O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Array

Staru ‘Šoltu’ dopalo rezalište

Punih 18 godina tadašnja ‘Šolta’ plovila je u splitskoj floti, a (i) njezinom prodajom 2002. godine ‘Jadroplov’ je spašen od stečaja. Brod je izgrađen u ‘Brodosplitu’ 1984. godine, a drugi i posljednji vlasnik je ‘Koma Shipping’ iz Murmanska .Nakon punih 28 godina plovidbe svjetskim morima, u staro željezo prodan je brod “Tuloma”, nosivosti 29.643 tone, domaćoj javnosti poznatiji kao nekadašnja “Šolta” iz flote splitskog “Jadroplova”.

Aktualni ruski vlasnici broda namijenjenog prijevozu sipkih tereta, kompanija “Koma Shipping Services” iz Murmanska, odlučili su se riješiti veterana izgrađenog u splitskom škveru 1984. godine. “Tuloma” se sredinom kolovoza očekuje na “groblju brodova” u indijskom Alangu, gdje bi trebala okončati svoj zadnji vijađ. Priča o tom brodu počinje prije punih 30 godina, kad je na “Brodosplitovu” navozu položena kobilica za bulk carrier dug 189,6 metara i širok 22,8 metara.

Bila je to Novogradnja 319, a nekako u isto vrijeme škverani su gradili i brodove sličnih značajki za domaće kompanije − “Mljet” je naručila “Atlantska plovidba” iz Dubrovnika, a “Bihać” šibenska “Slobodna plovidba”. “Šolta” je isporučena “Jadroplovu” u svibnju 1984. godine. Pokreće je Sulzerov stroj, koji i danas omogućava razvijanje solidne brzine od preko 14 čvorova. Taj je brod bio dio flote splitskog brodara sve do konca ljeta 2002. godine, kad je od prodaje broda ruskom vlasniku isplaćen dio tada brojnih zaostalih plaća pomorcima i ostalim radnicima kompanije.

Upravo je prodaja tog broda za nešto manje od četiri milijuna dolara bila jedan od ključnih faktora koji su spriječili potonuće tvrtke i siguran odlazak u stečaj. No, treba reći i to da je “Šolta” bila jedan od četiriju brodova koji su 2000. godine bili praktički prodani njemačkom brodaru “Peter Döhleu” i ponovno uzeti u najam, u famoznom aranžmanu “sale&leaseback” kojeg se splitski brodar oslobodio tek protekle godine. Veteran sa splitskih navoza bio je pretposljednji brod izgrađen 80-ih godina koji je napustio flotu “Jadroplova”. Odlaskom “Tulome”, flota ruskog “Koma Shipping Servicesa” bit će svedena samo na dva broda, jednako vremešni “Murmansk” i ipak znatno suvremeniju “Amaliyu”.

‘Trogir’ stao zbog duga

Brod “Trogir” početkom mjeseca nije isplovio iz Los Angelesa zbog zabrane koju je zbog duga “Jadroplova” zatražila malteška tvrtka “OW Bunker”. Opskrbljivač gorivom potražuje od splitske kompanije više od pola milijuna dolara, a slučaj je dospio i do kalifornijskog okružnog suda. U očekivanju sudskog pravorijeka, brodu je ipak dopušteno isplovljavanje prema Meksiku.

slobodnadalmacija.hr

Punih 18 godina tadašnja ‘Šolta’ plovila je u splitskoj floti, a (i) njezinom prodajom 2002. godine ‘Jadroplov’ je spašen od stečaja. Brod je izgrađen u ‘Brodosplitu’ 1984. godine, a drugi i posljednji vlasnik je ‘Koma Shipping’ iz Murmanska .Nakon punih 28 godina plovidbe svjetskim morima, u staro željezo prodan je brod “Tuloma”, nosivosti 29.643 tone, domaćoj javnosti poznatiji kao nekadašnja “Šolta” iz flote splitskog “Jadroplova”.

Aktualni ruski vlasnici broda namijenjenog prijevozu sipkih tereta, kompanija “Koma Shipping Services” iz Murmanska, odlučili su se riješiti veterana izgrađenog u splitskom škveru 1984. godine. “Tuloma” se sredinom kolovoza očekuje na “groblju brodova” u indijskom Alangu, gdje bi trebala okončati svoj zadnji vijađ. Priča o tom brodu počinje prije punih 30 godina, kad je na “Brodosplitovu” navozu položena kobilica za bulk carrier dug 189,6 metara i širok 22,8 metara.

Bila je to Novogradnja 319, a nekako u isto vrijeme škverani su gradili i brodove sličnih značajki za domaće kompanije − “Mljet” je naručila “Atlantska plovidba” iz Dubrovnika, a “Bihać” šibenska “Slobodna plovidba”. “Šolta” je isporučena “Jadroplovu” u svibnju 1984. godine. Pokreće je Sulzerov stroj, koji i danas omogućava razvijanje solidne brzine od preko 14 čvorova. Taj je brod bio dio flote splitskog brodara sve do konca ljeta 2002. godine, kad je od prodaje broda ruskom vlasniku isplaćen dio tada brojnih zaostalih plaća pomorcima i ostalim radnicima kompanije.

Upravo je prodaja tog broda za nešto manje od četiri milijuna dolara bila jedan od ključnih faktora koji su spriječili potonuće tvrtke i siguran odlazak u stečaj. No, treba reći i to da je “Šolta” bila jedan od četiriju brodova koji su 2000. godine bili praktički prodani njemačkom brodaru “Peter Döhleu” i ponovno uzeti u najam, u famoznom aranžmanu “sale&leaseback” kojeg se splitski brodar oslobodio tek protekle godine. Veteran sa splitskih navoza bio je pretposljednji brod izgrađen 80-ih godina koji je napustio flotu “Jadroplova”. Odlaskom “Tulome”, flota ruskog “Koma Shipping Servicesa” bit će svedena samo na dva broda, jednako vremešni “Murmansk” i ipak znatno suvremeniju “Amaliyu”.

‘Trogir’ stao zbog duga

Brod “Trogir” početkom mjeseca nije isplovio iz Los Angelesa zbog zabrane koju je zbog duga “Jadroplova” zatražila malteška tvrtka “OW Bunker”. Opskrbljivač gorivom potražuje od splitske kompanije više od pola milijuna dolara, a slučaj je dospio i do kalifornijskog okružnog suda. U očekivanju sudskog pravorijeka, brodu je ipak dopušteno isplovljavanje prema Meksiku.

slobodnadalmacija.hr

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video