O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Array

Iz Rijeke 60 kontejnerskih vlakova svakog tjedna

Tvrtka ICTSI uložit će u razvoj kontejnerskog terminala Brajdica oko 244 milijuna kuna do 2014. godine, a dio tih investicija već je realiziran tijekom ove i prošle godine. U lipnju se očekuje kretanje prvih kontejnerskih blok vlakova prema Beogradu, a zatim i prema Budimpešti, kao novi početak oživljavanja teretnog prometa željeznicom. U nešto dugoročnijem planu vlakovi bi iz Rijeke trebali ići i prema Beču te poljskoj Gdyniji, gdje ICTSI također ima kontejnerski terminal, pa bi svakog tjedna iz Rijeke trebalo kretati čak 60 kontejnerskih blok vlakova. Ove ambiciozne planove iznio je predsjednik Uprave Adriatic Gatea Antonio Passaro na konferenciji za novinare, održanoj jučer u povodu prve godišnjice rada koncesionara na Brajdici. On je između ostalog naglasio kako je u dva navrata provedeno čišćenje podmorja na postojećoj obali Brajdice, kao i da je Hidrografski institut službeno utvrdio kako gaz sada iznosi 11,6 metara, što je identično kao u konkurentskoj koparskoj luci. No, prvom čovjeku Brajdice nije jasno zašto Lučka uprava Rijeka nije taj novi podatak javno objavila svim partnerima.

147 zaposlenih

– Promjene su itekako vidljive na svim razinama, što pokazuju i brojke. Trenutačno imamo zaposlenih 147 ljudi od čega smo 76 djelatnika preuzeli iz Luke Rijeka, 35 je novozaposlenih, a njih 11 ovdje je dobilo prvi posao u životu. Ukoliko se uzme u obzir multiplikativni faktor zapošljavanja, na samom terminalu može se procijeniti da je na projektu razvoja Brajdice u Rijeci otvoreno oko 350 radnih mjesta. Naši ambiciozni planovi tek slijede. Kao što je poznato kupili smo dva post Panamax kontejnerska mosta, osam mobilnih terminalskih kontejnerskih dizalica (RTG) i dvije mobilne željezničke kontejnerske dizalice (RMG). Sva ta oprema stići će na terminal brodom 13. svibnja iduće godine – kazao je Passaro, koji je iznio i točan hodogram zbivanja iduće godine. Nova obala s gazom od 14,5 metara trebala bi biti predana na korištenje do kraja prvog kvartala, a onda će nakon dolaska broda 13. svibnja biti potrebno 4 do 6 tjedana za montažu opreme, koja bi u funkciji trebala biti u srpnju 2013. godine kada bi Brajdica imala kapacitet na razini oko 400.000 TEU-a godišnje. Razlog je što u srpnju treba početi rekonstrukcija Samsungovih dizalica, koje će se povećati i dobiti produženi dohvat. Na svakoj od dizalica radit će se tri mjeseca, odnosno ukupno šest mjeseci koliko će trajati i postavljanje novih instalacija i asfalta na sadašnjoj operativnoj površini terminala. Zaključak je da će u siječnju 2014. godine Brajdica biti spremna za kapacitet od 600.000 TEU-a.

Nastavak privatizacije

Predsjednik Uprave Luke Rijeka Denis Vukorepa također je izrazio zadovoljstvo razvojem Brajdice, kao i činjenicom da su potpisani ugovori sa svim brodarima koji su bili na terminalu te s nekim novima kao što je Evergreen i Hapag Lloyd.
– Ovaj projekt uvođenja renomiranog strateškog partnera na Brajdici prvi je takav na području sjevernog Jadrana i jedini u lučkom sustavu RH. Sve obveze iz ugovora sa strateškim partnerom su ispunjene i uvjeren sam da će se maksimalni kapacitet Brajdice od 600.000 TEU jedinica popuniti vrlo brzo nakon što bude završena i opremljena nova obala – kazao je Vukorepa, koji je odgovarajući na novinarska pitanja najvio da će privatizacija po modelu Brajdice biti nastavljena i na ostalim terminalima, kao i da bi prvi na redu trebali biti terminal za rasute terete u Bakru i silos za koji, navodi Vukorepa, postoji interes nekoliko svjetski poznatih tvrtki u trgovini i prometu žitarica.

Ove godine 139.000 TEU-a

Govoreći o prometu u ovoj godini Antonio Passaro je kazao da je dosad realizirano oko 49.000 TEU jedinica, kao i da bi do kraja godine promet Brajdice trebao iznositi oko 139.000 TEU-a, što je povećanje za sedam posto. Ukupno bi ova godina ipak trebala završiti s novim riječkim rekordom u kontejnerskom prometu zbog pribrajanja sve većeg prometa na Škrljevu.

