O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Array

Jedrenjak Kraljica mora

Obuka budućih pomoraca na novom školskom jedrenjaku “Kraljica mora” doživjela je fijasko. Naime, brod koji je trebao označiti početak renesanse u obuci učenika srednjih pomorskih škola u Hrvatskoj, posebno Pomorske škole u Splitu kao najveće u Hrvatskoj, više vremena provede na vezu u Rijeci nego u plovidbi Jadranom.

Prije negoli će zaploviti 2010. godine iz brodogradilišta Grebena u Veloj Luci gdje je izgrađen, bilo je planirano da učenici splitske Pomorske škole na brodu plove 6 tjedana godišnje. Danas, na novom brodu, u vlasništvu Ministarstva mora, splitski kadeti plove tek tri tjedna tijekom cijele godine. I druge pomorske škole, kao i fakulteti, znatno su reducirale planirani raspored plovidbe na samo tjedan do dva godišnje.

Razlozi fijaska korištenja jedrenjaka čija je izgradnja, podsjetimo, koštala vrtoglavih 37 milijuna kuna višestruke su naravi. Osnovni razlog slabog korištenja broda jesu visoki troškovi eksploatacije koji se penju i do 25 tisuća kuna dnevno. Splitsko-dalmatinska županija i Splitsko sveučilište koji su trebali snositi troškove broda, te novce jednostavno-nemaju.

-To je jako malo tjedana plovidbe za splitske učenike i nešto bi hitno trebalo promijeniti. Inače, brod nema smisla. Možemo ga zatvoriti i negdje trajno privezati – kaže nam kapetan Mario Babić, bivši državni tajnik za more, glavni pokretač projekta izgradnje “Kraljice mora”, prvoga školskog jedrenjaka samostalne Hrvatske. – Osnovni problem je što se ne poštuje ugovor o korištenju, a to je da Županija snosi troškove korištenja broda za učenike srednjih škola, Sveučilište mora snositi troškove za studente Pomorskog fakulteta.

Splitska Pomorska škola je najveća i apsolutno njezini učenici moraju daleko više vremena ploviti na brodu. No, jasno je da škola nema novce za troškove broda. S duge strane, čini mi se da je pojedine profesore teško natjerati na brod preko ljetnih mjeseci da plove i obučavaju svoje učenike.

Brod treba komercijalizirati

Brod treba žurno komercijalizirati, dati na raspolaganje i drugim ustanovama za obuku pomoraca i polaganje ispita, za charter, popularni ‘team bulding’ za brojne tvrtke, itd… U suprotnom, brod će i dalje veći dio godine biti privezan-smatra kapetan Babić, idejni začetnik projekta hrvatskoga školskog broda. Kuma “Kraljice mora” je bivša premijerka Jadranka Kosor.

U sjeni ‘Jadrana’

Zbog visokih troškova plovidbe i održavanja “Kraljice mora”, nedavno se pojavila ideja da se brod ustupi Obalnoj straži RH za protokolarne svrhe. No, u Obalnoj straži odbijaju takvu mogućnost. Premda plaćen 37 milijuna kuna, “Kraljica mora” nije uspjela nadmašiti ni ljepotu, ni maritimne sposobnosti drugog, daleko poznatoga školskoga jedrenjaka “Jadran” koji se početkom 90-ih zatekao u Tivtu gdje se nalazi i danas.

slobodnadalmacija.hr

Obuka budućih pomoraca na novom školskom jedrenjaku “Kraljica mora” doživjela je fijasko. Naime, brod koji je trebao označiti početak renesanse u obuci učenika srednjih pomorskih škola u Hrvatskoj, posebno Pomorske škole u Splitu kao najveće u Hrvatskoj, više vremena provede na vezu u Rijeci nego u plovidbi Jadranom.

Prije negoli će zaploviti 2010. godine iz brodogradilišta Grebena u Veloj Luci gdje je izgrađen, bilo je planirano da učenici splitske Pomorske škole na brodu plove 6 tjedana godišnje. Danas, na novom brodu, u vlasništvu Ministarstva mora, splitski kadeti plove tek tri tjedna tijekom cijele godine. I druge pomorske škole, kao i fakulteti, znatno su reducirale planirani raspored plovidbe na samo tjedan do dva godišnje.

Razlozi fijaska korištenja jedrenjaka čija je izgradnja, podsjetimo, koštala vrtoglavih 37 milijuna kuna višestruke su naravi. Osnovni razlog slabog korištenja broda jesu visoki troškovi eksploatacije koji se penju i do 25 tisuća kuna dnevno. Splitsko-dalmatinska županija i Splitsko sveučilište koji su trebali snositi troškove broda, te novce jednostavno-nemaju.

-To je jako malo tjedana plovidbe za splitske učenike i nešto bi hitno trebalo promijeniti. Inače, brod nema smisla. Možemo ga zatvoriti i negdje trajno privezati – kaže nam kapetan Mario Babić, bivši državni tajnik za more, glavni pokretač projekta izgradnje “Kraljice mora”, prvoga školskog jedrenjaka samostalne Hrvatske. – Osnovni problem je što se ne poštuje ugovor o korištenju, a to je da Županija snosi troškove korištenja broda za učenike srednjih škola, Sveučilište mora snositi troškove za studente Pomorskog fakulteta.

Splitska Pomorska škola je najveća i apsolutno njezini učenici moraju daleko više vremena ploviti na brodu. No, jasno je da škola nema novce za troškove broda. S duge strane, čini mi se da je pojedine profesore teško natjerati na brod preko ljetnih mjeseci da plove i obučavaju svoje učenike.

Brod treba komercijalizirati

Brod treba žurno komercijalizirati, dati na raspolaganje i drugim ustanovama za obuku pomoraca i polaganje ispita, za charter, popularni ‘team bulding’ za brojne tvrtke, itd… U suprotnom, brod će i dalje veći dio godine biti privezan-smatra kapetan Babić, idejni začetnik projekta hrvatskoga školskog broda. Kuma “Kraljice mora” je bivša premijerka Jadranka Kosor.

U sjeni ‘Jadrana’

Zbog visokih troškova plovidbe i održavanja “Kraljice mora”, nedavno se pojavila ideja da se brod ustupi Obalnoj straži RH za protokolarne svrhe. No, u Obalnoj straži odbijaju takvu mogućnost. Premda plaćen 37 milijuna kuna, “Kraljica mora” nije uspjela nadmašiti ni ljepotu, ni maritimne sposobnosti drugog, daleko poznatoga školskoga jedrenjaka “Jadran” koji se početkom 90-ih zatekao u Tivtu gdje se nalazi i danas.

slobodnadalmacija.hr

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video