O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Array

Do Dubrovnika kroz Neum i mostom

Brza trajektna linija iz okolice Neuma do Pelješca koja će za sedam minuta dnevno prevoziti i do sedam tisuća vozila, rješenje je za povezivanje juga Hrvatske umjesto pelješkog mosta, najavio je danas ministar Siniša Hajdaš Dončić.
Koridor kroz Neum i brza trajektna veza kratkoročno su i srednjoročno rješenje povezivanja juga Hrvatske s ostatkom zemlje, kazao je ministar.

>>Trajekti će biti skuplji i od pelješkog mosta

– Hrvatska je presiromašna država za veliku investiciju poput pelješkog mosta te za sada od njega neće biti ništa, bio je jasan ministar ističući kako za ovo viđenje cjelovitog prometnog povezivanja Hrvatske postoji prostor za suradnju s BiH.

Hrvatska bi trebala za 10 do 15 dana dobiti očitovanje Europske komisije o prijedlogu koridora kroz Neum koji izrađuju Hrvatske ceste, a Hajdaš Dončić je izrazio nadu da će hrvatska strana tim prijedlogom uvjeriti EU da će moći imati pod kontrolom taj koridor kada uđemo u Schengenski režim.

Hajdaš Dončić je objasnio da to treba napraviti do 1. srpnja 2013. godine, kada Hrvatska ulazi u Europsku uniju, a kako bi se kamionski promet mogao odvijati neometano na tom dijelu Hrvatske. Stoga će se na neumskoj strani sagraditi lučica, dok na Pelješcu već postoji pristanište. Usto, potrebno je sagraditi dva kilometra pristupnih cesta. Koliko će to sve koštati, Ministarstvo će imati podatke tek za desetak dana.

Radi što kvalitetnijeg povezivanja i efikasnijeg prijevoza, Jadrolinija će naručiti četiri trajekta s modernijom opremom .

Riječ je o brodovima s četiri traka za ukrcaj–iskrcaj, kapaciteta 150 vozila, koji će biti korišteni na liniji Neum – Pelješac. Izgradnju ovih plovila nastojat će povjeriti domaćim brodogradilištima, no presudit će najpovoljniji ponuđači na javnom natječaju, najavio je ministar i čak izrazio nadu da bi barem jedan od ta četiri broda mogao biti sagrađen do srpnja 2013. godine. Natječaji za četiri nova trajekta mogli bi, prema očekivanjima Hajdaš Dončića, biti okončani do kraja ove godine.

Dvije linije, tri broda

Postojeća trajektna linija Ploče – Trpanj, za koju je Jadrolinija planirala nabaviti jedan od ta četiri broda, mogla bi u 24 sata prevesti 2000 vozila. Razlika u vremenu plovidbe između te dvije linije je dva sata.

Na pitanje što će značiti uvođenje nove trajektne linije za postojeću liniju Ploče – Trpanj, ministar je rekao da to neće značiti njezino ukidanje, već možda racionalizaciju.

vecernji.hr

Brza trajektna linija iz okolice Neuma do Pelješca koja će za sedam minuta dnevno prevoziti i do sedam tisuća vozila, rješenje je za povezivanje juga Hrvatske umjesto pelješkog mosta, najavio je danas ministar Siniša Hajdaš Dončić.
Koridor kroz Neum i brza trajektna veza kratkoročno su i srednjoročno rješenje povezivanja juga Hrvatske s ostatkom zemlje, kazao je ministar.

>>Trajekti će biti skuplji i od pelješkog mosta

– Hrvatska je presiromašna država za veliku investiciju poput pelješkog mosta te za sada od njega neće biti ništa, bio je jasan ministar ističući kako za ovo viđenje cjelovitog prometnog povezivanja Hrvatske postoji prostor za suradnju s BiH.

Hrvatska bi trebala za 10 do 15 dana dobiti očitovanje Europske komisije o prijedlogu koridora kroz Neum koji izrađuju Hrvatske ceste, a Hajdaš Dončić je izrazio nadu da će hrvatska strana tim prijedlogom uvjeriti EU da će moći imati pod kontrolom taj koridor kada uđemo u Schengenski režim.

Hajdaš Dončić je objasnio da to treba napraviti do 1. srpnja 2013. godine, kada Hrvatska ulazi u Europsku uniju, a kako bi se kamionski promet mogao odvijati neometano na tom dijelu Hrvatske. Stoga će se na neumskoj strani sagraditi lučica, dok na Pelješcu već postoji pristanište. Usto, potrebno je sagraditi dva kilometra pristupnih cesta. Koliko će to sve koštati, Ministarstvo će imati podatke tek za desetak dana.

Radi što kvalitetnijeg povezivanja i efikasnijeg prijevoza, Jadrolinija će naručiti četiri trajekta s modernijom opremom .

Riječ je o brodovima s četiri traka za ukrcaj–iskrcaj, kapaciteta 150 vozila, koji će biti korišteni na liniji Neum – Pelješac. Izgradnju ovih plovila nastojat će povjeriti domaćim brodogradilištima, no presudit će najpovoljniji ponuđači na javnom natječaju, najavio je ministar i čak izrazio nadu da bi barem jedan od ta četiri broda mogao biti sagrađen do srpnja 2013. godine. Natječaji za četiri nova trajekta mogli bi, prema očekivanjima Hajdaš Dončića, biti okončani do kraja ove godine.

Dvije linije, tri broda

Postojeća trajektna linija Ploče – Trpanj, za koju je Jadrolinija planirala nabaviti jedan od ta četiri broda, mogla bi u 24 sata prevesti 2000 vozila. Razlika u vremenu plovidbe između te dvije linije je dva sata.

Na pitanje što će značiti uvođenje nove trajektne linije za postojeću liniju Ploče – Trpanj, ministar je rekao da to neće značiti njezino ukidanje, već možda racionalizaciju.

vecernji.hr

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video