O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Array

S Končarom će biti i kruva i posla

Sezonska fjaka u trogirskim kaletama ničim nije ukazivala da je četvrtak bio još jedan od povijesnih dana tijekom kojeg se krojila sudbina navoza s druge strane kanala. Čak ni na par koraka od škverske porte ništa nije odudaralo od svakodnevice – radnici su se vraćali s marende i više su razmišljali kako se skloniti od vrućih 50-ak stupnjeva, koliko se ovih dana mjeri na brodskom lamarinu, nego hoće li im sutra kapu krojiti novi vlasnik u liku Danka Končara ili Slobodana Ljubičića.

Bez obzira na očekivanu neizvjesnost oko raspleta privatizacijske priče, radnici “Brodotrogira” s kojima smo razgovarali ipak su za svojeg favorita istaknuli vlasnika “Kermas Energije” iz jednostavnog razloga – čvršće najave zadržavanja “klasične” brodogradnje na Punti Čubrijana.

Jedan od njih je i Ante Špika koji nam je kazao da mu je najvažnije da se “trakavica više završi i počnu ugovarati novi brodovi”.
Pokrenuti tvrtku

– Čujte, svi mi živimo od škvera i normalno je da osluškujemo svaki detalj koji se tiče naše sudbine. Nadamo se da će budući vlasnik ispuniti prihvaćene obveze i pokrenuti tvrtku s mrtve točke – ističe naš sugovornik.

Sindikalni lider Slavko Bilota, glavni povjerenik Sindikata metalaca Hrvatske u trogirskom brodogradilištu, ustvrdio je da je ponuda Danka Končara povoljnija za opstanak škvera i radnih mjesta.

– Ta ponuda se temelji na ranijem planu restrukturiranja koji su prihvatila i nadležna tijela u Bruxellesu. S obzirom na ukupnu situaciju na hrvatskim navozima, mislim da je ovo dobra opcija, jer je daleko od stečaja ili likvidacije. Imamo budućnost, to je za naše radnike povoljna vijest. U vezi s tim smo zatražili sastanak s ministrom Čačićem kako bismo doznali detalje Končarove ponude – istaknuo je Bilota.

Na naše pitanje koliko je realan plan budućeg vlasnika da u prvoj fazi gradi dva tankera za vlastitu, škversku kompaniju, čelnik većinskog sindikata u “Brodotrogiru” je naglasio:

– Najvažnije je da imamo posla, upravo su u tijeku i neki pregovori oko novih ugovora. Plan koji spominjete bit će dobar kao privremeno rješenje, ali za dalje ćemo morati dobiti kvalitetne i isplative poslove.

Vjerujem da će izabrani preuzimatelj škvera ispuniti svoje obveze ili će se u suprotnom država morati osigurati preko ponuđenih jamstava. Prema njegovim riječima, planirano smanjivanje broja radnika s 1239 na 896 tijekom pet godina od sklapanja privatizacijskog ugovora ne bi smjelo predstavljati nekakav udar, jer će u taj dio biti uvršteni svi škverani koji na bilo kakav način napuste tvrtku.
Bolja opcija

I Tonči Pomenić, umirovljeni Trogiranin koji je gotovo svih 40 godina staža odradio u brodogradilištu, rekao nam je kako je izbor Danka Končara za novog vlasnika “Brodotrogira” bolja opcija od prihvaćanja ponude Slobodana Ljubičića – Mislim da Končar, kao privatni ulagač, ima novca, ali ne kupuje on škver zato što voli Trogir, nego zato što želi zaraditi. U takvoj situaciji radnicima je bolje prihvatiti realnost nego završiti na ulici. Našem škveru potrebna je temeljita tehnološka obnova, dodao je Pomenić.

Čačić: S navoza je ‘zamračeno’ 30,9 milijardi kuna

U danu u kojem je Vlada formalizirala odluku o prodaji ‘Brodotrogira’ Danku Končaru i usvojila informaciju da se za ulazak samoborskog DIV-a u ‘Brodosplit’ čeka 24. srpnja i ‘zeleno svjetlo’ iz Bruxellesa, prvi potpredsjednik Vlade Radimir Čačić jučer je iznio konačne brojke o tome koliko su sanacija i preustroj brodogradnje koštali porezne obveznike. Riječ je o 30,9 milijardi kuna koje je, kazao je potpredsjednik Čačić, netko spremio u džep.

– U čiji džep je to otišlo? Pa dio toga je na sudu, kao slučaj ‘Brodosplit’, dio toga još nije, za najveći dio, nažalost, ne znamo – zagonetno je naznačio potpredsjednik Vlade -Na pitanje kako to da je Danko Končar od neozbiljnog kupca za riječki ‘3. maj’ postao pravi izbor za novog vlasnika ‘Brodotrogira’, potpredsjednik Vlade odgovorio je da je ‘Kermas energija’ kao kupac ‘Brodotrogira’ ponudila prava jamstva za ulaganja i ozbiljnost ponude, dok kod ‘Jadranskih ulaganja’ kao kupca ‘ 3. maja’ to nije bio slučaj. Kako se čulo na sjednici Vlade, Končar je priložio jamstva u iznosu od 75 milijuna kuna na ulaganje u ‘Brodotrogir’.

