O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Array

Na djelu tiha eutanazija »3. maja«?

Tko to radi na tihoj eutanaziji »3. maja«, tim su pitanjem jučer iz Sindikata metalaca Hrvatske opisali poziciju u kojoj se našao riječki škver u kojem će u rujnu prve grupe radnika iz predobrade i obrade čelika morati »na čekanja«. Iz trećemajske podružnice ovog Sindikata iskoristili su prigodu da upozore Upravu, ali i Vladu kako neće dozvoliti da se problem nezaposlenih kapaciteta riješava na takav način.
– Probudite se, poručio je glavni povjerenik u »3. maju« Juraj Šoljić Vladi, podsjećajući da su trećemajci znali kako stati u obranu škvera 2009., kada je situacija bila slična, i spremni su to opet učiniti.
– Samo novi poslovi rješavaju pitanje našeg opstanka. Bez novih ugovora, sve drugo vodi gašenju, zaključio je Boris Bučanac, sindikalist i jedan od radnika iz trećemajskog pogona za obradu čelika, koji će se naći prvi na udaru zbog praznih navoza. Prenio je i da su radnici ogorčeni, da ne žele ni čekanja, ni premještanja u druge pogone.
– Želimo raditi i zaraditi svoju plaću, ponovio je još jednom ovu trećemajsku krilaticu Bučanac.
Osim što nema novih ugovora – podsjetimo, od ugovaranja zadnjih brodova u »3. maju«, aktualnih asfalt-tankera koji se upravo grade, prošlo je dvije godine – Šoljić je posebno apostrofirao i tanker »Istra«, oko kojeg nikako da se obavi njegova primopredaja »Uljanik plovidbi« jer još nije riješeno plaćanje. Prema posljednjim informacijama, »zapelo« je na relaciji Ministarstvo pomorstva – AZTN.
– Mi smo svoj dio posla odradili, poentirao je Šoljić, ističući značaj tih, prema njegovim navodima, blizu 40 milijuna dolara koji bi se od »Istre« trebali sliti u trećemajsku blagajnu. Taj novac, kazao je Šoljić, osigurava brodogradilištu da naruči čelik za dvije samouranjajuće barže, a bitno olakšava i ubrzava isporuku i prvog od četiri asflat- tankera švedskom naručitelju. Upravo o isporuci tog prvog broda iz serije dobrim dijelom ovisi odluka Šveđana hoće li s »3. majem« ugovoriti još dva broda.
– Podsjećam da je »3. maj« jedino brodogradilište koje u ovom razdoblju nije dobio kredit i jamstva države za likvidnost. Svi ostali, uključujući i »Uljanik«, jesu, zaključio je Šoljić.

Ista prava kao uljanikovci

Regionalni povjerenik SMH-a Branko Kužet najavio je da će, s obzirom na najavljeni plan da pulsko brodogradilište preuzme »3. maj«, od »Uljanika« zahtjevati zadržavanje cjelokupnog proizvodnog procesa u riječkom brodogradilištu, poštivanje prava iz kolektivnog ugovora, reguliranje statusnih prava svih radnih mjesta u »3. maju« i, konačno, dogovor o prepuštanju određenog paketa dionica trećemajcima pod istim kriterijima pod kojima su to od države dobili pravo otkupiti uljanikovci.

novine.novilist.hr

Tko to radi na tihoj eutanaziji »3. maja«, tim su pitanjem jučer iz Sindikata metalaca Hrvatske opisali poziciju u kojoj se našao riječki škver u kojem će u rujnu prve grupe radnika iz predobrade i obrade čelika morati »na čekanja«. Iz trećemajske podružnice ovog Sindikata iskoristili su prigodu da upozore Upravu, ali i Vladu kako neće dozvoliti da se problem nezaposlenih kapaciteta riješava na takav način.
– Probudite se, poručio je glavni povjerenik u »3. maju« Juraj Šoljić Vladi, podsjećajući da su trećemajci znali kako stati u obranu škvera 2009., kada je situacija bila slična, i spremni su to opet učiniti.
– Samo novi poslovi rješavaju pitanje našeg opstanka. Bez novih ugovora, sve drugo vodi gašenju, zaključio je Boris Bučanac, sindikalist i jedan od radnika iz trećemajskog pogona za obradu čelika, koji će se naći prvi na udaru zbog praznih navoza. Prenio je i da su radnici ogorčeni, da ne žele ni čekanja, ni premještanja u druge pogone.
– Želimo raditi i zaraditi svoju plaću, ponovio je još jednom ovu trećemajsku krilaticu Bučanac.
Osim što nema novih ugovora – podsjetimo, od ugovaranja zadnjih brodova u »3. maju«, aktualnih asfalt-tankera koji se upravo grade, prošlo je dvije godine – Šoljić je posebno apostrofirao i tanker »Istra«, oko kojeg nikako da se obavi njegova primopredaja »Uljanik plovidbi« jer još nije riješeno plaćanje. Prema posljednjim informacijama, »zapelo« je na relaciji Ministarstvo pomorstva – AZTN.
– Mi smo svoj dio posla odradili, poentirao je Šoljić, ističući značaj tih, prema njegovim navodima, blizu 40 milijuna dolara koji bi se od »Istre« trebali sliti u trećemajsku blagajnu. Taj novac, kazao je Šoljić, osigurava brodogradilištu da naruči čelik za dvije samouranjajuće barže, a bitno olakšava i ubrzava isporuku i prvog od četiri asflat- tankera švedskom naručitelju. Upravo o isporuci tog prvog broda iz serije dobrim dijelom ovisi odluka Šveđana hoće li s »3. majem« ugovoriti još dva broda.
– Podsjećam da je »3. maj« jedino brodogradilište koje u ovom razdoblju nije dobio kredit i jamstva države za likvidnost. Svi ostali, uključujući i »Uljanik«, jesu, zaključio je Šoljić.

Ista prava kao uljanikovci

Regionalni povjerenik SMH-a Branko Kužet najavio je da će, s obzirom na najavljeni plan da pulsko brodogradilište preuzme »3. maj«, od »Uljanika« zahtjevati zadržavanje cjelokupnog proizvodnog procesa u riječkom brodogradilištu, poštivanje prava iz kolektivnog ugovora, reguliranje statusnih prava svih radnih mjesta u »3. maju« i, konačno, dogovor o prepuštanju određenog paketa dionica trećemajcima pod istim kriterijima pod kojima su to od države dobili pravo otkupiti uljanikovci.

novine.novilist.hr

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video