O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Array

Samoborci u škveru do kraja srpnja, Debeljak mogući direktor

Sve je bliži trenutak kad bi samoborska tvrtka DIV trebala postati vlasnikom “Brodosplita”, najvećeg domaćeg brodogradilišta.Na sjednici Vlade sazvanoj za idući tjedan, odnosno četvrtak, očekuje se predstavljanje konačne verzije kupoprodajnog ugovora članovima Vlade, a potom i odobrenje ugovora. Nakon toga, u roku od najviše 15 dana, do kraja srpnja, uslijedio bi i čin potpisivanja ugovora kojim splitski škver postaje privatna tvrtka. U postupku preuzimanja brodogradilišta očekuje se razrješenje članova aktualne škverske Uprave, te imenovanje nove. Prema dostupnim informacijama, nije isključena mogućnost da osobno Tomislav Debeljak, vlasnik DIV-a, bude predsjednik nove Uprave splitskog brodogradilišta.
Državna jamstva

Prema odluci Vlade od sredine ožujka ove godine, DIV će iz državnog proračuna dobiti 1,4 milijarde kuna za petogodišnje razdoblje restrukturiranja brodogradilišta. U taj iznos uračunato je i 210 milijuna kuna za zbrinjavanje viška radnika, potom 380 milijuna kuna za pokrivanje gubitaka na brodovima koje ugovori novi vlasnik, te 673 milijuna kuna za pokrivanje gubitaka u 2012. te 2013. godini. Također, novi vlasnik “Brodosplita” zadržava i pravo na korištenje državnih jamstava za avanse u iznosu od 222 milijuna kuna.

S druge strane, DIV je ponudio 50 milijuna kuna za dokapitalizaciju škvera u pet godišnjih obroka po 10 milijuna kuna, te dvije milijarde kuna vlastitog doprinosa preko investicijskih kredita ili sredstava za sada nepoznatog strateškog partnera. DIV provedbu navedenih obveza jamči korporativnim jamstvima u iznosu od 50 milijuna kuna. Riječ je o nesigurnim jamstvima, bez čvrste obveze da će DIV uistinu investirati dvije milijarde kuna u škver u sljedećih pet godina.

Drugim riječima, DIV nema novca da plati kvalitetna bankovna jamstva pa stoga nudi jamstva nižega ranga, a koja su u Ministarstvu gospodarstva i Vladi ipak prihvaćena. Prisjetimo se da je poljski “Zlomrex”, kupujući “Željezaru Split”, ponudio, a država prihvatila, korporativna jamstva (bez bankovnih jamstava, op.a.). Splitska je željezara, kao što je poznato, poslije završila u stečaju. − HDZ-ova Vlada je otpočetka pogodovala DIV-u, a nova Vlada samo nastavlja s pogodovanjem − kaže Zvonko Šegvić, predstavnik radnika u NO-u “Brodosplita” i predsjednik Nezavisnog sindikata.
Nema bankovnih jamstava

− Prema međunarodnom natječaju, kupac je bio obvezan osigurati bankovna, a ne korporativna jamstva, potom osigurati nove ugovore, što također nije ispoštovano, a nije ni potpisan socijalni sporazum. Još uvijek čekamo očitovanje DORH-a na pitanje udovoljava li kupac obvezama iz natječaja. Nema viška radnika, nego je u pitanju nesposobnost da se dođe do novih ugovora − kaže Šegvić. Vedran Dragičevć, predsjednik Sindikata metalaca, također napominje da nedostatak novih ugovora ostaje najveći problem.

