O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Array

Tanker za Uljanik plovidbu i dalje samo mrtvi kapital

Premda je, prema službenim najavama, sve trebalo biti riješeno još prije mjesec dana, product tanker »Istra« i dalje stoji privezan u opremnom bazenu »3. maja«, kao mrtvi kapital, i čeka isporuku. Ovaj tanker za Uljanik plovidbu, nosivosti 51.800 tona, izgrađen je i dovršen u brodogradilištu sredinom travnja ove godine i otad se pokušava naći rješenje oko njegovog plaćanja. Štetu trpi i brodar, koji ga ne može komercijalno eksploatirati, i trećemajci koji su računali na taj novac za potrebe tekuće proizvodnje. U pitanju je tridesetak milijuna dolara, koliko danas na tržištu vrijedi tanker tog tipa i kapaciteta. Osim toga, brod na vezu, pa makar i u vlastitom opremnom bazenu, znači i dodatne troškove za škver.
Unatoč pokušajima, do predsjednika Uprave »Uljanik plovidbe« Dragutina Pavletića nismo uspjeli doći jer se nije javljao na mobitel. Ipak, od člana trećemajske Uprave Predraga Božanića doznajemo da je u suradnji s tri ministarstva – gospodarstva, mora i financija – dogovoren model plaćanja. Prema tom rješenju, Uljanik plovidba taj će brod platiti iz kredita za kojeg će, u 80-postotnom iznosu, jamčiti država. No, da bi Vlada donijela odluku o izdavanju ovih jamstava, treba prethodno mišljenje Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) da se ne radi o nedozvoljenoj državnoj potpori. Kako neslužbeno doznajemo, u AZTN-u zatražili su dodatnu dokumentaciju i dokaze da će ovo državno jamstvo i njegovi kolaterali biti izdano po isključivo tržišnim kriterijima.
U »3. maju« nisu mogli odgovoriti kada očekuju da će i ova, posljednja prepreka primopredaji »Istre« biti preskočena. Inače, riječ je o posljednjem iz serije od četiri takva broda koji su pod patronatom države u riječkom škveru ugovoreni još početkom 2009. godine.

novine.novilist.hr

Premda je, prema službenim najavama, sve trebalo biti riješeno još prije mjesec dana, product tanker »Istra« i dalje stoji privezan u opremnom bazenu »3. maja«, kao mrtvi kapital, i čeka isporuku. Ovaj tanker za Uljanik plovidbu, nosivosti 51.800 tona, izgrađen je i dovršen u brodogradilištu sredinom travnja ove godine i otad se pokušava naći rješenje oko njegovog plaćanja. Štetu trpi i brodar, koji ga ne može komercijalno eksploatirati, i trećemajci koji su računali na taj novac za potrebe tekuće proizvodnje. U pitanju je tridesetak milijuna dolara, koliko danas na tržištu vrijedi tanker tog tipa i kapaciteta. Osim toga, brod na vezu, pa makar i u vlastitom opremnom bazenu, znači i dodatne troškove za škver.
Unatoč pokušajima, do predsjednika Uprave »Uljanik plovidbe« Dragutina Pavletića nismo uspjeli doći jer se nije javljao na mobitel. Ipak, od člana trećemajske Uprave Predraga Božanića doznajemo da je u suradnji s tri ministarstva – gospodarstva, mora i financija – dogovoren model plaćanja. Prema tom rješenju, Uljanik plovidba taj će brod platiti iz kredita za kojeg će, u 80-postotnom iznosu, jamčiti država. No, da bi Vlada donijela odluku o izdavanju ovih jamstava, treba prethodno mišljenje Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) da se ne radi o nedozvoljenoj državnoj potpori. Kako neslužbeno doznajemo, u AZTN-u zatražili su dodatnu dokumentaciju i dokaze da će ovo državno jamstvo i njegovi kolaterali biti izdano po isključivo tržišnim kriterijima.
U »3. maju« nisu mogli odgovoriti kada očekuju da će i ova, posljednja prepreka primopredaji »Istre« biti preskočena. Inače, riječ je o posljednjem iz serije od četiri takva broda koji su pod patronatom države u riječkom škveru ugovoreni još početkom 2009. godine.

novine.novilist.hr

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video