O planu ministra pomorstva Siniše Hajdaša Dončića da do kraja godine krene izgradnja dva velika trajekta, koji bi postali »plava« obilaznica Neuma, u domaćim brodogradilištima ne znaju ništa. Barem ne u »3. maju«, »Kraljevici«, u kojoj od jučer više nema nijednog radnika, ali ni u Brodosplitu i tamošnjem Brodogradilištu specijalnih objekata.
Nepoznanica je i pitanje financiranja. Realno, BSO ili Brodosplit, pa ni »3. maj«, ne mogu bez pomoći države osigurati novac za avansna jamstva ili kredit. S druge strane, pulski Tehnomont, ima potencijale da može osigurati kreditnu liniju, ali se postavlja pitanje zašto bi oni to učinili, a onda posao prepustili nekom drugom. Također, Tehnomont ima kapacitete da može graditi brodove do maksimalnih 70 metara dužine, a u ovom slučaju radi se o brodovima dužine od oko stotinu metara. K tome, upitna je i njihova cijena. »Kraljevica« je manje trajekte »Hrvat« i »Juraj Dalmatinac« za Jadroliniju izgradila za deset milijuna eura. Sada su najavljeni još veći, do 150 vozila i 2.000 putnika, za značajno nižu cijenu, od 7 do 8 milijuna eura.
Brodogradilišta pozdravljaju ideju Ministarstva, ali čini se da je ona još na »(pre)dugom štapu«.
novine.novilist.hr