O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Array

Veliki za gledanje, mali za kupnju

Nikad u Hrvatskoj na jednom mjestu toliko velikih, lijepih i atraktivnih brodova, onih što ih svrstavamo u kategoriju megajahti. Svaki plijeni pažnju na svoj način, mami pogled u svoje skrivene odaje, u prostore što nisu svakome dostupni. Čak ni za sajamsko razgledavanje. Nasuprot njima, uglavnom na kopnu, poslagala se mala flota iz “domaće radinosti”. Veliki kontrast. Prvi put viđeno u nas na međunarodnom nautičkom sajmu Adriatic Boat Show u Šibeniku, na čije je četvrto izdanje spušten zastor u nedjeljno predvečerje. Nakon godine pauze uvjetovane objektivnim okolnostima, obnovljeni šibenski sajam održan je u novoj D-Marin Mandalina Marini, prvoj u Hrvatskoj namijenjenoj za prihvat megajahti.
Sajamska slika djelovala je atraktivno. Još smo čuli primjedbe da je termin sajma promašen, jer su mnogi brodovi već u plovidbi, na poslu. Istodobno, bilo je i suprotnih razmišljanja s pitanjem: koji su od tih velikih brodova sajamski eksponati, a koji na stalnom vezu u marini? Nevažno je pritom što su se našli u omeđenom sajamskom prostoru. Lijepi su ti brodovi, izazivaju divljenje, ali što o njima napisati? Nikako to nisu klasični sajamski eksponati. Nogom smo kročili tek na jednog od takvih, i to zahvaljujući poznanstvu s vlasnikom. Taj, objektivno, zaslužuje i najviše pažnje – novosagrađena jahta “Navilux”, vlasništvo obitelji Ercegović iz Dugog Rata. Brod namijenjen za turističko poslovanje, za charter. Građen u Hrvatskoj, velikim dijelom hrvatski proizvod, za dvadesetak dana isplovljava na prvo komercijalno putovanje. Sajamskim rječnikom – imao je svjetsku premijeru!

Pantagana iznenađuje

U Šibeniku smo imali prigodu detaljno razgledati novu jahtu Pantagana 41 što, također, nosi hrvatski potpis. Pratili smo gradnju tog broda, pisali o njemu, brodograditelj je riječka tvrtka Centaroprema, “isplovio” je iz pogona u Kastvu. Pažnju posjetitelja Pantagana privlači već svojim vanjskim izgledom. Kako izgleda teško je naslutiti aluminijski trup, čime se najviše razlikuje od sličnih brodova. Još veće iznenađenje nudi njena unutrašnjost – salon, s kuhinjom, očekivane je veličine za takve brodove, možda je mogao biti i malo veći. U donjem dijelu, međutim, prava raskoš – bočno dvije velike kabine s bračnim krevetom, a u prednjem dijelu VIP kabina sa zasebnom kupaonicom. Uistinu raskošno za 12 metara dužine. Kompletan prostor je klimatiziran. Pramčana paluba izuzetno je velika, prostire se na skoro polovici dužine broda. Osobno, u tom dijelu projektantu bih uputio zamjerku – odnosi se na bočni prolaz, komunikacija prova – krma malo je nespretna. Podizanjem kokpita Hrvoje Lulić, direktor Centaropreme, pokazuje nam strojarnicu. I u njoj ima dovoljno mjesta, serviser može raditi bez problema. Pantagana ima IPS pogon, što ne možemo vidjeti kad je brod u moru.
– Pokazao se odlično, govori Hrvoje Lulić, provjeren je u plovidbi od Bakra do Podstrane, pa potom do Šibenika. Dva motora Volvo Penta, svaki od 300 KS, pokretali su ga maksimalnom brzinom od 28 čvorova. Posebno je važno istaknuti da brzo izglisira.
Pantagana je lijep i atraktivan brod, pokazalo je to zanimanje sajamskih posjetitelja. Mnogi su ga željeli razgledati, zanimali su ih razni detalji. Da li netko od njih iskazuje konkretno zanimanje za kupnju?
– Svi ga hvale, lijepo pričaju o brodu, ali se pravi kupac još nije pojavio.
Tko je zainteresiran trebao bi iskoristiti priliku, stoji 350.000 eura, jasno uz davanja državi. Za jahtu od 12 metara više nego dobra cijena.