Ljubičić je pak planirao proširiti djelatnost ‘Brodotrogira’ na turizam izgradnjom marina i drugih objekata te zaposliti novih tisuću radnika, o čemu se Radimir Čačić izrazio pohvalno na sjednici Vlade dodavši da mu je takav biznis plan bio bliži od ponude Končara koja je, kako se izrazio, više industrijska. No, kazao je Čačić, povjerenstvo za privatizaciju odlučilo se za ponudu Končara. Na to je premijer Milanović ustvrdio da su afiniteti jedno, a političke odluke Vlade drugo.

Ljubičić: Svaka čast Čačiću

Svaka čast Čačiću, cijenim njegov stav – tim nam je riječima Slobodan Ljubičić, drugi takmac u utrci za preuzimanje “Brodotrogira”, komentirao odluku Vlade koja ga, kako nam je kazao, i jest i nije iznenadila.

– Čim se Končar ponovno pojavio sa svojom ponudom moglo se očekivati da će ga se favorizirati, jer je njegov plan restrukturiranja škvera već prošao Europsku komisiju. Nisu uzeli u obzir ni činjenicu da smo mi ponudili bankovno jamstvo, a suparnici samo korporativnu garanciju. Ostatak Vlade, osim potpredsjednika Čačića, postavio se politički oportuno smatrajući da su problem “Brodotrogira” stavili pod tapet – istaknuo je Ljubičić.

– Treba vidjeti hoće li se ostvariti navodi iz plana restrukturiranja, ja ne vjerujem u tu priču. Ne možete na polovici poluotoka ostaviti navoze, a na drugoj graditi marinu. Čini mi se da je priča gubitnička. Bilo bi mi draže da su naš projekt dali Končaru…

ŠTO JE PLAN

– – 60 posto sadašnje površine “Brodotrogira” ostaje škver, a 40 posto prenamjenjuje se u marinu, prateću servisnu zonu i poslovno-turističko područje
– – restrukturiranje bi trebalo početi 1. listopada i trajati pet godina, pri čemu bi država na sebe preuzela 3 od 5 milijardi kuna ukupnih troškova postupka, a “Kermas Energija” bi uložila preostali iznos
– – smanjenje broja radnika s 1239 na 896 (u brodogrđevnom dijelu 680) tijekom pet godina nakon preuzimanja škvera

slobodnadalmacija.hr

Sezonska fjaka u trogirskim kaletama ničim nije ukazivala da je četvrtak bio još jedan od povijesnih dana tijekom kojeg se krojila sudbina navoza s druge strane kanala. Čak ni na par koraka od škverske porte ništa nije odudaralo od svakodnevice – radnici su se vraćali s marende i više su razmišljali kako se skloniti od vrućih 50-ak stupnjeva, koliko se ovih dana mjeri na brodskom lamarinu, nego hoće li im sutra kapu krojiti novi vlasnik u liku Danka Končara ili Slobodana Ljubičića.

Bez obzira na očekivanu neizvjesnost oko raspleta privatizacijske priče, radnici “Brodotrogira” s kojima smo razgovarali ipak su za svojeg favorita istaknuli vlasnika “Kermas Energije” iz jednostavnog razloga – čvršće najave zadržavanja “klasične” brodogradnje na Punti Čubrijana.

Jedan od njih je i Ante Špika koji nam je kazao da mu je najvažnije da se “trakavica više završi i počnu ugovarati novi brodovi”.
Pokrenuti tvrtku

– Čujte, svi mi živimo od škvera i normalno je da osluškujemo svaki detalj koji se tiče naše sudbine. Nadamo se da će budući vlasnik ispuniti prihvaćene obveze i pokrenuti tvrtku s mrtve točke – ističe naš sugovornik.

Sindikalni lider Slavko Bilota, glavni povjerenik Sindikata metalaca Hrvatske u trogirskom brodogradilištu, ustvrdio je da je ponuda Danka Končara povoljnija za opstanak škvera i radnih mjesta.

– Ta ponuda se temelji na ranijem planu restrukturiranja koji su prihvatila i nadležna tijela u Bruxellesu. S obzirom na ukupnu situaciju na hrvatskim navozima, mislim da je ovo dobra opcija, jer je daleko od stečaja ili likvidacije. Imamo budućnost, to je za naše radnike povoljna vijest. U vezi s tim smo zatražili sastanak s ministrom Čačićem kako bismo doznali detalje Končarove ponude – istaknuo je Bilota.

Na naše pitanje koliko je realan plan budućeg vlasnika da u prvoj fazi gradi dva tankera za vlastitu, škversku kompaniju, čelnik većinskog sindikata u “Brodotrogiru” je naglasio:

– Najvažnije je da imamo posla, upravo su u tijeku i neki pregovori oko novih ugovora. Plan koji spominjete bit će dobar kao privremeno rješenje, ali za dalje ćemo morati dobiti kvalitetne i isplative poslove.

