O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Array

Novi gat na Iloviku planove o marini učinio suvišnima

Umjesto nautičke marine s nekoliko stotina vezova, izgradnjom dodatnog gata dužine 45, a širine šest, koji je okomito postavljen na već postojeći, inače 60 metara dugački, a 2,5 metara široki, Ilovik je, s obzirom na svoje infrastrukturne kapacitete, u potpunosti zadovoljio potrebe za vezovima. Novi će gat, naime, omogućiti privez 30 do 40 plovila, a 70 će ih se, kao i dosad, sidriti na plutačama neposredno ispred otoka. Uz postojeće vezove u portu, dnevni kapacitet Ilovika iznosit će oko 120 plovila, što je, kaže gradonačelnik Malog Lošinja Gari Cappelli, optimalan broj.

Pun pogodak

– Ni previše, ni premalo. Ovom investicijom ni na koji način nije ugrožena izvornost otoka. Rekao bih da je 120 vezova brojka kojom su izbalansirane potrebe nautičara s jedne te kapaciteti otoka Ilovika i želje njegovih stanovnika s druge strane. Kad se uzme u obzir da je Ilovik otok s jednom trgovinom i tri restorana, te s uvjetima koji ovdje vladaju, novi gat pun je pogodak. Zbog svega toga ni ja nisam za izgradnju velike marine koja bi svojim kapacitetima dovela u pitanje egzistenciju Ilovika ovakvog kakvog ga poznajemo i kakav bi, uz nužna ulaganja, trebao ostati. Uostalom, novi gat na određeni je način dao smisao marine, ali bez prevelikih zahvata u prostoru, kaže Cappelli.

Protiv pontona

Izgradnja oko šest milijuna kuna plaćenog gata na »otoku cvijeća«, kako još zovu Ilovik, koji će sutra biti svečano pušten u funkciju, zajednički je financijski projekt Grada Malog Lošinja, Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, Primorsko-goranske županije i Županijske Lučke uprave. Uz novi gat, izgrađena je i platforma za ukrcaj i iskrcaj tereta ili za prihvat malog trajekta za odvoz smeća.
Zanimljivo da se ujesen prošle godine na Iloviku pojavila informacija da Lučka uprava namjerava na otoku, pred ovogodišnju ljetnu sezonu, postaviti četiri pontona ukupne dužine 48 metara, kao novo rješenje za privez jahti. Tada se otkrilo da su pontoni već naručeni i da bi krajem 2011. trebali doći u Lošinj. Naime, Lučka uprava naručila je pontone ne samo za Ilovik, već i za neka druge lokacije. Na Iloviku je tada održan sastanak svih mještana koji su se jednoglasno usprotivili postavljanju pontona jer su smatrali da je to samo prvi korak kojim se ispituje stav javnosti oko potencijalne gradnje nove marine. No nakon jednoglasnog otpora mještana Lučka uprava odustala je od postavljanja pontona. Prilično je čudno da o namjeravanom postavljanju pontona Grad Mali Lošinj nije imao nikakve obavijesti već je prve obavijesti dobio od mještana Ilovika čiju je odluku, kojom su se protivili postavljanju pontona kao uvodu u raspravu o gradnji marine, otvoreno i podržao.

Vodovod i kanalizacija

Pored gata, Ilovik uskoro dobiva i direktnu opskrbu vodom. Vodovod se, potvrdio nam je gradonačelnik Cappelli, sada već u završnoj fazi »povlači« iz Malog Lošinja prema uvali Mrtvaška, do koje dolazi za najviše 30 dana. U listopadu ove godine vodovod se spušta pod more, što znači da će Ilovik do početka sljedeće sezone imati trajnu opskrbu vodom. Potom, objasnio je gradonačelnik, kreće gradnja lokalne mreže vodovoda i kanalizacije po Iloviku, jednom od rijetkih otoka na Jadranu za kojeg će brod vodonosac postati povijest.
Značajna ulaganja u i oko Ilovika podignut će ne samo standard građana već i razinu usluge prema turistima, a da pritom otok ni na koji način neće doživjeti intervencije u prostor zbog kojih bi izgubio svoju prepoznatljivost i privlačnost.

Mrtvaška će postati luka i raskrsnica morskih puteva

Uvala Mrtvaška, prema gradskim planovima, dobit će još jednu novu dimenziju. Zamišljena je, naime, kao centralno, glavno pristanište i luka za Mali Lošinj za sve linije koje dolaze s juga, konkretno iz smjera Paga, Raba i Zadra. Njenom izgradnjom, uz potencijalno korištenje predpristupnih fondova za potrebe financiranja, uspostavile bi se, dakle, međužupanijske trajektne linije kojima bi se za osjetno vrijeme skratilo putovanje. Po tom planu, putnike bi se s Mrtvaške do Malog Lošinja prevozilo kopnenim putem. S druge strane, katamarani iz Rijeke pristajali bi u Malom Lošinju odakle bi se putnike do Mrtvaške organizirano prevozilo kopnenim putem, a do Ilovika je nedavno uspostavljena dnevna linija malim brodom u tri termina.

novine.novilist.hr

Umjesto nautičke marine s nekoliko stotina vezova, izgradnjom dodatnog gata dužine 45, a širine šest, koji je okomito postavljen na već postojeći, inače 60 metara dugački, a 2,5 metara široki, Ilovik je, s obzirom na svoje infrastrukturne kapacitete, u potpunosti zadovoljio potrebe za vezovima. Novi će gat, naime, omogućiti privez 30 do 40 plovila, a 70 će ih se, kao i dosad, sidriti na plutačama neposredno ispred otoka. Uz postojeće vezove u portu, dnevni kapacitet Ilovika iznosit će oko 120 plovila, što je, kaže gradonačelnik Malog Lošinja Gari Cappelli, optimalan broj.