Domaći brodograditelji

Megajahte niti smo brojili, niti registrirali, iako su upravo one nositelji nove sajamske koncepcije. Pohvalno je za organizatore što žele biti malo drugačiji od ostalih sličnih sajmova, što bismo ih mogli svrstati pod nazivnik klasike. S takvim usmjerenjem, međutim, sajam je više namijenjen poslovnim krugovima, charter agentima, nego običnim posjetiteljima, našim ljudima koji u teškim vremenima traže načina i financijsku konstrukciju za kupnju “barke male”. Takvi su se u Šibeniku više zadržavali pokraj kopnenih izložaka, a malo su bili impresionirani onim što je na ogled ponuđeno u moru. Na kopnu su imali prilike vidjeti manji dio domaće produkcije, upoznati brodograditelje koje povremeno ili redovito susrećemo na domaćim sajmovima. Spomenimo neka od plovila što smo ih vidjeli u Šibeniku – u moru su bili, osim Pantagane, brodica zadarskog SAS Vektora, pa Šibenik 800 Dunkić brodogradnje, Hansvik 630, u moru i na kopnu nalazio se Novi galeb 6.75. Arba Nautika iz Zagreba standardno je predstavila brodicu s kabinom Arba 500, blizu nje nalazio se Murterino 23… Zapažena su bila dva gumenjaka Maestral – 555 i 560 što su nuđeni po sajamskim cijenama. Manji, s izvanbrodskim motorom Honda BF 75, nudio se za 150.000 kuna, u što je uključen PDV. Većem je na krmi bila Honda od 90 KS, a cijena 160.000 kuna.
Od uvozne produkcije vidjeli smo jedrilicu Elan 210, po jedan Merry Fisher i Atlantic, gumenjake Lomac, glisere Karnic što dolaze s Cipra, gliser Cortina 620. Uobičajeno, štandove su imali jaki zastupnici – Navela iz Pule u čijoj ponudi dominiraju unutarnji diesel motori Yanmar, Fred Bobek iz Vodica, zastupnik japanske korporacije Honda Marine, Yamaha s izvanbrodskim motorima, generatorima i vodenim skuterima, Entrada s motorima Lombardini.

Velika poljska brodogradnja

Svoj štand na sajmu je imalo Veleposlanstvo Republike Poljske. U maloj brodogradnji ta zemlja, članica EU, drži visoke pozicije u svjetskim razmjerima.
– Imamo više od 1.000 proizvođača plovila, čuli smo na štandu.
Uz domaća plovila, od kojih su neka davno prešla nacionalne granice, proizvodne pogone u Poljskoj imaju mnogi poznati svjetski brodograditelji. Najpoznatije je brodogradilište Konrad, u njemu se grade velike jahte, nema serijsku proizvodnju, rekli su nam predstavnici Veleposlanstva.
Na sajmu Adriatic Boat Show vodeći poljski predstavnik bila je jedrilica Delphia 31, ovogodišnji novitet. Dužina joj je 9,78 metara, širina 3,40, ukupna težina 6.130 kilograma. Njenu kvalitetu prepoznala je struka, pa se u Šibeniku dičila etiketom »hrvatski brod godine«.

novine.novilist.hr

Nikad u Hrvatskoj na jednom mjestu toliko velikih, lijepih i atraktivnih brodova, onih što ih svrstavamo u kategoriju megajahti. Svaki plijeni pažnju na svoj način, mami pogled u svoje skrivene odaje, u prostore što nisu svakome dostupni. Čak ni za sajamsko razgledavanje. Nasuprot njima, uglavnom na kopnu, poslagala se mala flota iz “domaće radinosti”. Veliki kontrast. Prvi put viđeno u nas na međunarodnom nautičkom sajmu Adriatic Boat Show u Šibeniku, na čije je četvrto izdanje spušten zastor u nedjeljno predvečerje. Nakon godine pauze uvjetovane objektivnim okolnostima, obnovljeni šibenski sajam održan je u novoj D-Marin Mandalina Marini, prvoj u Hrvatskoj namijenjenoj za prihvat megajahti.
Sajamska slika djelovala je atraktivno. Još smo čuli primjedbe da je termin sajma promašen, jer su mnogi brodovi već u plovidbi, na poslu. Istodobno, bilo je i suprotnih razmišljanja s pitanjem: koji su od tih velikih brodova sajamski eksponati, a koji na stalnom vezu u marini? Nevažno je pritom što su se našli u omeđenom sajamskom prostoru. Lijepi su ti brodovi, izazivaju divljenje, ali što o njima napisati? Nikako to nisu klasični sajamski eksponati. Nogom smo kročili tek na jednog od takvih, i to zahvaljujući poznanstvu s vlasnikom. Taj, objektivno, zaslužuje i najviše pažnje – novosagrađena jahta “Navilux”, vlasništvo obitelji Ercegović iz Dugog Rata. Brod namijenjen za turističko poslovanje, za charter. Građen u Hrvatskoj, velikim dijelom hrvatski proizvod, za dvadesetak dana isplovljava na prvo komercijalno putovanje. Sajamskim rječnikom – imao je svjetsku premijeru!

