Nedavno je Uljaniku porinut šesti jaružar »Bartolomeu Dias« za belgijskog naručitelja Jan De Nul. Iako njegovom isporukom formalno završava suradnja pulskog brodogradilišta i belgijskog brodara, u arsenalu se nadaju da će se ona nastaviti. Komentirajući dosadašnju suradnju i njezin mogući nastavak, Robby De Backer, direktor novogradnji u Jan De Nulu kaže da je jako zadovoljan jaružarima iz Uljanika.
– To su vrlo komplicirani brodovi, koje nije jednostavno izraditi. Uljanik je napravio vrlo dobar posao ne samo na »Bartolomeuu Diasu« nego i na svim prethodnim brodovima, kaže De Becker.
Na internetskim stranicama Jan De Nula stoji da je ova belgijska tvrtka sklopila nove ugovore za gradnju u Australiji, Rusiji, Kanadi i sjevernom Atlantiku.
Puno narudžbi
Riječ je o poslovima vrijednim više od 500 milijuna eura. Na dijelu tih poslova angažirani su i brodovi jaružari izgrađeni u Uljaniku.
– Jaružar »Fernao de Magalhaes« angažiran je na otoku Sahalin, između Rusije i Japana. Drugi Uljanikov brod je u Južnoj Americi, a preostala dva u Vijetnamu. No, svi oni plove i rade diljem svijeta. Radili su iskope u Panamskom kanalu, a sada grade nove luke i iskope za naftu i plin. Dakle, vrlo različite poslove, govori Robby De Becker, a na naš upit o činjenici da osim od Hrvata, novogradnje naručuju i od Španjolaca te iz Južne Koreje i zanimanje zašto brodove naručuju od različitih brodograditelja, odgovara da je Jan De Nul imao mnogo narudžbi za gradnju novih brodova i jedno brodogradilište ne bi uspjelo samo sve to napraviti u rokovima koje su si postavili.
– Razlika je i u veličini brodova. Neko je brodogradilište bolje u gradnji većih, a drugo u gradnji manjih brodova. Mislim da su najkompleksniji i najsofisticiraniji brodovi u našoj floti oni koji su izgrađeni u Uljaniku. Imamo brodove slične onima koji su izašli iz Uljanika. Imamo i veće, ali ovi izgrađeni u Uljaniku su vrlo komplicirani i za mene i moje kolege iz Jan De Nula.
Dvije isporuke
U ovoj godini Puljani će Jan De Nulu isporučiti i dva posljednja jaružara. Komentirajući mogućnosti daljnje suradnje De Becker kaže da u tvrtki neprekidno razmišljaju o projektima u budućnosti.
– No, hoćemo li i dalje graditi ovisi prije svega o ekonomskoj situaciji. U ovom je trenutku zaista teško reći što ćemo raditi u budućnosti. Ekonomska situacija je vrlo neizvjesna u odnosu na razdoblje od prije dvije-tri godine. Narudžba novih jaružara je uvijek moguća i siguran sam da će se dogoditi, ističe direktor novogradnji Jan De Nula.
S Uljanikom je tvrtka dogovorila izgradnju brodova ukupne vrijednosti veće od 800 milijuna američkih dolara. No, velik dio te vrijednosti čine tuđe komponente, koje Uljanik samo ugrađuje u brodove. Na naš upit zašto se sve ne radi na jednom mjestu, De Becker odgovara da instalacije za jaružare dolaze od različitih specijaliziranih proizvođača, iz Belgije, Francuske, Nizozemske, Njemačke, Kine, ali i i iz mnogih drugih dijelova svijeta. Jaružari u cijelom svijetu
Uskoro će Jan De Nul u Puli preuzeti brodove »«Pedro Alvares Cabral«, a za nekoliko mjeseci i »Bartolomeu Dias«, a prema riječima De Beckera još nije poznato u kojem će dijelu svijeta ovi brodovi biti angažirani.
– U ovom trenutku to ne znamo. To može biti bilo gdje u svijetu gdje se pojavi potreba za poslovima koje mogu obavljati ti brodovi.
novine.novilist.hr