da teret nije bio pravilno učvršćen. Zbog toga je uslijed velikog nevremena došlo do pomicanja blokova i potonuća.

Ostalo je sporno kako je bilo moguće da brod isplovi premda je imao dvije teretnice, jednu na 165, a drugu na 155 tona. Tko je dao dozvolu za isplovljavanje i zašto odgovorna osoba koja je to dopustila nije procesuirana, ostat će nepoznato.

index.hr

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video