Nova zgrada za dva i pol mjeseca

Nova zgrada i ulazno-izlazni prometni spoj između Brajdice i ceste D-404 trebala bi biti otvorena tek za dva i pol mjeseca. Kako je kazao Passaro, iz Lučke uprave Rijeka dobili su prije 15 dana dopis kako će zgrada biti predana na krištenje za 60 dana nakon čega je potrebno oko 30 dana za namještanje i opremanje zgrade te useljenje nadležnih službi.

novine.novilist.hr

Tvrtka ICTSI uložit će u razvoj kontejnerskog terminala Brajdica oko 244 milijuna kuna do 2014. godine, a dio tih investicija već je realiziran tijekom ove i prošle godine. U lipnju se očekuje kretanje prvih kontejnerskih blok vlakova prema Beogradu, a zatim i prema Budimpešti, kao novi početak oživljavanja teretnog prometa željeznicom. U nešto dugoročnijem planu vlakovi bi iz Rijeke trebali ići i prema Beču te poljskoj Gdyniji, gdje ICTSI također ima kontejnerski terminal, pa bi svakog tjedna iz Rijeke trebalo kretati čak 60 kontejnerskih blok vlakova. Ove ambiciozne planove iznio je predsjednik Uprave Adriatic Gatea Antonio Passaro na konferenciji za novinare, održanoj jučer u povodu prve godišnjice rada koncesionara na Brajdici. On je između ostalog naglasio kako je u dva navrata provedeno čišćenje podmorja na postojećoj obali Brajdice, kao i da je Hidrografski institut službeno utvrdio kako gaz sada iznosi 11,6 metara, što je identično kao u konkurentskoj koparskoj luci. No, prvom čovjeku Brajdice nije jasno zašto Lučka uprava Rijeka nije taj novi podatak javno objavila svim partnerima.

147 zaposlenih

– Promjene su itekako vidljive na svim razinama, što pokazuju i brojke. Trenutačno imamo zaposlenih 147 ljudi od čega smo 76 djelatnika preuzeli iz Luke Rijeka, 35 je novozaposlenih, a njih 11 ovdje je dobilo prvi posao u životu. Ukoliko se uzme u obzir multiplikativni faktor zapošljavanja, na samom terminalu može se procijeniti da je na projektu razvoja Brajdice u Rijeci otvoreno oko 350 radnih mjesta. Naši ambiciozni planovi tek slijede. Kao što je poznato kupili smo dva post Panamax kontejnerska mosta, osam mobilnih terminalskih kontejnerskih dizalica (RTG) i dvije mobilne željezničke kontejnerske dizalice (RMG). Sva ta oprema stići će na terminal brodom 13. svibnja iduće godine – kazao je Passaro, koji je iznio i točan hodogram zbivanja iduće godine. Nova obala s gazom od 14,5 metara trebala bi biti predana na korištenje do kraja prvog kvartala, a onda će nakon dolaska broda 13. svibnja biti potrebno 4 do 6 tjedana za montažu opreme, koja bi u funkciji trebala biti u srpnju 2013. godine kada bi Brajdica imala kapacitet na razini oko 400.000 TEU-a godišnje. Razlog je što u srpnju treba početi rekonstrukcija Samsungovih dizalica, koje će se povećati i dobiti produženi dohvat. Na svakoj od dizalica radit će se tri mjeseca, odnosno ukupno šest mjeseci koliko će trajati i postavljanje novih instalacija i asfalta na sadašnjoj operativnoj površini terminala. Zaključak je da će u siječnju 2014. godine Brajdica biti spremna za kapacitet od 600.000 TEU-a.

Nastavak privatizacije

Predsjednik Uprave Luke Rijeka Denis Vukorepa također je izrazio zadovoljstvo razvojem Brajdice, kao i činjenicom da su potpisani ugovori sa svim brodarima koji su bili na terminalu te s nekim novima kao što je Evergreen i Hapag Lloyd.
– Ovaj projekt uvođenja renomiranog strateškog partnera na Brajdici prvi je takav na području sjevernog Jadrana i jedini u lučkom sustavu RH. Sve obveze iz ugovora sa strateškim partnerom su ispunjene i uvjeren sam da će se maksimalni kapacitet Brajdice od 600.000 TEU jedinica popuniti vrlo brzo nakon što bude završena i opremljena nova obala – kazao je Vukorepa, koji je odgovarajući na novinarska pitanja najvio da će privatizacija po modelu Brajdice biti nastavljena i na ostalim terminalima, kao i da bi prvi na redu trebali biti terminal za rasute terete u Bakru i silos za koji, navodi Vukorepa, postoji interes nekoliko svjetski poznatih tvrtki u trgovini i prometu žitarica.

Ove godine 139.000 TEU-a

Govoreći o prometu u ovoj godini Antonio Passaro je kazao da je dosad realizirano oko 49.000 TEU jedinica, kao i da bi do kraja godine promet Brajdice trebao iznositi oko 139.000 TEU-a, što je povećanje za sedam posto. Ukupno bi ova godina ipak trebala završiti s novim riječkim rekordom u kontejnerskom prometu zbog pribrajanja sve većeg prometa na Škrljevu.

Nova zgrada za dva i pol mjeseca

Nova zgrada i ulazno-izlazni prometni spoj između Brajdice i ceste D-404 trebala bi biti otvorena tek za dva i pol mjeseca. Kako je kazao Passaro, iz Lučke uprave Rijeka dobili su prije 15 dana dopis kako će zgrada biti predana na krištenje za 60 dana nakon čega je potrebno oko 30 dana za namještanje i opremanje zgrade te useljenje nadležnih službi.

novine.novilist.hr

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video