O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Array

Pulski dijamant krenuo na put prema Temzi

Jučer je Tehnomontov katamaran »Millenium diamond« ukrcan na teretni brod »Gloria«, koji će ga prevesti do Londona, gdje će za tjedan dana biti službeno predan vlasnicima – tvrtki City Cruises. Potonja je izabrala ponudu Brodarskog instituta iz Zagreba, koji je brod projektirao i dao izgraditi u pulskom škveru. Katamaran će tijekom skorih Olimpijskih igara prevoziti turiste na Temzi. »Millenium Diamond« dugačak je 37 metara, širok 17,5 i može prevoziti 600 putnika odjednom u kabini i na palubi. Pokreću ga dva motora tipa Cummins od po 500 konjskih snaga, te može razviti krstareću brzinu od 12 čvorova. Izgradnja trupa broda započela je u lipnju prošle godine, a koncem 2011. završeno je nadgrađe. Ime je dobio jer izgledom podsjeća na dijamant, ali i zbog jubilarne, tisućite obljetnice postojanja kraljevske dinastije u Velikoj Britaniji. Tvrtka City Cruises za izgradnju broda platila je 3,5 milijuna funti. Suvremeni dizajn eksterijera i interijera, te mala potrošnja dizelskog goriva glavni su aduti tog plovećeg bisera. Interijer je dizajniran tako da na krmi broda ima šank, a ispred njega plesni podij s laserskim bljeskalicama. Stolovi su posloženi po sredini i po bokovima broda, a sjedalice s naslonjačem pomiču se u stranu za lakše sjedanje za stol, te ih poluga vraća uvijek u centralni položaj. U brod se ulazi kroz četiri hidraulička vrata, dok se s krmene i prednje desne strane broda može stubama na gornju, otvorenu palubu. Na pramcu iznad kabine smješten je komandni most, u kojem je samo jedna osoba. Komande su postavljene i na bočnim stranama tako da zapovjednik uvijek može obaviti manevar s jedne od prednjih bočnih strana kao što to čine na velikim brodovima. Upravljačka ploča je u potpunosti automatizirana i cijeli je brod povezan sustavom protupožarne dojave. U kormilarnici, koja je smještena ispod kabine, dva su motora i dizelski agregati za struju, kao i sustav za klimatizaciju. Ti su strojevi u potpunosti automatizirani i povezani s kormilarnicom uz pomoć videonadzora pa zapovjednik u svakom trenutku ima uvid u sve relevantne točke na brodu.

Dizanje na palubu – najdelikatnija operacija

Ukrcaj je započeo u ranim jutarnjim satima. Dvije velike dizalice ispružile su se iznad mora ne bi li se na kranovima, uz pomoć dva balancina, postavile brage. Katamaran je potom inbragan uz pomoć 12 snažnih braga i počela je najdelikatnija operacija – dizanje broda iz mora i ukrcaj na palubu. S druge strane teretnog broda izbačene su dizalice ne bi li se dobio pravi balast kako se teretni brod ne bi nagnuo previše na stranu katamarana.

novine.novilist.hr

Jučer je Tehnomontov katamaran »Millenium diamond« ukrcan na teretni brod »Gloria«, koji će ga prevesti do Londona, gdje će za tjedan dana biti službeno predan vlasnicima – tvrtki City Cruises. Potonja je izabrala ponudu Brodarskog instituta iz Zagreba, koji je brod projektirao i dao izgraditi u pulskom škveru. Katamaran će tijekom skorih Olimpijskih igara prevoziti turiste na Temzi. »Millenium Diamond« dugačak je 37 metara, širok 17,5 i može prevoziti 600 putnika odjednom u kabini i na palubi. Pokreću ga dva motora tipa Cummins od po 500 konjskih snaga, te može razviti krstareću brzinu od 12 čvorova. Izgradnja trupa broda započela je u lipnju prošle godine, a koncem 2011. završeno je nadgrađe. Ime je dobio jer izgledom podsjeća na dijamant, ali i zbog jubilarne, tisućite obljetnice postojanja kraljevske dinastije u Velikoj Britaniji. Tvrtka City Cruises za izgradnju broda platila je 3,5 milijuna funti. Suvremeni dizajn eksterijera i interijera, te mala potrošnja dizelskog goriva glavni su aduti tog plovećeg bisera. Interijer je dizajniran tako da na krmi broda ima šank, a ispred njega plesni podij s laserskim bljeskalicama. Stolovi su posloženi po sredini i po bokovima broda, a sjedalice s naslonjačem pomiču se u stranu za lakše sjedanje za stol, te ih poluga vraća uvijek u centralni položaj. U brod se ulazi kroz četiri hidraulička vrata, dok se s krmene i prednje desne strane broda može stubama na gornju, otvorenu palubu. Na pramcu iznad kabine smješten je komandni most, u kojem je samo jedna osoba. Komande su postavljene i na bočnim stranama tako da zapovjednik uvijek može obaviti manevar s jedne od prednjih bočnih strana kao što to čine na velikim brodovima. Upravljačka ploča je u potpunosti automatizirana i cijeli je brod povezan sustavom protupožarne dojave. U kormilarnici, koja je smještena ispod kabine, dva su motora i dizelski agregati za struju, kao i sustav za klimatizaciju. Ti su strojevi u potpunosti automatizirani i povezani s kormilarnicom uz pomoć videonadzora pa zapovjednik u svakom trenutku ima uvid u sve relevantne točke na brodu.

Dizanje na palubu – najdelikatnija operacija

Ukrcaj je započeo u ranim jutarnjim satima. Dvije velike dizalice ispružile su se iznad mora ne bi li se na kranovima, uz pomoć dva balancina, postavile brage. Katamaran je potom inbragan uz pomoć 12 snažnih braga i počela je najdelikatnija operacija – dizanje broda iz mora i ukrcaj na palubu. S druge strane teretnog broda izbačene su dizalice ne bi li se dobio pravi balast kako se teretni brod ne bi nagnuo previše na stranu katamarana.

novine.novilist.hr

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video