O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Array

»Lencu« stigao dok od 7 milijuna eura

Nakon petnaestak dana plovidbe iz ukrajinskog brodogradilišta Pallada u Khersonu na obalama Crnog mora, tegljenja kroz Bospor i Dardanele, Mramornog i Egejskog mora te duž Jadrana jučer je u riječki akvatorij stigao novi dok »Viktora Lenca«, vrijedan blizu sedam milijuna eura.
Nakon što uplovi u »Lenac«, na doku će se montirati dijelovi i oprema koji su u ovom transportu morali biti »skinuti«. Kako doznajemo iz ovog remontnog brodogradilišta, to bi moglo potrajati naredna dva do tri tjedna nakon čega će »ukrajinski« dok biti stavljen u punu funkciju unutar uvale Martinšćica, na istoj lokaciji na kojoj se nekad nalazilo stara »sedmica«. Riječ je o doku koji je, podsjetimo, zbog tehničkog kvara potonuo u »Lencu« u lipnju 2007. godine i za čiju je zahtjevnu operaciju vađenja iz mora morala biti angažirana svjetski poznata kompanija koja se bavi takvim poslovima, nizozemski Multraship, te potrošeni milijunski iznosi. Novi dok, radnog naziva RI-38, dug je 139,5 i širok nešto više od 32 metra, svojim gabaritima i nosivosti 8.500 tona bit će usmjeren na prihvat manjih chemical i LPG tankera, trajekata, manjih putničkih brodova te za preinake manjih offshore brodova.

Ukrajinci jeftiniji

Na taj način oslobodit će dio kapaciteta postojećih dokova u »Lencu«, posebno velikog Doka 11 koji može primiti brodove do 300 metara dužine.
U »Lencu« se odluka o nabavci trećeg doka dosta dugo »kuhala«. Menadžment ovog brodogradilišta prvotno je razmišljao o varijanti da nabavi polovni dok, nešto novijeg »godišta«, kojim će nadomjestiti kapacitete havarirane »sedmice«. No, prije godinu dana odluka je »pala« da se ipak ide s potpuno novim dokom, za što se zainteresirao i riječki »3. maj« iz kojeg su susjednom brodogradilištu dostavili svoju ponudu za gradnju tog objekta. Trećemajci su ušli i u uži krug, no ispalo je da su Ukrajinci ipak jeftiniji, čak kad se na stol stavila i potpora resornih ministarstva mora i gospodarstva na koju je »Lenac« i »3. maj« mogli potencijalno računati slijedom programa »domaći brod na domaćem navozu«.

Kredit HBOR-a

U studenom prošle godine u »Lencu« su potpisali ugovor s ukrajinskim brodograditeljima, a za šest mjeseci uslijedila je primopredaja ovog doka. Izgradnja doka financirana je kreditom HBOR-a i u pitanju je 129 milijuna kuna koje će »Lenac« koristiti da zaokruži investicijski ciklus u kojem je, osim nabavke novog doka, zacrtana i sanacija Veza 3, novih dizalica od 25 i 90 tona, hala za pjeskarenje i bojanje te nabavku opreme za energetsku učinkovitost. Kredit je realiziran kod komercijalne banke Raiffeisenbank Austrija s rokom otplate na 10 godina.

novine.novilist.hr

Nakon petnaestak dana plovidbe iz ukrajinskog brodogradilišta Pallada u Khersonu na obalama Crnog mora, tegljenja kroz Bospor i Dardanele, Mramornog i Egejskog mora te duž Jadrana jučer je u riječki akvatorij stigao novi dok »Viktora Lenca«, vrijedan blizu sedam milijuna eura.
Nakon što uplovi u »Lenac«, na doku će se montirati dijelovi i oprema koji su u ovom transportu morali biti »skinuti«. Kako doznajemo iz ovog remontnog brodogradilišta, to bi moglo potrajati naredna dva do tri tjedna nakon čega će »ukrajinski« dok biti stavljen u punu funkciju unutar uvale Martinšćica, na istoj lokaciji na kojoj se nekad nalazilo stara »sedmica«. Riječ je o doku koji je, podsjetimo, zbog tehničkog kvara potonuo u »Lencu« u lipnju 2007. godine i za čiju je zahtjevnu operaciju vađenja iz mora morala biti angažirana svjetski poznata kompanija koja se bavi takvim poslovima, nizozemski Multraship, te potrošeni milijunski iznosi. Novi dok, radnog naziva RI-38, dug je 139,5 i širok nešto više od 32 metra, svojim gabaritima i nosivosti 8.500 tona bit će usmjeren na prihvat manjih chemical i LPG tankera, trajekata, manjih putničkih brodova te za preinake manjih offshore brodova.

Ukrajinci jeftiniji

Na taj način oslobodit će dio kapaciteta postojećih dokova u »Lencu«, posebno velikog Doka 11 koji može primiti brodove do 300 metara dužine.
U »Lencu« se odluka o nabavci trećeg doka dosta dugo »kuhala«. Menadžment ovog brodogradilišta prvotno je razmišljao o varijanti da nabavi polovni dok, nešto novijeg »godišta«, kojim će nadomjestiti kapacitete havarirane »sedmice«. No, prije godinu dana odluka je »pala« da se ipak ide s potpuno novim dokom, za što se zainteresirao i riječki »3. maj« iz kojeg su susjednom brodogradilištu dostavili svoju ponudu za gradnju tog objekta. Trećemajci su ušli i u uži krug, no ispalo je da su Ukrajinci ipak jeftiniji, čak kad se na stol stavila i potpora resornih ministarstva mora i gospodarstva na koju je »Lenac« i »3. maj« mogli potencijalno računati slijedom programa »domaći brod na domaćem navozu«.

Kredit HBOR-a

U studenom prošle godine u »Lencu« su potpisali ugovor s ukrajinskim brodograditeljima, a za šest mjeseci uslijedila je primopredaja ovog doka. Izgradnja doka financirana je kreditom HBOR-a i u pitanju je 129 milijuna kuna koje će »Lenac« koristiti da zaokruži investicijski ciklus u kojem je, osim nabavke novog doka, zacrtana i sanacija Veza 3, novih dizalica od 25 i 90 tona, hala za pjeskarenje i bojanje te nabavku opreme za energetsku učinkovitost. Kredit je realiziran kod komercijalne banke Raiffeisenbank Austrija s rokom otplate na 10 godina.

novine.novilist.hr

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video