Vjerujem da će izabrani preuzimatelj škvera ispuniti svoje obveze ili će se u suprotnom država morati osigurati preko ponuđenih jamstava. Prema njegovim riječima, planirano smanjivanje broja radnika s 1239 na 896 tijekom pet godina od sklapanja privatizacijskog ugovora ne bi smjelo predstavljati nekakav udar, jer će u taj dio biti uvršteni svi škverani koji na bilo kakav način napuste tvrtku.
Bolja opcija

I Tonči Pomenić, umirovljeni Trogiranin koji je gotovo svih 40 godina staža odradio u brodogradilištu, rekao nam je kako je izbor Danka Končara za novog vlasnika “Brodotrogira” bolja opcija od prihvaćanja ponude Slobodana Ljubičića – Mislim da Končar, kao privatni ulagač, ima novca, ali ne kupuje on škver zato što voli Trogir, nego zato što želi zaraditi. U takvoj situaciji radnicima je bolje prihvatiti realnost nego završiti na ulici. Našem škveru potrebna je temeljita tehnološka obnova, dodao je Pomenić.

Čačić: S navoza je ‘zamračeno’ 30,9 milijardi kuna

U danu u kojem je Vlada formalizirala odluku o prodaji ‘Brodotrogira’ Danku Končaru i usvojila informaciju da se za ulazak samoborskog DIV-a u ‘Brodosplit’ čeka 24. srpnja i ‘zeleno svjetlo’ iz Bruxellesa, prvi potpredsjednik Vlade Radimir Čačić jučer je iznio konačne brojke o tome koliko su sanacija i preustroj brodogradnje koštali porezne obveznike. Riječ je o 30,9 milijardi kuna koje je, kazao je potpredsjednik Čačić, netko spremio u džep.

– U čiji džep je to otišlo? Pa dio toga je na sudu, kao slučaj ‘Brodosplit’, dio toga još nije, za najveći dio, nažalost, ne znamo – zagonetno je naznačio potpredsjednik Vlade -Na pitanje kako to da je Danko Končar od neozbiljnog kupca za riječki ‘3. maj’ postao pravi izbor za novog vlasnika ‘Brodotrogira’, potpredsjednik Vlade odgovorio je da je ‘Kermas energija’ kao kupac ‘Brodotrogira’ ponudila prava jamstva za ulaganja i ozbiljnost ponude, dok kod ‘Jadranskih ulaganja’ kao kupca ‘ 3. maja’ to nije bio slučaj. Kako se čulo na sjednici Vlade, Končar je priložio jamstva u iznosu od 75 milijuna kuna na ulaganje u ‘Brodotrogir’.

Ljubičić je pak planirao proširiti djelatnost ‘Brodotrogira’ na turizam izgradnjom marina i drugih objekata te zaposliti novih tisuću radnika, o čemu se Radimir Čačić izrazio pohvalno na sjednici Vlade dodavši da mu je takav biznis plan bio bliži od ponude Končara koja je, kako se izrazio, više industrijska. No, kazao je Čačić, povjerenstvo za privatizaciju odlučilo se za ponudu Končara. Na to je premijer Milanović ustvrdio da su afiniteti jedno, a političke odluke Vlade drugo.

Ljubičić: Svaka čast Čačiću

Svaka čast Čačiću, cijenim njegov stav – tim nam je riječima Slobodan Ljubičić, drugi takmac u utrci za preuzimanje “Brodotrogira”, komentirao odluku Vlade koja ga, kako nam je kazao, i jest i nije iznenadila.

– Čim se Končar ponovno pojavio sa svojom ponudom moglo se očekivati da će ga se favorizirati, jer je njegov plan restrukturiranja škvera već prošao Europsku komisiju. Nisu uzeli u obzir ni činjenicu da smo mi ponudili bankovno jamstvo, a suparnici samo korporativnu garanciju. Ostatak Vlade, osim potpredsjednika Čačića, postavio se politički oportuno smatrajući da su problem “Brodotrogira” stavili pod tapet – istaknuo je Ljubičić.

– Treba vidjeti hoće li se ostvariti navodi iz plana restrukturiranja, ja ne vjerujem u tu priču. Ne možete na polovici poluotoka ostaviti navoze, a na drugoj graditi marinu. Čini mi se da je priča gubitnička. Bilo bi mi draže da su naš projekt dali Končaru…

ŠTO JE PLAN

– – 60 posto sadašnje površine “Brodotrogira” ostaje škver, a 40 posto prenamjenjuje se u marinu, prateću servisnu zonu i poslovno-turističko područje
– – restrukturiranje bi trebalo početi 1. listopada i trajati pet godina, pri čemu bi država na sebe preuzela 3 od 5 milijardi kuna ukupnih troškova postupka, a “Kermas Energija” bi uložila preostali iznos
– – smanjenje broja radnika s 1239 na 896 (u brodogrđevnom dijelu 680) tijekom pet godina nakon preuzimanja škvera

slobodnadalmacija.hr

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video