O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Array

Umjesto brodogradilišta – vjetrenjače!

Brodogradilište Gdanjsk – nekada primjer propasti europske brodogradnje, sada je primjer uspješnog restrukturiranja. Umjesto besmislenog konkuriranja jeftinim brodovima iz Kine, Poljaci su se okrenuli vjetrenjačama.
U golemom kompleksu na baltičkoj obali Poljske, radi se punom parom. Na jednom dijelu i dalje se grade brodovi, a na drugom vjetrenjače. ‘Sretan sam zbog investicija koje su modernizirale ovaj prostor. Sretan sam zbog našeg brodogradilišta, u kojem su neke faze proizvodnje jako unaprijeđene’, rekao je Brunon Baranowski, radnik.
U vrijeme komunizma ovo je bio pravi mali grad. 20 tisuća zaposlenih, bolnica, vrtić, restorani. 1980., s pokretom Solidarnost upravo u Gdanjsku počela je borba Poljaka za demokraciju. A onda se ponos Poljske pretvorio u golemi teret. Neisplativa i gubitaška grana industrije bila je pred slomom. ‘Većinu europskih brodogradilišta pogodile su niske cijene u Kini. Pogreška uprava naših brodogradilišta bila je u tome što nisu shvaćali da Kini ne mogu konkurirati u proizvodnji teretnjaka ili tankera. Cijena takvih plovila u Kini manja je i do 30 posto’, rekao je Zbigniew Andruskiewicz, tvrtka za obnovu brodova. Europska unija tražila je restrukturiranje. Brodogradilište je privatizirano. Tisuće radnika ostale su bez posla, proizvodnja je smanjena.
‘Od 2009. brodogradilište u Gdanjsku temeljito je obnovljeno. Dodali smo nove proizvode. Osim brodova, koji se ovdje grade od 19. stoljeća, sada gradimo vjetrenjače i čelične konstrukcije’, rekla je Aldona Dybuk, glasnogovornica brodogradilišta. U svega dvije godine, Gdanjsk je postao vodeći proizvođač vjetrenjača na Baltiku. Do 2015. mogli bi postati jedan od najvećih na svijetu. S obzirom na to da se bave tehnologijama budućnosti, teško je vjerovati da će im to biti krajnja granica.

dnevnik.hr

Brodogradilište Gdanjsk – nekada primjer propasti europske brodogradnje, sada je primjer uspješnog restrukturiranja. Umjesto besmislenog konkuriranja jeftinim brodovima iz Kine, Poljaci su se okrenuli vjetrenjačama.
U golemom kompleksu na baltičkoj obali Poljske, radi se punom parom. Na jednom dijelu i dalje se grade brodovi, a na drugom vjetrenjače. ‘Sretan sam zbog investicija koje su modernizirale ovaj prostor. Sretan sam zbog našeg brodogradilišta, u kojem su neke faze proizvodnje jako unaprijeđene’, rekao je Brunon Baranowski, radnik.
U vrijeme komunizma ovo je bio pravi mali grad. 20 tisuća zaposlenih, bolnica, vrtić, restorani. 1980., s pokretom Solidarnost upravo u Gdanjsku počela je borba Poljaka za demokraciju. A onda se ponos Poljske pretvorio u golemi teret. Neisplativa i gubitaška grana industrije bila je pred slomom. ‘Većinu europskih brodogradilišta pogodile su niske cijene u Kini. Pogreška uprava naših brodogradilišta bila je u tome što nisu shvaćali da Kini ne mogu konkurirati u proizvodnji teretnjaka ili tankera. Cijena takvih plovila u Kini manja je i do 30 posto’, rekao je Zbigniew Andruskiewicz, tvrtka za obnovu brodova. Europska unija tražila je restrukturiranje. Brodogradilište je privatizirano. Tisuće radnika ostale su bez posla, proizvodnja je smanjena.
‘Od 2009. brodogradilište u Gdanjsku temeljito je obnovljeno. Dodali smo nove proizvode. Osim brodova, koji se ovdje grade od 19. stoljeća, sada gradimo vjetrenjače i čelične konstrukcije’, rekla je Aldona Dybuk, glasnogovornica brodogradilišta. U svega dvije godine, Gdanjsk je postao vodeći proizvođač vjetrenjača na Baltiku. Do 2015. mogli bi postati jedan od najvećih na svijetu. S obzirom na to da se bave tehnologijama budućnosti, teško je vjerovati da će im to biti krajnja granica.

dnevnik.hr

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video