− Ulazak novog vlasnika u “Brodosplit” nije sporan. Nas brine što i dalje ostaje problem nepostojanja novih ugovora. Nedostaje i više svježega kapitala, za koji je očito da ga novi vlasnik ne može osigurati. Nadamo se da će do novoga kapitala doći preko nekog strateškog partnera koji bi možda dugoročno ušao u suvlasnički odnos. Čekamo odgovore na ta pitanja, a tek onda možemo govoriti o tome ima li ili nema viška radnika u brodogradilištu − poručuje čelnik Sindikata metalaca.

slobodnadalmacija.hr

Sve je bliži trenutak kad bi samoborska tvrtka DIV trebala postati vlasnikom “Brodosplita”, najvećeg domaćeg brodogradilišta.Na sjednici Vlade sazvanoj za idući tjedan, odnosno četvrtak, očekuje se predstavljanje konačne verzije kupoprodajnog ugovora članovima Vlade, a potom i odobrenje ugovora. Nakon toga, u roku od najviše 15 dana, do kraja srpnja, uslijedio bi i čin potpisivanja ugovora kojim splitski škver postaje privatna tvrtka. U postupku preuzimanja brodogradilišta očekuje se razrješenje članova aktualne škverske Uprave, te imenovanje nove. Prema dostupnim informacijama, nije isključena mogućnost da osobno Tomislav Debeljak, vlasnik DIV-a, bude predsjednik nove Uprave splitskog brodogradilišta.
Državna jamstva

Prema odluci Vlade od sredine ožujka ove godine, DIV će iz državnog proračuna dobiti 1,4 milijarde kuna za petogodišnje razdoblje restrukturiranja brodogradilišta. U taj iznos uračunato je i 210 milijuna kuna za zbrinjavanje viška radnika, potom 380 milijuna kuna za pokrivanje gubitaka na brodovima koje ugovori novi vlasnik, te 673 milijuna kuna za pokrivanje gubitaka u 2012. te 2013. godini. Također, novi vlasnik “Brodosplita” zadržava i pravo na korištenje državnih jamstava za avanse u iznosu od 222 milijuna kuna.

S druge strane, DIV je ponudio 50 milijuna kuna za dokapitalizaciju škvera u pet godišnjih obroka po 10 milijuna kuna, te dvije milijarde kuna vlastitog doprinosa preko investicijskih kredita ili sredstava za sada nepoznatog strateškog partnera. DIV provedbu navedenih obveza jamči korporativnim jamstvima u iznosu od 50 milijuna kuna. Riječ je o nesigurnim jamstvima, bez čvrste obveze da će DIV uistinu investirati dvije milijarde kuna u škver u sljedećih pet godina.

Drugim riječima, DIV nema novca da plati kvalitetna bankovna jamstva pa stoga nudi jamstva nižega ranga, a koja su u Ministarstvu gospodarstva i Vladi ipak prihvaćena. Prisjetimo se da je poljski “Zlomrex”, kupujući “Željezaru Split”, ponudio, a država prihvatila, korporativna jamstva (bez bankovnih jamstava, op.a.). Splitska je željezara, kao što je poznato, poslije završila u stečaju. − HDZ-ova Vlada je otpočetka pogodovala DIV-u, a nova Vlada samo nastavlja s pogodovanjem − kaže Zvonko Šegvić, predstavnik radnika u NO-u “Brodosplita” i predsjednik Nezavisnog sindikata.
Nema bankovnih jamstava

− Prema međunarodnom natječaju, kupac je bio obvezan osigurati bankovna, a ne korporativna jamstva, potom osigurati nove ugovore, što također nije ispoštovano, a nije ni potpisan socijalni sporazum. Još uvijek čekamo očitovanje DORH-a na pitanje udovoljava li kupac obvezama iz natječaja. Nema viška radnika, nego je u pitanju nesposobnost da se dođe do novih ugovora − kaže Šegvić. Vedran Dragičevć, predsjednik Sindikata metalaca, također napominje da nedostatak novih ugovora ostaje najveći problem.

− Ulazak novog vlasnika u “Brodosplit” nije sporan. Nas brine što i dalje ostaje problem nepostojanja novih ugovora. Nedostaje i više svježega kapitala, za koji je očito da ga novi vlasnik ne može osigurati. Nadamo se da će do novoga kapitala doći preko nekog strateškog partnera koji bi možda dugoročno ušao u suvlasnički odnos. Čekamo odgovore na ta pitanja, a tek onda možemo govoriti o tome ima li ili nema viška radnika u brodogradilištu − poručuje čelnik Sindikata metalaca.

slobodnadalmacija.hr

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video