Pantagana iznenađuje

U Šibeniku smo imali prigodu detaljno razgledati novu jahtu Pantagana 41 što, također, nosi hrvatski potpis. Pratili smo gradnju tog broda, pisali o njemu, brodograditelj je riječka tvrtka Centaroprema, “isplovio” je iz pogona u Kastvu. Pažnju posjetitelja Pantagana privlači već svojim vanjskim izgledom. Kako izgleda teško je naslutiti aluminijski trup, čime se najviše razlikuje od sličnih brodova. Još veće iznenađenje nudi njena unutrašnjost – salon, s kuhinjom, očekivane je veličine za takve brodove, možda je mogao biti i malo veći. U donjem dijelu, međutim, prava raskoš – bočno dvije velike kabine s bračnim krevetom, a u prednjem dijelu VIP kabina sa zasebnom kupaonicom. Uistinu raskošno za 12 metara dužine. Kompletan prostor je klimatiziran. Pramčana paluba izuzetno je velika, prostire se na skoro polovici dužine broda. Osobno, u tom dijelu projektantu bih uputio zamjerku – odnosi se na bočni prolaz, komunikacija prova – krma malo je nespretna. Podizanjem kokpita Hrvoje Lulić, direktor Centaropreme, pokazuje nam strojarnicu. I u njoj ima dovoljno mjesta, serviser može raditi bez problema. Pantagana ima IPS pogon, što ne možemo vidjeti kad je brod u moru.
– Pokazao se odlično, govori Hrvoje Lulić, provjeren je u plovidbi od Bakra do Podstrane, pa potom do Šibenika. Dva motora Volvo Penta, svaki od 300 KS, pokretali su ga maksimalnom brzinom od 28 čvorova. Posebno je važno istaknuti da brzo izglisira.
Pantagana je lijep i atraktivan brod, pokazalo je to zanimanje sajamskih posjetitelja. Mnogi su ga željeli razgledati, zanimali su ih razni detalji. Da li netko od njih iskazuje konkretno zanimanje za kupnju?
– Svi ga hvale, lijepo pričaju o brodu, ali se pravi kupac još nije pojavio.
Tko je zainteresiran trebao bi iskoristiti priliku, stoji 350.000 eura, jasno uz davanja državi. Za jahtu od 12 metara više nego dobra cijena.

Domaći brodograditelji

Megajahte niti smo brojili, niti registrirali, iako su upravo one nositelji nove sajamske koncepcije. Pohvalno je za organizatore što žele biti malo drugačiji od ostalih sličnih sajmova, što bismo ih mogli svrstati pod nazivnik klasike. S takvim usmjerenjem, međutim, sajam je više namijenjen poslovnim krugovima, charter agentima, nego običnim posjetiteljima, našim ljudima koji u teškim vremenima traže načina i financijsku konstrukciju za kupnju “barke male”. Takvi su se u Šibeniku više zadržavali pokraj kopnenih izložaka, a malo su bili impresionirani onim što je na ogled ponuđeno u moru. Na kopnu su imali prilike vidjeti manji dio domaće produkcije, upoznati brodograditelje koje povremeno ili redovito susrećemo na domaćim sajmovima. Spomenimo neka od plovila što smo ih vidjeli u Šibeniku – u moru su bili, osim Pantagane, brodica zadarskog SAS Vektora, pa Šibenik 800 Dunkić brodogradnje, Hansvik 630, u moru i na kopnu nalazio se Novi galeb 6.75. Arba Nautika iz Zagreba standardno je predstavila brodicu s kabinom Arba 500, blizu nje nalazio se Murterino 23… Zapažena su bila dva gumenjaka Maestral – 555 i 560 što su nuđeni po sajamskim cijenama. Manji, s izvanbrodskim motorom Honda BF 75, nudio se za 150.000 kuna, u što je uključen PDV. Većem je na krmi bila Honda od 90 KS, a cijena 160.000 kuna.
Od uvozne produkcije vidjeli smo jedrilicu Elan 210, po jedan Merry Fisher i Atlantic, gumenjake Lomac, glisere Karnic što dolaze s Cipra, gliser Cortina 620. Uobičajeno, štandove su imali jaki zastupnici – Navela iz Pule u čijoj ponudi dominiraju unutarnji diesel motori Yanmar, Fred Bobek iz Vodica, zastupnik japanske korporacije Honda Marine, Yamaha s izvanbrodskim motorima, generatorima i vodenim skuterima, Entrada s motorima Lombardini.

Velika poljska brodogradnja

Svoj štand na sajmu je imalo Veleposlanstvo Republike Poljske. U maloj brodogradnji ta zemlja, članica EU, drži visoke pozicije u svjetskim razmjerima.
– Imamo više od 1.000 proizvođača plovila, čuli smo na štandu.
Uz domaća plovila, od kojih su neka davno prešla nacionalne granice, proizvodne pogone u Poljskoj imaju mnogi poznati svjetski brodograditelji. Najpoznatije je brodogradilište Konrad, u njemu se grade velike jahte, nema serijsku proizvodnju, rekli su nam predstavnici Veleposlanstva.
Na sajmu Adriatic Boat Show vodeći poljski predstavnik bila je jedrilica Delphia 31, ovogodišnji novitet. Dužina joj je 9,78 metara, širina 3,40, ukupna težina 6.130 kilograma. Njenu kvalitetu prepoznala je struka, pa se u Šibeniku dičila etiketom »hrvatski brod godine«.

novine.novilist.hr

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video