O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Array

Škver na korak od izgradnje dva broda

Dobre vijesti za “Brodosplit” dolaze s druge strane Jadrana, iz susjedne Italije. Naime, talijanski i europski brodograđevni div “Fincantieri” upravo pregovara o izgradnji serije od osam brodova za istraživanje podmorja u dubokim morima za jednu svjetsku naftnu kompaniju.

Riječ je o brodovima tzv. deepwater drillship koji tragaju za ležištima nafte i plina u Zemljinoj kori ispod površine mora. Vrijednost svakog broda je vrtoglavih 2,5 milijardi kuna.
Tragači nafte

Kako doznajemo u “Fincantieri”, riječ je o projektu XDS 3600 iz njihova offshore programa. Ako Talijani dobiju taj posao već za koji tjedan, a prema svim dostupnim informacijama – hoće, tada je “Fincantieri” upućen na partnerski odnos s nekim jakim brodogradilištem u ovom dijelu Sredozemlja.

Jasno je da se zbog specifičnosti svojih slobodnih kapaciteta, te u tehničkom smislu vrhunskih referencija na već sada izgrađenim tehnološko zahtjevnim brodovima izbor “Brodosplita” kao snažnog partnera nametnuo logičnim upravi “Fincantierija”. Doznajemo da bi splitski škver tako dobio posao izgradnje dvaju “drillshipa”. Zbog poslovne tajne, nismo uspjeli doznati detalje opsega izgradnje, no izgradnja trupa tih brodova na splitskim navozima bio bi minimum partnerskih odnosa.

Plutajući tehnološki gradovi

Bili bi to brodovi dužine veće od 200 metara, pravi “plutajući tehnološki gradovi”, kako ih opisuju Talijani, za smještaj više od 200 naftnih inženjera i radnika, uza sav komod za dugotrajan boravak na otvorenome moru. Prepoznatljiv po specifičnu pramcu forme “papagajskog kljuna”, koji omogućuje dodatni deplasman kako bi se na brodu instaliralo što više opreme. Ovi brodovi imaju posebna svrdla kojima mogu bušiti na dubinama od 2 kilometra, zbog čega, valovima i vjetru usprkos, ne smiju imati pozicijska odstupanja.

Takvom brodu za vrijeme rada, odnosno bušenja, istovremeno radi čak 6 propelera čiji je rad umrežen i koordiniran preko satelita. U uvjetima stanja mora 4. (valovi do 2 i pol metra) brod ne smije pozicijski odstupati više od metar i pol u svim smjerovima. Poviše pramca i zapovjedničkoga mosta smještena je helikopterska platforma. Vizurom broda dominira toranj kroz koji se obavlja “nasađivanje” cijevi koje nose bušeću garnituru zajedno sa svrdlom.

Osobna karta ‘drillshipa’

– tip projekta: drillship XDS 3600 iz offshore programa “Fincantierija” – dužina: 213 metara – brzina: 13 čvorova – helikopter paluba za tip helikoptera “sikorsy S92” ili “super puma”

slobodnadalmacija.hr

Dobre vijesti za “Brodosplit” dolaze s druge strane Jadrana, iz susjedne Italije. Naime, talijanski i europski brodograđevni div “Fincantieri” upravo pregovara o izgradnji serije od osam brodova za istraživanje podmorja u dubokim morima za jednu svjetsku naftnu kompaniju.

Riječ je o brodovima tzv. deepwater drillship koji tragaju za ležištima nafte i plina u Zemljinoj kori ispod površine mora. Vrijednost svakog broda je vrtoglavih 2,5 milijardi kuna.
Tragači nafte

Kako doznajemo u “Fincantieri”, riječ je o projektu XDS 3600 iz njihova offshore programa. Ako Talijani dobiju taj posao već za koji tjedan, a prema svim dostupnim informacijama – hoće, tada je “Fincantieri” upućen na partnerski odnos s nekim jakim brodogradilištem u ovom dijelu Sredozemlja.

Jasno je da se zbog specifičnosti svojih slobodnih kapaciteta, te u tehničkom smislu vrhunskih referencija na već sada izgrađenim tehnološko zahtjevnim brodovima izbor “Brodosplita” kao snažnog partnera nametnuo logičnim upravi “Fincantierija”. Doznajemo da bi splitski škver tako dobio posao izgradnje dvaju “drillshipa”. Zbog poslovne tajne, nismo uspjeli doznati detalje opsega izgradnje, no izgradnja trupa tih brodova na splitskim navozima bio bi minimum partnerskih odnosa.

Plutajući tehnološki gradovi

Bili bi to brodovi dužine veće od 200 metara, pravi “plutajući tehnološki gradovi”, kako ih opisuju Talijani, za smještaj više od 200 naftnih inženjera i radnika, uza sav komod za dugotrajan boravak na otvorenome moru. Prepoznatljiv po specifičnu pramcu forme “papagajskog kljuna”, koji omogućuje dodatni deplasman kako bi se na brodu instaliralo što više opreme. Ovi brodovi imaju posebna svrdla kojima mogu bušiti na dubinama od 2 kilometra, zbog čega, valovima i vjetru usprkos, ne smiju imati pozicijska odstupanja.

Takvom brodu za vrijeme rada, odnosno bušenja, istovremeno radi čak 6 propelera čiji je rad umrežen i koordiniran preko satelita. U uvjetima stanja mora 4. (valovi do 2 i pol metra) brod ne smije pozicijski odstupati više od metar i pol u svim smjerovima. Poviše pramca i zapovjedničkoga mosta smještena je helikopterska platforma. Vizurom broda dominira toranj kroz koji se obavlja “nasađivanje” cijevi koje nose bušeću garnituru zajedno sa svrdlom.

Osobna karta ‘drillshipa’

– tip projekta: drillship XDS 3600 iz offshore programa “Fincantierija” – dužina: 213 metara – brzina: 13 čvorova – helikopter paluba za tip helikoptera “sikorsy S92” ili “super puma”

slobodnadalmacija.hr

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video