Pun pogodak

– Ni previše, ni premalo. Ovom investicijom ni na koji način nije ugrožena izvornost otoka. Rekao bih da je 120 vezova brojka kojom su izbalansirane potrebe nautičara s jedne te kapaciteti otoka Ilovika i želje njegovih stanovnika s druge strane. Kad se uzme u obzir da je Ilovik otok s jednom trgovinom i tri restorana, te s uvjetima koji ovdje vladaju, novi gat pun je pogodak. Zbog svega toga ni ja nisam za izgradnju velike marine koja bi svojim kapacitetima dovela u pitanje egzistenciju Ilovika ovakvog kakvog ga poznajemo i kakav bi, uz nužna ulaganja, trebao ostati. Uostalom, novi gat na određeni je način dao smisao marine, ali bez prevelikih zahvata u prostoru, kaže Cappelli.

Protiv pontona

Izgradnja oko šest milijuna kuna plaćenog gata na »otoku cvijeća«, kako još zovu Ilovik, koji će sutra biti svečano pušten u funkciju, zajednički je financijski projekt Grada Malog Lošinja, Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, Primorsko-goranske županije i Županijske Lučke uprave. Uz novi gat, izgrađena je i platforma za ukrcaj i iskrcaj tereta ili za prihvat malog trajekta za odvoz smeća.
Zanimljivo da se ujesen prošle godine na Iloviku pojavila informacija da Lučka uprava namjerava na otoku, pred ovogodišnju ljetnu sezonu, postaviti četiri pontona ukupne dužine 48 metara, kao novo rješenje za privez jahti. Tada se otkrilo da su pontoni već naručeni i da bi krajem 2011. trebali doći u Lošinj. Naime, Lučka uprava naručila je pontone ne samo za Ilovik, već i za neka druge lokacije. Na Iloviku je tada održan sastanak svih mještana koji su se jednoglasno usprotivili postavljanju pontona jer su smatrali da je to samo prvi korak kojim se ispituje stav javnosti oko potencijalne gradnje nove marine. No nakon jednoglasnog otpora mještana Lučka uprava odustala je od postavljanja pontona. Prilično je čudno da o namjeravanom postavljanju pontona Grad Mali Lošinj nije imao nikakve obavijesti već je prve obavijesti dobio od mještana Ilovika čiju je odluku, kojom su se protivili postavljanju pontona kao uvodu u raspravu o gradnji marine, otvoreno i podržao.

Vodovod i kanalizacija

Pored gata, Ilovik uskoro dobiva i direktnu opskrbu vodom. Vodovod se, potvrdio nam je gradonačelnik Cappelli, sada već u završnoj fazi »povlači« iz Malog Lošinja prema uvali Mrtvaška, do koje dolazi za najviše 30 dana. U listopadu ove godine vodovod se spušta pod more, što znači da će Ilovik do početka sljedeće sezone imati trajnu opskrbu vodom. Potom, objasnio je gradonačelnik, kreće gradnja lokalne mreže vodovoda i kanalizacije po Iloviku, jednom od rijetkih otoka na Jadranu za kojeg će brod vodonosac postati povijest.
Značajna ulaganja u i oko Ilovika podignut će ne samo standard građana već i razinu usluge prema turistima, a da pritom otok ni na koji način neće doživjeti intervencije u prostor zbog kojih bi izgubio svoju prepoznatljivost i privlačnost.

Mrtvaška će postati luka i raskrsnica morskih puteva

Uvala Mrtvaška, prema gradskim planovima, dobit će još jednu novu dimenziju. Zamišljena je, naime, kao centralno, glavno pristanište i luka za Mali Lošinj za sve linije koje dolaze s juga, konkretno iz smjera Paga, Raba i Zadra. Njenom izgradnjom, uz potencijalno korištenje predpristupnih fondova za potrebe financiranja, uspostavile bi se, dakle, međužupanijske trajektne linije kojima bi se za osjetno vrijeme skratilo putovanje. Po tom planu, putnike bi se s Mrtvaške do Malog Lošinja prevozilo kopnenim putem. S druge strane, katamarani iz Rijeke pristajali bi u Malom Lošinju odakle bi se putnike do Mrtvaške organizirano prevozilo kopnenim putem, a do Ilovika je nedavno uspostavljena dnevna linija malim brodom u tri termina.

novine.novilist.hr

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video