O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Array

Costa Concordia ide na rezanje

Brod Costa Concordia, koji se naslonio na hrid otoka Giglia u Tirenskom moru u siječnju ove godine i kojom su prilikom poginule 32 osobe, bit će ispravljen, zatim otegljen u jedno talijansko brodogradilište i razrezan na komade, rečeno je danas na konferenciji za novinare predstavnika brodara Costa Crociere, talijanske civilne zaštite i tvrtke koja će izvoditi radove.

Concordia, dakle, više neće zaploviti. Radovi na otklanjanju golemog krujzera će započeti ubrzo i trajat će možda godinu dana i koštati oko 300 milijuna eura. – Procedura kojom će se otkloniti brod od 44.600 tona ući će u povijest brodarske inžinjerije – kazao je šef civilne zaštite Franco Gabrielli. Talijansko-američki konzorciji Titan-Micoperi pobjedila je na natječaju za otklanjanje broda s otoka Giglia. Radovi će se odvijati u četiri faze.

Prva, stabilizacija broda izgradnjom podmorske platforme kako ne bi odsklizio na dno te će biti učvršćen čeličnim žicama, a na strani broda koja je izvan mora postavit će se velika spremišta za vodu. Druga, dvije velike dizalice bit će učvršćene za podmorsku platformu te će polako podizati brod kako bi ga se izravnalo, a u postavljene spremnike na boku broda će se ubacivati voda. Treća, kada će brod biti uspravan, postavit će se i na drugom boku spremnici s vodom. Četvrta, iz spremnika s obje strane broda bit će ispražnjena voda.

Prethodno će brod biti očišćen i poduzet će se sve potrebne mjere kako bi se izbjeglo zagađivanje mora. Spremnici u kojima je bila voda bit će napunjeni zrakom kako bi se brod držao na površini. Kada će biti u stanju da može plutati, brod će biti otegljen u jednu talijansku luku.

Hoće li biti obnovljen? – Ne, bit će razrezan – odgovorio je Silvio Bartolotti, glavni direktor tvrtke Micoperi. Predsjednik američke tvrtke Titanm, koja u ovom poslu čini konzorcij s talijanskom Micoperi, Richard Habib, kazao je kako je zadovoljan što će američka tvrtka koju predstavlja biti uključena u „nevjerojatan posao spašavanja broda Concordia”, te kako će se raditi uvijek držeći na prvom mjestu zaštitu okolice.

Kada brod bude otklonjen, nastavit će se raditi na otklanjanju i podmorskog postolja i uspostavljanju stanja prije brodoloma. Za još dva tijela poginulih putnika Concordije se traga i Gabrielli je kazao kako će u brodu kada bude uspravan možda potraga za njima biti uspješnija.

poslovni.hr

Brod Costa Concordia, koji se naslonio na hrid otoka Giglia u Tirenskom moru u siječnju ove godine i kojom su prilikom poginule 32 osobe, bit će ispravljen, zatim otegljen u jedno talijansko brodogradilište i razrezan na komade, rečeno je danas na konferenciji za novinare predstavnika brodara Costa Crociere, talijanske civilne zaštite i tvrtke koja će izvoditi radove.

Concordia, dakle, više neće zaploviti. Radovi na otklanjanju golemog krujzera će započeti ubrzo i trajat će možda godinu dana i koštati oko 300 milijuna eura. – Procedura kojom će se otkloniti brod od 44.600 tona ući će u povijest brodarske inžinjerije – kazao je šef civilne zaštite Franco Gabrielli. Talijansko-američki konzorciji Titan-Micoperi pobjedila je na natječaju za otklanjanje broda s otoka Giglia. Radovi će se odvijati u četiri faze.

Prva, stabilizacija broda izgradnjom podmorske platforme kako ne bi odsklizio na dno te će biti učvršćen čeličnim žicama, a na strani broda koja je izvan mora postavit će se velika spremišta za vodu. Druga, dvije velike dizalice bit će učvršćene za podmorsku platformu te će polako podizati brod kako bi ga se izravnalo, a u postavljene spremnike na boku broda će se ubacivati voda. Treća, kada će brod biti uspravan, postavit će se i na drugom boku spremnici s vodom. Četvrta, iz spremnika s obje strane broda bit će ispražnjena voda.

Prethodno će brod biti očišćen i poduzet će se sve potrebne mjere kako bi se izbjeglo zagađivanje mora. Spremnici u kojima je bila voda bit će napunjeni zrakom kako bi se brod držao na površini. Kada će biti u stanju da može plutati, brod će biti otegljen u jednu talijansku luku.

Hoće li biti obnovljen? – Ne, bit će razrezan – odgovorio je Silvio Bartolotti, glavni direktor tvrtke Micoperi. Predsjednik američke tvrtke Titanm, koja u ovom poslu čini konzorcij s talijanskom Micoperi, Richard Habib, kazao je kako je zadovoljan što će američka tvrtka koju predstavlja biti uključena u „nevjerojatan posao spašavanja broda Concordia”, te kako će se raditi uvijek držeći na prvom mjestu zaštitu okolice.

Kada brod bude otklonjen, nastavit će se raditi na otklanjanju i podmorskog postolja i uspostavljanju stanja prije brodoloma. Za još dva tijela poginulih putnika Concordije se traga i Gabrielli je kazao kako će u brodu kada bude uspravan možda potraga za njima biti uspješnija.

poslovni.hr

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video