O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Array

U Luci Split prikrcaju sve: banane, željezo, sol, gnojiva…

Poslovnu 2011. godinu, splitska tvrtka “Luka” završila je s 450 tisuća tona prekrcanog tereta u Sjevernoj luci. Bila je to, kako kaže Darko Smolić, pomoćnik direktora “Luke” za komercijalne i financijske poslove, najbolja godina poslovanja u proteklih osam godina.
– U odnosu na 2010. godinu, riječ je o porastu prekrcaja od 142 posto. Uglavnom prednjači prekrcaj starog željeza, banana, soli, umjetnoga gnojiva i kontejnera. Visok porast prekrcaja tereta pripisujemo konačnom pozicioniranju Sjeverne luke na tržištu. Među ostalim, u odnosu na luke Ploče i Rijeku imamo veće kapacitete skladištenja. Ukupno, 30 tisuća metara četvornih zatvorene skladišne površine – kaže nam pomoćnik Smolić.

Oboreni svi rekordi

Oboreni su rekordi kada su u pitanju i brojke prekrcanih kutija banana – 1,5 milijuna kutija banana prekrcanih prošle godine.

– Svjetski proizvođač banana “Chiquita” odabrao je Sjevernu luku za glavnu prekrcajnu luku na području Jadrana. Dok smo sami prekrcali 1,5 milijuna kartona banana, luke Ploče i Rijeka su zajedno u isto vrijeme prekrcale 1,2 milijuna kartona banana – kaže nam Smolić.

Usprkos tome što Sjeverna luka ima veći prekrcaj banana, veće skladišne kapacitete i referencije od “Chiquite”, ulaskom Hrvatske u EU prijeti opasnost da Sjeverna luka izgubi status pomorsko-granične prekrcajne luke. Značilo bi to, kako nam pojašnjava Dragan Žanetić, predsjednik Uprave “Luke”, da Sjeverna luka gubi prekrcaj banana.

– To je odluka koju je nakon izbora, dok je još bila tehnička Vlada, potpisao ministar Petar Čobanković. Po toj odluci, trenutkom pristupanja Hrvatske u EU, Sjeverna luka gubi sadašnji status za prekrcaj voća, dok ga zadržavaju Ploče i Rijeka koji imaju manje skladišne kapacitete i manji prekrcaj banana. Na tu vrlo spornu odluku upozorili smo nove ministre poljoprivrede, pomorstva, te regionalnog razvitka. No, još nikakav odgovor nismo dobili – kaže direktor Žanetić.

Za prekrcaj tereta nedavno je u Amsterdamu kupljena polovna dizalica na gusjenicama nosivosti 20 tona. Potpisana je i nova koncesija za lučke djelatnosti “Luke” koja je sada produžena do 2035. godine.

U vlasništvu Rusa Železnjaka

“Luka” je u većinskom vlasništvu Rusa Dmitrija Železnjaka, do prije nekoliko godina izdašnog sportskog i kulturnog donatora, te poznate osobe gradskog društvenog života.

slobodnadalmacija.hr

Poslovnu 2011. godinu, splitska tvrtka “Luka” završila je s 450 tisuća tona prekrcanog tereta u Sjevernoj luci. Bila je to, kako kaže Darko Smolić, pomoćnik direktora “Luke” za komercijalne i financijske poslove, najbolja godina poslovanja u proteklih osam godina.
– U odnosu na 2010. godinu, riječ je o porastu prekrcaja od 142 posto. Uglavnom prednjači prekrcaj starog željeza, banana, soli, umjetnoga gnojiva i kontejnera. Visok porast prekrcaja tereta pripisujemo konačnom pozicioniranju Sjeverne luke na tržištu. Među ostalim, u odnosu na luke Ploče i Rijeku imamo veće kapacitete skladištenja. Ukupno, 30 tisuća metara četvornih zatvorene skladišne površine – kaže nam pomoćnik Smolić.

Oboreni svi rekordi

Oboreni su rekordi kada su u pitanju i brojke prekrcanih kutija banana – 1,5 milijuna kutija banana prekrcanih prošle godine.

– Svjetski proizvođač banana “Chiquita” odabrao je Sjevernu luku za glavnu prekrcajnu luku na području Jadrana. Dok smo sami prekrcali 1,5 milijuna kartona banana, luke Ploče i Rijeka su zajedno u isto vrijeme prekrcale 1,2 milijuna kartona banana – kaže nam Smolić.

Usprkos tome što Sjeverna luka ima veći prekrcaj banana, veće skladišne kapacitete i referencije od “Chiquite”, ulaskom Hrvatske u EU prijeti opasnost da Sjeverna luka izgubi status pomorsko-granične prekrcajne luke. Značilo bi to, kako nam pojašnjava Dragan Žanetić, predsjednik Uprave “Luke”, da Sjeverna luka gubi prekrcaj banana.

– To je odluka koju je nakon izbora, dok je još bila tehnička Vlada, potpisao ministar Petar Čobanković. Po toj odluci, trenutkom pristupanja Hrvatske u EU, Sjeverna luka gubi sadašnji status za prekrcaj voća, dok ga zadržavaju Ploče i Rijeka koji imaju manje skladišne kapacitete i manji prekrcaj banana. Na tu vrlo spornu odluku upozorili smo nove ministre poljoprivrede, pomorstva, te regionalnog razvitka. No, još nikakav odgovor nismo dobili – kaže direktor Žanetić.

Za prekrcaj tereta nedavno je u Amsterdamu kupljena polovna dizalica na gusjenicama nosivosti 20 tona. Potpisana je i nova koncesija za lučke djelatnosti “Luke” koja je sada produžena do 2035. godine.

U vlasništvu Rusa Železnjaka

“Luka” je u većinskom vlasništvu Rusa Dmitrija Železnjaka, do prije nekoliko godina izdašnog sportskog i kulturnog donatora, te poznate osobe gradskog društvenog života.

slobodnadalmacija.hr

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video