O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Array

Država lani zaradila 2 milijuna kuna

Prema službenoj statistici, čak deset posto od oko 190.000 brodica koje tijekom sezone uplove u hrvatski dio Jadrana u sukobu su s pomorskim prometnim pravilima, kazao je ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić koji je jutros sudjelovao u akciji pojačanog nadzora pomorskog prometa u cilju sigurnosti plovidbe svih Lučkih kapetanija i ispostava u Hrvatskoj. Ministar, koji je isplovio s Lučkom kapetanijom Šibenik, kako bi pratio akciju na području šibensko-kninskog akvatorija, naglasio je da se najčešće radi o nepoštivanju osnovnih propisa sigurnosti pomorskog prometa, prije svega o prekoračenju brzine ili glisiranju na područjima na kojima je to zabranjeno. Upravo zbog velikog broja plovila u sezoni, lučki kapetani imaju jako važnu ulogu kontrole i monitoringa pomorskog prometa, što u konačnici vodi i do sigurnosti kupača i plivača, istaknuo je ministar.

Osim toga, Lučke kapetanije imaju mogućnost prekršiteljima pravila ispisati takozvane mandatne kazne kojih je, istaknuo je ministar, u prošloj godini bilo oko dva milijuna kuna, a isto se očekuje i u 2012. Kaznama se najbolje djeluje na sigurnost pomorskog prometa, istaknuo je Hajdaš Dončić, izrazivši nadu kako ove sezone nećemo zabilježiti teže pomorske nesreće. Rezultat stalnog monitoringa akvatorija jest što je sve manje problema na moru, no problema ima u ekipiranosti Lučkih uprava, priznao je ministar. U tim je ustanovama veliki broj djelatnika s ugovorima o djelu, a s druge strane, mnogo je mjesta ostalo ispražnjeno nakon što su stariji djelatnici Lučkih kapetanija otišli u mirovinu.

Zbog svega toga, kazao je ministar, u pripremi je operativni plan zapošljavanja novih djelatnika u Lučke uprave i njihove ispostave. Ovaj problem, naglasio je, treba riješiti ne samo zbog obveze koju je Hrvatska preuzela potpisivanjem ugovora za ulazak u EU, već i zbog same orijentacije Hrvatske kao pomorske zemlje. S tim u skladu, zaključio je ministar, do konca godine bit će raspisan natječaj kojim će se Lučke kapetanije konačno popuniti i ekipirati.

U akciji pojačanog nadzora pomorskog prometa u cilju sigurnosti plovidbe koja se danas provodi na čitavom Jadranu, sudjeluje osam lučkih kapetanija (Pula, Rijeka, Senj, Zadar, Šibenik, Split, Ploče i Dubrovnik) i 72 pripadajuće lučke ispostave.

Promet na Jadranu nadziru četiri broda lučkih kapetanija, ‘Pojišan’, ‘Vid’, ‘Šibenik’ i ‘Danče’, te još 24 brodice. Cilj ovakvih akcija, koje se zbog pojačanog pomorskog prometa i zbog prevencije glisiranja unutar nedozvoljenog područja, već tradicionalno provode svake turističke sezone, jest i nadzor plaža i kupališta, nadzor koncesijskih odobrenja za iznajmljivače plovila, nadzor putničkih plovila te nadzor nad onečišćenjem od strane polovila i njihovih vlasnika.

poslovni.hr

Prema službenoj statistici, čak deset posto od oko 190.000 brodica koje tijekom sezone uplove u hrvatski dio Jadrana u sukobu su s pomorskim prometnim pravilima, kazao je ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić koji je jutros sudjelovao u akciji pojačanog nadzora pomorskog prometa u cilju sigurnosti plovidbe svih Lučkih kapetanija i ispostava u Hrvatskoj. Ministar, koji je isplovio s Lučkom kapetanijom Šibenik, kako bi pratio akciju na području šibensko-kninskog akvatorija, naglasio je da se najčešće radi o nepoštivanju osnovnih propisa sigurnosti pomorskog prometa, prije svega o prekoračenju brzine ili glisiranju na područjima na kojima je to zabranjeno. Upravo zbog velikog broja plovila u sezoni, lučki kapetani imaju jako važnu ulogu kontrole i monitoringa pomorskog prometa, što u konačnici vodi i do sigurnosti kupača i plivača, istaknuo je ministar.

Osim toga, Lučke kapetanije imaju mogućnost prekršiteljima pravila ispisati takozvane mandatne kazne kojih je, istaknuo je ministar, u prošloj godini bilo oko dva milijuna kuna, a isto se očekuje i u 2012. Kaznama se najbolje djeluje na sigurnost pomorskog prometa, istaknuo je Hajdaš Dončić, izrazivši nadu kako ove sezone nećemo zabilježiti teže pomorske nesreće. Rezultat stalnog monitoringa akvatorija jest što je sve manje problema na moru, no problema ima u ekipiranosti Lučkih uprava, priznao je ministar. U tim je ustanovama veliki broj djelatnika s ugovorima o djelu, a s druge strane, mnogo je mjesta ostalo ispražnjeno nakon što su stariji djelatnici Lučkih kapetanija otišli u mirovinu.

Zbog svega toga, kazao je ministar, u pripremi je operativni plan zapošljavanja novih djelatnika u Lučke uprave i njihove ispostave. Ovaj problem, naglasio je, treba riješiti ne samo zbog obveze koju je Hrvatska preuzela potpisivanjem ugovora za ulazak u EU, već i zbog same orijentacije Hrvatske kao pomorske zemlje. S tim u skladu, zaključio je ministar, do konca godine bit će raspisan natječaj kojim će se Lučke kapetanije konačno popuniti i ekipirati.

U akciji pojačanog nadzora pomorskog prometa u cilju sigurnosti plovidbe koja se danas provodi na čitavom Jadranu, sudjeluje osam lučkih kapetanija (Pula, Rijeka, Senj, Zadar, Šibenik, Split, Ploče i Dubrovnik) i 72 pripadajuće lučke ispostave.

Promet na Jadranu nadziru četiri broda lučkih kapetanija, ‘Pojišan’, ‘Vid’, ‘Šibenik’ i ‘Danče’, te još 24 brodice. Cilj ovakvih akcija, koje se zbog pojačanog pomorskog prometa i zbog prevencije glisiranja unutar nedozvoljenog područja, već tradicionalno provode svake turističke sezone, jest i nadzor plaža i kupališta, nadzor koncesijskih odobrenja za iznajmljivače plovila, nadzor putničkih plovila te nadzor nad onečišćenjem od strane polovila i njihovih vlasnika.

poslovni.hr

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video